PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 28/2003 • Protivno je ustavnom jamstvu jednakopravnog položaja svih poduzetnika na tržištu (članak 49. stavak 2. Ustava) propisivanje obveza kojima se jedna grupa poduzetnika stavlja u neravnopravan položaj u odnosu na druge.
NN 28/2003 • Utvrđivanje izvora i načina financiranja određenih djelatnosti od interesa za Republiku Hrvatsku legitimno je pravo zakonodavca, utemeljeno na članku 2. stavku 4. podstavku 1. Ustava, prema kojoj odredbi zakonodavac samostalno, u skladu s Ustavom i zakonom, odlučuje o uređivanju gospodarskih, političkih i pravnih odnosa u Republici Hrvatskoj.
NN 28/2003 • Međutim, ako je zakonodavac smatrao da je potrebno u interesu cjelokupne društvene zajednice poboljšati uvjete obavljanja djelatnosti Hrvatskog crvenog križa uopće, tada je obveza povećanog izdvajanja za tu svrhu trebala biti propisana za sve gospodarske subjekte sukladno njihovim mogućnostima, što bi bilo sukladno i odredbi članka 51. stavka 1. Ustava (»Svatko je dužan sudjelovati u podmirenju javnih troškova, u skladu sa svojim gospodarskim mogućnostima.«).
NN 28/2003 • Svrha propisanog izdvajanja u konkretnom slučaju jest jedna od djelatnosti Hrvatskog crvenog križa, ali djelatnost koja spada u red onih koje Hrvatski crveni križ obavlja temeljem javnih ovlasti, kako je to u prethodnom tekstu već istaknuto, pa i ta okolnost dodatno ide u prilog stajalištu o potrebi ravnomjernog raspoređivanja tereta javnih troškova.
NN 28/2003 • Prema tome, u konkretnom je slučaju nadležnost za obavljanje poslova osposobljavanja u pružanju prve pomoći u prometnim nezgodama, vođenja službenih evidencija i izdavanja uvjerenja o položenim ispitima, povjerena pravnoj osobi koja je organizirana kao dobrovoljna i neprofitna udruga. U tu svrhu utvrđeno je i da će iz odgovarajućih proračuna biti izdvojena sredstva za njezin rad.
NN 28/2003 • U stvaranju proračunskih sredstava sudjeluje cjelokupna društvena zajednica, sukladno odredbama članka 51. Ustava, prema kojima je, kako je već istaknuto, svatko dužan sudjelovati u podmirenju javnih troškova u skladu sa svojim gospodarskim mogućnostima, a porezni se sustav temelji na načelima jednakosti i pravednosti.
NN 28/2003 • U stvaranju proračunskih sredstava, sudjeluju, dakle, i sva trgovačka društva, pa i ona koja se bave osiguranjem od automobilske odgovornosti, te već na taj način doprinose financiranju djelatnosti Hrvatskog crvenog križa koje su mu povjerene temeljem javnih ovlasti.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 28/2003 • Stoga se, uz ovako osigurane izvore financiranja, ukazuje neosnovanim višekratno opterećivanje, i to samo nekih društvenih subjekata, materijalnim obvezama koje u konačnici imaju istu namjenu, a da istodobno nisu razvidni razlozi zbog kojih se to čini, kao niti jasna i čvrsta mjerila prema kojima se to čini.
NN 28/2003 • Naime, namjena sredstava, kako je propisana osporenom odredbom članka 12. stavka 3. Zakona (»unapređenje djelatnosti pružanja prve pomoći s ciljem smanjenja prometnih nesreća«) ničim ne opravdava dodatno opterećivanje djelatnosti (baš) društava za osiguranje. Ta djelatnost, naime, ne povećava rizike od nastanka prometnih nesreća, već ih samo osigurava. Jednako tako, edukacijom stanovništva za pružanje prve pomoći (što je neosporno od iznimne društvene vrijednosti) ne sprečava se nastanak niti ne umanjuje broj prometnih nesreća. Educiranost stanovništva u pružanju prve pomoći može jedino pridonijeti uspješnijem saniranju dijela posljedica tih nesreća, što, međutim, nije ni u kakvoj vezi s djelatnošću društava za osiguranje.
NN 28/2003 • 11. Ustavni sud je ocijenio i osnovanost navoda predlagatelja glede odredbe članka 24. stavka 1. točke 1. Zakona, pa je utvrdio da se radi o odredbi koja je u uskoj sadržajnoj vezi s osporenim člankom 12. stavkom 3. Zakona, te da opstojnost odredbe članka 24. stavka 1. točke 1. Zakona ovisi o opstojnosti odredbe članka 12. stavka 3. Zakona. Odredbom članka 24. stavka 1. točke 1. sankcionira se, naime, nepostupanje sukladno odredbi članka 12. stavka 3. Zakona, koju ovaj Sud ocjenjuje neustavnom, pa je stoga i sama neustavna.
NN 28/2003 • 13. Slijedom toga, Ustavni sud je temeljem članka 55. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 - pročišćeni tekst), a u svezi s člankom 128. stavkom 1. podstavkom 1. Ustava, donio odluku kao u izreci.
NN 29/2003 • Na temelju članka 30. stavka 2. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 101/98, 15/2000 i 117/2001), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 26. veljače 2003. godine donijela sljedeću
NN 29/2003 • Na temelju opredjeljenja Republike Hrvatske o suzbijanju međunarodnog terorizma i sprječavanju širenja oružja za masovno uništenje, o čemu su se Vlada Republike Hrvatske, Hrvatski sabor i Predsjednik Republike Hrvatske višekratno očitovali, Vlada Republike Hrvatske, u okviru svojih mogućnosti, udovoljit će zahtjevu za pružanjem usluga koalicijskim snagama pod vodstvom Sjedinjenih Američkih Država u provođenju operacija koje imaju za cilj razoružanje Iraka, kako je to određeno Rezolucijom 1441 Vijeća sigurnosti UN.
NN 29/2003 • U slučaju postavljanja zahtjeva iz točke I. ove Odluke, Vlada Republike Hrvatske odobrava korištenje zračnog prostora Republike Hrvatske za potrebe preleta, te slijetanje i punjenje gorivom civilnih transportnih zrakoplova u hrvatskim zračnim lukama.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 60/92, Broj 104/06,
Broj 69/06, Broj 117/09,
Broj 10/08, Broj 4/02
LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA