PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-1-glasovanje-se-vrsi-nayu NN 47/1992

• 2. Kada birač nije u mogućnosti da glasuje na biračkom mjestu (jer se nalazi u bolnici, bolestan kod kuće, jer je invalidna ili nepokretna osoba i sl.) ako izrazi želju da glasuje obavijestit će o tome birački odbor koji će mu omogućiti glasovanje. U tu svrhu predsjednik biračkog odbora odredit će dva člana ili zamjenike članova koji će doći na mjesto gdje se birač nalazi i omogućiti mu tajno glasovanje. Pri tome sam birač stavit će glasački listić u omotnicu - kuvertu i zatvoriti je u prisutnosti članova komisije, koji će je kad dode na biračko mjesto potom ubaciti u odgovarajuču glasačku kutiju. U tu svrhu na omotnici - kuverti upisat će se oznaka da se glasovalo za "predsjednika Republike", za "jednog zastupnika u određenoj izbornoj jedinici", odnosno oznaka "za državnu listu". Posebno se naglašava da će se glasovanje na opisani način obaviti samo u slučaju ako je birač dostupan biračkom odboru i kad je biračkom odboru u tom pravcu pravovremeno izrazio svoju želju da glasuje.


Stranica 1992-07-47-1217 NN 47/1992

• Ustavni sud Republike Hrvatske na sjednici 24. srpnja 1992. godine donio je ovo


Internet NN 47/1992

• Rješenjima Izborne komisije Republike Hrvatske navedenim u izreci odbijeni su kao neosnovani prigovori Hrvatske narodne stranke (HNS) podnijeti istoj komisiji protiv "Zajedničkih uputa o izradbi popisa za glasovanje u inozemstvu" (dalje: Upute). Protiv tih rješenja HNS podnescima od 17. srpnja 1992. i 20. srpnja 1992. nazvanim žalbom predlaže poništenje navedenih rješenja Izborne komisije Republike Hrvatske i navedenih "Zajedničkih uputa." HNS tvrdi da zakon ne poznaje takve Upute; da su ih izdala nenadležna tijela i da obvezatne upute može davati samo Izborna komisija Republike Hrvatske temeljem članka 22. stavak 1. točka 2. Zakona o izboru predsjednika Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 22/92 - u nastavku teksta: ZIPRH) odnosno članka 31. stavak.1. točka 2. Zakona o izborima zastupnika u Sabor Republike Hrvatske ("Narodne novine". br. 22/92 - u nastavku teksta: ZIZSRH). HNS smatra da se to odnosi i na sastavljanje popisa birača, kao i radnje u vezi s tim popisima. Podnesci predlagateljice HNS, iako nazvani žalbom, nemaju svojstvo tog pravnog lijeka predviđenog odredbama članka 43. u svezi sa člankom 46. ZIPRH odnosno članak 53. u svezi sa člankom 57. ZIZSRH. Time nije, međutim Ustavom Republike Hrvatske (u nastavku teksta: Ustav) isključena nadležnost Ustavnog suda Republike Hrvatske utvrđena u članku 125. alineja 7. Ustava o nadzoru ustavnosti i zakonitosti izbora i članku 39. i 40. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine" br. 13/91). Stoga Ustavni sud smatra navedene podneske HNS prijedlozima za nadzor nad ustavnošću i zakonitošću osporenih Uputa.


Internet stranice NN 47/1992

• U tom postupku utvrdio je Ustavni sud da prijedlozi HNS nisu osnovani iz slijedečih razloga:


Internet stranice NN 47/1992
• 2. Predlagateljica u podnesku istiće da su osporene Upute suprotne članku 20. stavak 3. i 4. ZPB jer dozvoljavaju da se hrvatski državljanin koji nema prebivalište u Republici Hrvatskoj može na osobni zahtjev upisti u popis za glasovanje u diplomatsko-konzularnim predstavništvima i inozemnim uredima Republike Hrvatske (točka IIa. Uputa). Prijedlog ni u tom dijelu nije osnovan. U razmatranju ove tvrdnje predlagatelja valja poči od odredbe članka 45. stavak 2. Ustava Republike Hrvatske prema kojoj u izborima za Sabor i predsjednika Republike ostvarivanje biračkog prava Republika osigurava i svojim državljanima koji se u doba izbora zateknu izvan njezinih granica tako da mogu glasovati i u državama u kojima se nalaze. Ustavna odredba ne dijeli hrvatske državljane koji se u vrijeme izbora zateknu u inozemstvu na one koji imaju i one koji nemaju prebivalište u Republici Hrvatskoj. Naprotiv, jamči im jednako pravo i jednaku zaštitu njihovog ustavnog biračkog prava. Tumačenje Zakona o popisima birača, kakvo daje predlagateljica, polazi od različitih pravila za upis u popis birača, pa i u popis za glasovanje (članak 4. u svezi sa člankom 20. ZPB) ali propušta uočiti da odredbe Zakona o popisima birača utvrđuju jedan popis za glasovanje temeljem kojeg će se glasovati na dan izbora (članak 21. ZPB) Odredbe Zakona o popisima birača valja tumačiti temeljem članka 45: Ustava. u kome odredba stavka 2. sprečava svaku razliku u ostvarivanju ustavnog biračkog prava Kada bi se prihvatio stav predlagatelja, povrijedila bi se ustavna odredba o jednakosti biračkog prava (članak 45. stavak 1. ustava), jer bi se privilegirali oni hrvatski državljani koji imaju prebivalište u Repubiici Hrvatskoj, a koji ne bi biti upisani u popis birača u Republici Hrvatskoj već bi bio dovoljan u inozemstvu njihov osobni zahtjev za upis u popis za glasovanje. Naprotiv oni koji nemaju prebivalište u domovini morali bi prethodno biti upisani u popis biraća koji se vodi u gradu Zagrebu, a uskrati bi im se osobni zahtjev na upis u popis za glasovanje u inozemstvu. Dopuštajući svim hrvatskim državljanima koji se zeteknu u inozemstvu po bilo kojem osnovu da i na osobni zahtjev ostvare svoje biračko pravo, građani se izjednačavaju u pravima i obvezama, ostvaruje se ustavna odredba o jednakom biračkom pravu svih državljana Republike Hrvatske s navršenih 18 godina, ostvaruje se pravo svakog državljanina Republike Hrvatske koji se u doba izbora za Sabor i predsjednika Republike Hrvatske zatekne izvan njezinih granica, da glasuje u državi u kojoj se nalazi ako dotična država takvo glasovanje dopušta. Time se ne narušava ustavnost i zakonitost već se naprotiv povećava mogućnost ostvarenja Ustavom utvrđenog biračkog prava hrvatskog državljana u izborima

Internet stranice NN 47/1992
• 3. Predlagateljica nadalje tvrdi da točke II. stavak 4. Uputa suprotno članku 20. stavak 4. ZPB proširuje krug dokaza o hrvatskom državljanstvu i biračkom pravu. Smatra da ZPB pozna samo tri dokaza za takav upis: domovnica, putovnica, osobna iskaznica. Ta tvrdnja nema osnova u slogu članka 20. stavak 4. ZPB. Navođenje dokaza o hrvatskom državljanstvu i biračkom pravu kako je uređeno u članku 20. stavak 4. ZPB stsvIjanjem u zagradu izraza "domovnica, putovnica, osobna iskaznica", dakle (domovnica, putovnica, osobna iskaznica), nema značaj taksativnog navođenja tih isprava kao isključivih dokaza hrvatskog državljanstva i biračkog prava, već se na taj način propisuje tek primjerice koje su isprave dokaz o hrvatskom državljanstvu i biračkom pravu. O taksativnom izricaju moglo bi biti riječi tada kada spomenute riječi ne bi bile navedene u zagradi već kadbi se na njih uputilo tako da su one jedini mogući dokaz. Stoga nema zapreke, kako to navode i osporene Upute da dokazom o hrvatskom državljanstvu i biračkom pravu budu i druge isprave npr. uvjerenje o državljanstvu (kako se posebno izdavalo prije no što je propisan obrazac domovnice) i drugi vjerodostojni dokazi. Hrvatskom državljaninu koji o svom državljanstvu, a time i biračkom pravu ima vjerodostojni dokaz ne može se uskratiti ostvarivanje njegovog ustavnog biračkog prava.

