PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-1-usvaja-se-zahtjev-rldi NN 33/1996

• 2. Ova će se odluka objaviti u »Narodnim novinama« - Službenom listu Republike Hrvatske i »Službenom glasniku Grada Zagreba«.


Stranica 1996-04-33-696 NN 33/1996

• U zahjevu tvrdi da je Proračun donijet po postupku protivnom zakonu i temeljnim propisima Grada Zagreba o donošenju Proračuna. Time su povrijeđene odredbe članka 3. Ustava Republike Hrvatske (dalje: Ustav) o vladavini prava i demokratskom višestranačkom sustavu, te članka 5. Ustava. Prema toj odredbi zakoni moraju biti suglasni s Ustavom, a ostali propisi s Ustavom i zakonom, a svatko je dužan držati se Ustava i zakona i poštivati pravni poredak Republike.


Internet NN 33/1996

• Postupak donošenja Proračuna protivan je, navodi se u zahtjevu, pored ostalog, odredbi članka 57. Zakona o financiranju jedinica lokalne samouprave i uprave - »Narodne novine«, broj 117/1993 (dalje: Zakon o financiranju). Tim člankom propisano je da prijedlog Proračuna utvrđuje Poglavarstvo jedinice lokalne samouprave i uprave. Odredba pak članka 16. stavka 3. Zakona o Proračunu (»Narodne novine«, broj 92/94) obvezuje to Poglavarstvo da podnese predstavničkom tijelu prijedlog Proračuna.


Internet stranice NN 33/1996

• Predlaže da Ustavni sud Republike Hrvatske zbog povrede tih propisa kao i članaka 3. i 5. Ustava, ukine Proračun.


Internet stranice NN 33/1996
• U odgovoru na navode Zahtjeva Gradska skupština osporila je te navode.

Internet stranice NN 33/1996
• - Gradsko poglavarstvo na 51. sjednici 4. ožujka 1996. godine utvrdilo prijedlog Proračuna i uputilo ga Gradskoj skupštini na razmatranje i donošenje,

Internet stranice NN 33/1996 • - temeljem članka 63. stavak 2. i članka 64. Privremenog poslovnika kao predstavnika za sjednice Gradske skupštine i radnih tijela, te izvjestitelja odredilo v. d. pročelnika Gradskog ureda za financije gospođu Nives Bonetti,
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 33/1996 • - amandmani su upućeni predsjedniku Gradske skupštine, koji ih je, prema odredbi članka 88. stavka 2. Privremenog poslovnika, dostavio Gradskom poglavarstvu kao predlagatelju Prijedloga proračuna i Komisiji za Statut, poslovnik i propise,
Poslovne stranice NN 33/1996 • - na podnesene amandmane Gradsko poglavarstvo nije dalo mišljenje u smislu članka 64. stavka 2. Privremenog poslovnika. Dopisom od 20. ožujka 1996. izvjestilo Gradsku skupštinu da je amandmane razmatralo na 52. sjednici 20. ožujka 1996. te da je kao izvje
Pregledi NN 33/1996 • U svom odgovoru Gradska skupština nadalje tvrdi da je takvim postupkom Gradsko poglavarstvo postupilo protivno članku 39. stavku 5. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi (»Narodne novine«, broj 90/92, 94/93 i 117/93), te članku 28. stavku 5. Zakona o Gradu Zagrebu (»Narodne novine«, broj 90/92 i 76/93) i članku 51. stavku 2. Privremenog statuta, te zlonamjerno odredilo imenovanu gradonačelnicu izvjestiteljem, jer joj je izglasano nepovjerenje. Kako je Gradska skupština gospođi Marini Matulović-Dropulić izglasala nepovjerenje, a zatim izabrala gospodina Dražena Budišu za gradonačelnika Grada Zagreba, to gospođa Marina Matulović-Dropulić nije prema članku 54. Privremenog statuta više formalno pravno mogla obnašati dužnost gradonačelnice.
Glasnik NN 33/1996 • Po odredbi članka 57. Zakona o financiranju, prijedlog proračuna utvrđuje poglavarstvo jedinica lokalne samouprave i uprave, te ga je obavezno podnijeti predstavničkom tijelu (članak 16. stavak 3. Zakona o proračunu - »Narodne novine«, broj 92/94) i članak 40. stavak 3. Privremenog statuta.
Novo NN 33/1996 • Prema potonjem propisu Gradsko poglavarstvo predlaže Gradskoj skupštini godišnji proračun prihoda i rashoda. Prema odredbi članka 63. stavka 2. i članka 64. Privremenog poslovnika, Gradsko poglavarstvo određuje svog predstavnika za sjednice gradske skupštine i radnih tijela kao izvjestitelja o prijedlogu Proračuna. Tako određeni predstavnik sudjeluje na sjednicama Gradske skupštine i radnih tijela u raspravama o Proračunu, te iznosi i obrazlaže te prijedloge i stajališta Gradskog poglavarstva, daje stručna objašnjenja i izjašnjava se o podnesenim amandmanima.
Poslovi NN 33/1996 • Donošenjem navedenog Zaključka Gradske skupštine od 25. ožujka 1996. godine onemogućeno je Poglavarstvu Grada Zagreba da se, preko određene izvjestiteljice, izjasni o podnesenim amandmanima Odbora za financije, kao sastavnom dijelu Proračuna. Na temelju tih amandmana bitno je izmijenjen sadržaj Proračuna. Stoga je Gradska skupština povrijedila prava i dužnosti Gradskog poglavarstva u postupku donošenja Proračuna, zasnovana na naprijed citiranim zakonskim, statutarnim i poslovničkim propisima, a time i na njima zasnovan postupak njegova donošenja. Kako je time predlagatelju Proračuna - Gradskom poglavarstvu uskraćeno sudjelovanje u sjednici, obrazlaganje prijedloga Proračuna i izjašnjavanje o podnesenim amandmanima, povrijeđena je i jedna od najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske - vladavina prava (članak 3. Ustava) kao i odredba članka 5. stavka 2. Ustava, prema kojoj je svatko dužan držati se Ustava i zakona i poštivati pravni poredak Republike, što znači i propise zasnovane na zakonu - Statut i Poslovnik.
Poticaji NN 33/1996 • Stoga je Ustavni sud Republike Hrvatske, zbog takvih povreda postupka o donošenju Proračuna, ukinuo Proračun (članak 22. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske).
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 16/90, Broj 77/00, Broj 79/00, Broj 38/04, Broj 32/08, Broj 57/91


LINK - POSLOVNI PROGRAMI, INVESTICIJE, POTICAJI, KREDITI, UGOVORI Pregled