PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 68/2000 • 3. Vlada i Ministarstvo financija su u očitovanju na ovaj prijedlog naveli kako se mirovine ostvaruju na temelju prijašnjeg rada i ranije uplaćenih doprinosa, pa se u skladu s odredbom članka 7. stavka 1. točke 2. osporenog Zakona smatraju dohotkom od nesamostalnog rada na koji se plaća porez na dohodak. Međutim, umirovljenicima pripada neoporezivi dio dohotka, tj. osobni odbitak u visini mirovine i to najmanje 1.250,00 kuna mjesečno, a najviše do 2.500,00 kuna mjesečno. Na taj se način, navodi se dalje, porezna osnovica umirovljenicima u dijelu mirovine umanjuje za svotu veću od one koja se priznaje svim drugim obveznicima poreza na dohodak. Uvećani osobni dohodak koji se priznaje umirovljenicima ima za svrhu umanjenje porezne osnovice upravo zbog činjenice što su mirovine ostvarene na temelju prije oporezovanih doprinosa.
NN 68/2000 • »Dio je zakonodavčeve samostalnosti u uređivanju poreznog sustava da donese propis kojim će utvrditi način i postupak plaćanja poreza na dohodak, te u okviru toga odrediti vrste dohotka kao osnovicu toga poreza. Prema članku 7. stavku 1. t. 2. Zakona, u dohodak od nesamostalnog rada obvezatno ulaze mirovine i drugi dohoci iz prijašnjih odnosa po osnovi rada. Kako se na dohodak od nesamostalnog rada plaća porez, te porezne obveze nisu oslobođeni ni umirovljenici. Međutim, visina osobnog odbitka koji se priznaje ostalim poreznim obveznicima, u funkciji je ostvarivanja ustavnih načela sudjelovanja svakoga u javnim troškovima prema njegovim mogućnostima odnosno ostvarivanja porezne pravednosti (članak 51. Ustava).«
NN 68/2000 • 5. U ponovnom ispitivanju ustavnosti osporene odredbe, Ustavni sud je ocijenio da navodi predlagatelja ne dovode u sumnju njenu suglasnost s Ustavom budući da se mirovina smatra dohotkom od nesamostalnog rada u smislu osporenog Zakona, na koji se prema
NN 68/2000 • 1. Člancima 65. stavak 1., odnosno 73. stavak 6. osporenog Zakona propisano je da žalba ne odgađa naplatu utvrđenog poreza ako tim Zakonom nije određeno drukčije, odnosno da žalba ne zadržava naplatu.
NN 68/2000 • 3. Vlada i Ministarstvo financija opovrgavaju osnovanost navoda predlagatelja navodeći da su zakonska rješenja prema kojima žalba protiv rješenja kojima se poreznom obvezniku nalaže uplata poreza ili uklanjanje nezakonitosti i nepravilnosti utvrđenih nadzorom poreznih tijela, odnosno određuje prisilna naplata poreza, ne odgađa izvršenje rješenja, neophodna kako bi se osigurala učinkovita i ravnomjerna naplata poreza kao proračunskog prihoda, što je prihvaćeno i u poreznim sustavima drugih zemalja. U opravdanim slučajevima Porezna uprava može odobriti odgodu plaćanja dospjelog poreza, a ako rješenje bude poništeno, porezni obveznik ima pravo na povrat plaćenog poreza s kamatama.
NN 68/2000 • Navedeno je da je zbog mogućnosti pokretanja upravnog spora protiv rješenja Porezne uprave donesenih u drugom stupnju osigurana sudska kontrola tih rješenja, zbog čega su osporene odredbe u suglasuju s člankom 19. stavak 2. Ustava.
NN 68/2000 • 4. Osporene odredbe dio su Zakona kojim je uređen postupak za utvrđivanje poreza i naplatu poreza.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 68/2000 • 5. Uređujući prisilnu naplatu poreza, u članku 67. stavak 1. osporenog Zakona propisano je: »Od poreznog obveznika koji dospjeli porez nije platio u propisanom roku i od jamca za naplatu poreza koji se plaća po odbitku, koji nije obračunao i uplatio porez u propisanom roku (u daljnjem tekstu: porezni dužnik), porez se prisilno naplaćuje na osnovi rješenja o određivanju prisilne naplate.«
NN 68/2000 • »(1) Protiv rješenja o određivanju prisilne naplate prodajom imovine, kao i na izvršeni popis i procjenu porezni dužnik može Poreznoj upravi izjaviti prigovor u roku tri dana od dana dostave rješenja.
NN 68/2000 • (2) O prigovoru rješava Porezna uprava koja je donijela rješenje o određivanju prisilne naplate.
NN 68/2000 • (4) Protiv rješenja o prigovoru iz stavka 2. ovoga članka može se izjaviti žalba u roku 15 dana od dana dostave toga rješenja Središnjem uredu Porezne uprave.
NN 68/2000 • (5) Ako porezni dužnik nije izjavio prigovor protiv rješenja o određivanju prisilne naplate, niti na izvršeni popis i procjenu u roku iz stavka 1. ovoga članka, ima pravo izjaviti žalbu Središnjem uredu Porezne uprave u roku 15 dana od dana dostave rješenja o određivanju prisilne naplate, odnosno nakon popisa i procjene.
NN 68/2000 • 7. Glede ustavnosti zakonskih odredbi prema kojima žalba nema suspenzivni učinak, Ustavni sud je već zauzeo stajalište da takovo propisivanje nije u nesuglasju s ustavnim jamstvom prava na žalbu iz članka 18. stavak 1. Ustava, kojom odredbom se jamči pravo na žalbu protiv pojedinačnih pravnih akata donesenih u postupku prvog stupnja pred sudom ili drugim ovlaštenim tijelom. Ovu odredbu u širem smislu valja tumačiti i kao jamstvo pravne zaštite uopće.
NN 68/2000 • 8. Postupak oporezivanja je upravni postupak u kojem se primjenjuju odredbe posebnih zakona iz porezne oblasti, te odredbe Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91 i 103/96 – u nastavku: ZUP) u onim pitanjima koja nisu uređena posebnim zakonom (članak 3. ZUP-a).
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 163/03, Broj 26/03,
Broj 65/02, Broj 156/08,
Broj 49/05, Broj 100/04
LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA