PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-19-ako-se-prema-kwhk NN 3/1999

• 20. Management poduzeća treba odabrati i primjenjivati računovodstvene politike tako da financijski izvještaji budu u skladu sa svim zahtjevima svakog primjenjivanog Međunarodnog računovodstvenog standarda i objašnjenja Stalnog odbora za objašnjenja. Tamo gdje nema posebnih zahtjeva, management treba utvrditi politike koje će omogućiti da financijski izvještaji pruže informacije koje su:


Stranica 1999-01-3-34 NN 3/1999

• 2) održavaju ekonomsku bit poslovnih događaja i transakcija, a ne samo zakonsku formu,


Internet NN 3/1999

• 21. Računovodstvene su politike posebna načela, osnove, dogovori i praksa koje je usvojilo poduzeće u sastavljanju i prezentiranju financijskih izvještaja.


Internet stranice NN 3/1999

• 22. U odsustvu specifičnog međunarodnog računovodstvenog standarda i objašnjenja Stalnog odbora za objašnjenje, management koristi svoje prosudbe u razvijanju računovodstvenih politika, koje pružaju najkorisnije informacije korisnicima financijskih izvještaja poduzeća. Pri donošenju prosudbi, management uzima u obzir sljedeće:


Internet stranice NN 3/1999
• b) definicije, kriterije za priznavanje i mjerenje imovine, obveza, prihoda i rashoda postavljenih u Okviru IASC-a,

Internet stranice NN 3/1999
• c) stajališta drugih tijela koja donose računovodstvene standarde i prihvaćenu praksu samo u onoj mjeri u kojoj su u skladu s točkama a) i b).

Internet stranice NN 3/1999 • 23. Pri sastavljanju financijskih izvještaja management treba procijeniti je li poduzeće u mogućnosti i nadalje primijeniti temeljnu računovodstvenu pretpostavku neograničenog vremena poslovanja. Financijski se izvještaji trebaju sastavljati na osnovi računovodstvene pretpostavke neograničenog vremena poslovanja, osim ako management ne namjerava likvidirati poduzeće, prestati poslovati ili ako nema realnih alternativa da se to učini. Ako management pri navedenom prosuđivanju ima saznanja o neizvjesnostima koje se odnose na poslovne događaje i uvjete koji mogu značajno dovesti u sumnju mogućnost da i nadalje primjenjuje temeljnu računovodstvenu pretpostavku neograničenog vremena poslovanja, te se neizvjesnosti trebaju objaviti. Ako se financijski izvještaji ne sastavljaju na osnovi neograničenog vremena poslovanja ta se činjenica treba objaviti zajedno s osnovom na kojoj su financijski izvještaji sastavljeni kao i razlozima zašto poduzeće ne primjenjuje prethodno navedenu temeljnu računovodstvenu pretpostavku neograničenog vremena poslovanja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 3/1999 • 25. Poduzeće treba sastavljati svoje financijske izvještaje prema računovodstvenoj osnovi nastanka događaja, osim informacije o novčanom tijeku.
Poslovne stranice NN 3/1999 • 26. Prema računovodstvenoj osnovi nastanka događaja, transakcije i događaji se priznaju kada nastanu (a ne kada se primi ili plati novac ili novčani ekvivalent) te se evidentiraju u računovodstvenim evidencijama i izvješćuju u financijskim izvještajima razdoblja na koja se odnose. Rashodi se priznaju u računu dobiti i gubitka na osnovi izravne povezanosti (načelo povezanosti) između nastalih troškova i ostvarenih određenih stavaka prihoda. Međutim, primjena načela povezanosti ne dopušta priznavanje stavaka u bilanci koji ne udovoljavaju definiciji imovine ili obveza.
Pregledi NN 3/1999 • 27. Prezentiranje i klasifikacija stavaka u financijskim izvještajima trebaju ostati isti iz jednog u drugo razdoblje, sve dok ne dođe do:
Glasnik NN 3/1999 • b) promjena prezentiranja koje zahtijeva međunarodni računovodstveni standard ili objašnjenje Stalnog odbora za objašnjenje.
Novo NN 3/1999 • 28. Značajno stjecanje, otuđenje ili promjena prezentiranja financijskog izvještaja može ukazivati da se financijski izvještaji trebaju prezentirati različito. Samo ako je vjerojatno da će promijenjena struktura nastaviti postojati ili ako je alternativna prezentacija jasnija i bolja, poduzeće treba promijeniti način prezentiranja svojih financijskih izvještaja. Ako je takva promjena prezentiranja obavljena, poduzeće reklasificira usporedne podatke u skladu s točkom 38. Promjena prezentiranja u skladu s nacionalnim zahtjevima dopuštena je tako dugo dok je promijenjeno prezentiranje u skladu sa zahtjevima ovoga Standarda.
Poslovi NN 3/1999 • 30. Financijski izvještaji proizlaze iz obrade velikog broja transakcija koje su strukturirane zbrajanjem u skupine, u skladu s prirodom ili funkcijom. Završni stupanj procesa zbrajanja i klasifikacije je prezentiranje suženih i razvrstanih podataka koji oblikuju stavku samih financijskih izvještaja ili bilješki uz financijske izvještaje. Ako pojedina stavka nije značajna, ona se zbraja s drugom stavkom samih financijskih izvještaja ili u bilješkama uz financijske izvještaje. Neka stavka koja nije dovoljno značajna da osigura odvojeno prezentiranje u samim financijskim izvještajima može unatoč tomu biti dovoljno značajna da se treba prezentirati odvojeno u bilješkama uz financijske izvještaje.
Poticaji NN 3/1999 • 31. Informacija je značajna, u ovom kontekstu, ako bi njeno neobjavljivanje moglo utjecati na ekonomske odluke korisnika poduzete na osnovi financijskih izvještaja. Značajnost ovisi o veličini i vrsti stavke, koja je ocijenjena u konkretnim okolnostima ispuštanja. Pri odlučivanju je li stavka ili zbroj stavki značajan, veličina i priroda stavke se procjenjuje zajedno. Ovisno o okolnostima, priroda ili veličina stavke mogla bi biti određujući čimbenik. Primjerice, pojedinačna se sredstva s istom prirodom i funkcijom zbrajaju čak iako su pojedinačni iznosi veliki. Međutim, velike stavke koje se razlikuju po prirodi ili funkciji prezentiraju se odvojeno.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 100/04, Broj 100/04, Broj 2/07, Broj 20/90, Broj 175/03, Broj 6/05


LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA Pregled