Internet stranice NN 47/1992 • 4. Predlagateljica zatim tvrdi da osporene Upute, suprotno članku 21. ZPB koji određuje zaključivanje popisa za glasovanje, a uz opći rok iz članka 24. ZPB od osam dana prije dana određenog za održavanje izbora za zaključivanje popisa birača, predviđaju da se i na sam dan izbora mogu upisivati hrvatski državljani sa biračkim pravom u popis za glasovanje (točka III, stavak 2. osporenih Uputa). Ni u tom dijelu prijedlog nije osnovan. Naime, u članku 21. ZPB propisano je da popise za glasovanje temeljem kojih će se na dan izbora glasovati u diplomatsko-konzularnim predstavništvima i inozemnim uredima Republike Hrvatske. zaključuje i ovjerava svojim potpisom ovlašteni predstavnik predstavništva ili ureda. Pogrešno smatra žaliteljica da je upis u popis za glasovanje ograničen rokom iz članka 24. stavak 1. ZPB - zaključenje popisa birača i dostavljanje na potvrdu komisiji za popis birača najkasnije osam dana prije dana određenog za održavanje izbora. Pravo hrvatskog državljanina na osobni zahtjev za upis u popis za glasovanje nije ograničeno bilo kojim rokom niti je, a to navodi i sama predlagateljica. za zaključivanje i ovjeravanje popisa za glasovanje propisan bilo koji rok. Predlagateljica smatra da bi stoga trebalo uzeti da se to ima učiniti najkasnije 24 sata prije vremena određenog za otvaranje biračkih mjesta u inozemstvu na dan izbora Kraj odsutnosti propisanog roka za zaključenje i ovjeru popisa za glasovanje, a imajući na umu upravo posebnosti zbog kojih se izrađuje popis za glasovanje u diplomatsko-konzularnim predstavništvima i inozemnim uredima Republike Hrvatske, dakle posebnosti koje proistjeću iz glasovanja u inozemstvu, hrvatski državljani koji se zateknu u inozemstvu mogu pozivom na članak 45. stavak 2. Ustava upisati se u popis za glasovanje i glasovati onog dana u koji je određeno glasovanje, neprekidno od 7 do 19 sati time da se biračima koji se zateknu na biralištu omogućava da se upišu i glasuju i nakon zatvaranja birališta (članak 31. ZIPRH odnosno članak 42. stavak 1. ZIZSRH) Uostalom propisano je (članak 31. Zakona o popisima birača) da hrvatski državljani koji imaju biračko pravo, a nisu upisani u izvode zaključenih i potvrđenih popisa birača dostavljenih na biračko mjesto, mogu na dan izbora dokazivati pravo na glasovanje i glasati (članak 31. Zakona o popišima birača), pa se ne vidi opravdan razlog zašto bi se to pravo uskratilo onim hrvatskim državljanima koji se zateknu u inozemstvu.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 47/1992 • Odluka o objavljivanju ovog rješenja u "Narodnim novinama", službenom glasilu Republike Hrvatske, temelji se na članku 20. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Poslovne stranice NN 47/1992 • Ustavni sud Republike Hrvatske, na sjednici održanoj 28.. srpnja 1992. godine, donio je ovo
Pregledi NN 47/1992 • 1. Uvažava se djelomično zahtjev za zaštitu izbornih prava Hrvatske narodne stranke, te se u odredbama stavka 1. i 2. točke 4. Obvezatnih uputa br. VIII ("Narodne novine", br. 44/92 i 45/92) Izborne komisije Republike Hrvatske. brišu rijeći. "najviše", te zamjenjuju riječima "najmanje".
Glasnik NN 47/1992 • 1. Odbija se zahtjev Hrvatske narodne stranke da se donese odluka, kojom će se onemogučiti glasovanje na izbornim mjestima u inozemstvu koja se ne nalaze u prostorijama hrvatskih diplomatskih predstavništava i inozemnih ureda.
Propis NN 47/1992 • Hrvatska narodna stranka zatražila je da Ustavni sud Republike Hrvatske donese odluku kojom će se onemogućiti glasovanje suprotno propisima. Zahtjevu je priložila Informaciju u vezi s hrvatskim izborima od 2. kolovoza 1992. koju je objavila Ambasada Republike Hrvatske u Bonnu. Iz informacije je vidljivo da će hrvatski državljani u SR Njemačkoj moći glasovati na biralištima koja se nalaze u više njemačkih gradova i mjesta, pa i na biračkim mjestima koja se ne nalaze u prostorijama hrvatskih diplomatskih predstavništava i inozemnih ureda. Dopunom zahtjeva zatražila je da se isto zabrani i u Canadi. Hrvatska narodna stranka smatra da je to u suprotnosti s odredbama izbornih zakona i obvezatnim uputama pa je zatražila da Sud donese odluku kojom če se onemogućiti glasovanje suprotno propisima. Suglasno samom ovlaštenju iz odredbe članka 125. Ustava Republike Hrvatske i odredaba članaka 38. i 39. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske da nadzire ustavnost i zakonitost izbora, Ustavni sud Republike Hrvatske nije prihvatio zahtjev. Prema odredbama stavka 1. članka 25. Zakona o izboru predsjednika Republike Hrvatske i stavka 1. članka 34. Zakona o izborima zastupnika u Sabor Republike Hrvatske (oba zakona "Narodne novine", br. 22/92) glasovanje državljana Republike Hrvatske za izbor predsjednika Republike Hrvatske i zastupnihe u Sabor Republike Hrvatske obavlja se i na biračkim mjestima u hrvatskim diplomalskim predstavništvima i inozemnim uredima. - Navedene zakonske odredbe, po ocjeni Suda, ne isključuju pravo Izborne komisije Republike Hrvatske da u skladu s odredbom stavka 3. navedenih zakonskih odredaba utvrdi biračka mjesta u inozemstvu u prostorijama i prostorima što će se smatrati područjem diplomatskog konzularnog predstavništva odnosno inozemnog ureda Republike Hrvatske za provođenje izbora Sve to u svezi s propisima i odobrenjem zemlje u kojoj se predstavništvo odnosno inozemni ured nalazi. Iz navedenih razloga Sud nije prihvatio zahtjev.
Propis NN 47/1992 • 1. Odbija se prijedlog Hrvatske narodne stranke podnesen povodom rješenja Izborne komisije Republike Hrvatske klasa: 013-03/92-01/05, Ur. broj: 56605-92-266 od 22. srpnja 1992. godine.
Propis NN 47/1992 • 2. Odbija se prijedlog Hrvatske narodne stranke za pokretanje postupka za ocjenu zakonitosti Obvezatnih uputa br. XII. ("Narodne novine", br. 45/92) Izborne komisije Republike Hrvatske.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 131/97, Broj 102/07, Broj 4/96, Broj 14/06, Broj 142/09, Broj 55/92


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled