PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 50/2000 • (3) Osobe iz stavka 2. ovoga članka do pravomoćnosti sudske odluke mogu povući suglasnost za kazneni progon.
NN 50/2000 • 3. Podnositelji prijedloga kao razloge osporavanja ustavnosti navedenih zakonskih odredbi u bitnome navode:
NN 50/2000 • - osporene odredbe odstupaju od ustavnih načela kojima se jamči ravnopravnost građana i jednakost svih pred zakonom jer je tim odredbama za pojedine kategorije građana s obzirom na njihov društveni položaj propisan različit postupak u zaštiti jednog te
NN 50/2000 • - različiti načini pokretanja kaznenog progona za ista kaznena djela za različite kategorije građana u kaznenopravnoj praksi rezultiraju njihovom bitnom neravnopravnošću i nejednakošću pred zakonom;
NN 50/2000 • - ne postoji ni jedan razborit razlog (ili pretežniji legitimni državni interes) koji bi kazneni progon po službenoj dužnosti u slučajevima klevete i uvrede petorice državnih dužnosnika u svezi s njihovim radom ili položajem opravdao kao neophodan tj. ne-
NN 50/2000 • odgodivo potreban radi zaštite njihove časti i ugleda, jer oni to mogu učiniti kao i svi drugi građani, uključujući i sve ostale najviše državne dužnosnike;
NN 50/2000 • - odluka suda ne ovisi o činjenici da li je kazneni postupak pokrenut privatnom tužbom ili optužnim prijedlogom državnog odvjetnika, a čast i ugled oklevetanog ili uvrijeđenog bit će u kaznenom postupku zaštićeni jednako učinkovito neovisno o načinu njego
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 50/2000 • - iako članak 38. Ustava izrijekom ne spominje autocenzuru ni zamrzavajuće učinke, nesporno je da su oni obuhvaćeni pojmom cenzure, u dokaz čega se ukazuje na Europsku konvenciju za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda i način odlučivanja Europskog
NN 50/2000 • - zbog uglavnom nepostojanja klasične cenzure, njen najsuptilniji, a posljedično najpogubniji oblik je upravo autocenzura, pod kojom se podrazumijeva svako odustajanje od objavljivanja informacija ili mišljenja motivirano neprofesionalnim razlozima, već i
NN 50/2000 • - nesporno je da su pravo na slobodno izražavanje i pravo na zaštitu ugleda i časti dva temeljna ljudska prava, koja su djelomično i suprotstavljena, u smislu da je svako od njih ujedno i ograničenje drugoga, pri čemu je sporno pitanje mjere i načina ogra
NN 50/2000 • 4. Prije iznošenja stajališta o osnovanosti izloženog prijedloga, napominje se da je Ustavni sud već odlučivao o ustavnosti zakonskih odredaba kojima se propisivao način pokretanja kaznenog postupka u slučajevima kada su kaznena djela klevete i uvrede počinjena prema navedenim državnim dužnosnicima.
NN 50/2000 • 5. Ustavni sud je 10. srpnja 1996. godine donio rješenje broj: U-I-274/1996, objavljeno u »Narodnim novinama«, broj 61/96, kojim nije prihvatio prijedlog za ocjenu ustavnosti članka 77. stavak 2. i 3. tada važećeg Krivičnog zakona Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 55/77, 50/78, 52/87, 43/89, 8/90, 9/91 i 28/96), a u svezi s člankom 4. Zakona o izmjenama i dopunama Krivičnog zakona Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 28/96).
NN 50/2000 • 6. Prema odredbi članka 52. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), Ustavni sud može ocjenjivati suglasnost zakona s Ustavom, odnosno suglasnost drugih propisa s Ustavom i zakonom i u slučaju kada je određeni zakon ili drugi propis već ranije bio predmetom ustavnosudske ocjene.
NN 50/2000 • 7. Sukladno navedenoj odredbi Ustavnog zakona, Ustavni sud je povodom uvodno navedenog prijedloga, ponovno ocjenjivao ustavnost odredbi kojima se u sada važećem Kaznenom zakonu na istovjetan način propisuje pokretanje kaznenog postupka kada su kaznena djela uvrede ili klevete počinjena u svezi s radom ili položajem navedenih dužnosnika Republike Hrvatske.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 40/08, Broj 8/93,
Broj 91/05, Broj 134/97,
Broj 88/92, Broj 93/04
LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA