PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-3-dionice-udjeli-stvari-ptkw NN 19/2002

• (4) Pravila javnog prikupljanja ponude i pravila javne dražbe propisuje ministar privatizacije i upravljanja imovinom, sukladno propisu Vlade o uvjetima za organiziranje dražbe, popisu robe koja se obvezno prodaje na dražbama, te načinu poslovanja i postupku prodaje putem dražbe.«


Stranica 2002-03-19-476 NN 19/2002

• Tim se Pravilnikom, prema članku 1., propisuju pravila prodaje javnim prikupljanjem ponuda sljedećeg: – dionica i udjela, koje je Fond stekao na temelju Zakona o pretvorbi; – stvari i prava, koje je Fond stekao na temelju posebnih propisa; – dionica, udjela, stvari i prava u vlasništvu Republike Hrvatske, te – dionica, udjela, stvari i prava u vlasništvu općina, gradova i županija.


Internet NN 19/2002

• 9. Osporenim Pravilnikom se razrađuje postupak prodaje dionica ili udjela za sve kupce koji su kupovali dionice ili udjele na obročnu otplatu i u rokovima propisanim Zakonom o pretvorbi. U tom postupku se, sukladno odredbi stavka 3. članka 6. Zakona o privatizaciji, te dionice, udjeli, stvari i prava mogu prodati i uz obročnu otplatu na rok do 20 godina. S obzirom da odredba stavka 1. članka 14. Pravilnika ponavlja tekst navedene zakonske odredbe, ona nije nesuglasna Ustavu i zakonu.


Internet stranice NN 19/2002

• 10. U odnosu na odredbu stavka 2. članka 14. osporenog Pravilnika, utvrđeno je da ta odredba nije u skladu s Ustavom i zakonom u dijelu kojim se stjecateljima iz članka 21c. Zakona o pretvorbi također daje pravo na produljenje roka otplate preostalog duga po sklopljenim ugovorima. Radi se o stjecateljima koji su dionice stekli prijenosom (otkupom) dionica od dioničara, koji su ih stekli temeljem Zakona o pretvorbi uz povlaštene uvjete (s popustom i uz obročnu otplatu).


Internet stranice NN 19/2002
• Ustavni sud smatra da je na taj način donositelj osporenog Pravilnika prekoračio svoje ovlasti u donošenju Pravilnika jer je jedan pravni odnos uredio na način koji nema uporišta u zakonu, odnosno koji je u potpunosti suprotan zakonskom uređenju.

Internet stranice NN 19/2002
• Pored toga, ukinuta odredba nije sukladna niti Ustavu zbog svoje protivnosti načelu ustavnosti i zakonitosti iz članka 5. stavka 1. Ustava, prema kojem zakoni moraju biti u skladu s Ustavom, a ostali propisi i s Ustavom i sa zakonom. Načelo ustavnosti i zakonitosti, naime, nalaže da propisi manje pravne snage budu sukladni propisima višeg ranga.

Internet stranice NN 19/2002 • 11. Slijedom navedenog, Ustavni sud je, sukladno odredbama članka 54. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), odlučio kao u izreci.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 19/2002 • I. Pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom i Zakonom odredaba članka 3. stavka 1. Pravilnika o stjecanju prava na dopust do sedme godine djetetova života i rad s polovicom punog radnog vremena zbog njege djeteta s težim smetnjama u razvoju (»Narodne novine«, broj 47/96), te se u navedenom članku ukida dio stavka 1. koji glasi:
Poslovne stranice NN 19/2002 • 1. Jelena Pasarić iz Zagreba, zastupana od Eduarda Gebera i Tomislava Pasarića, odvjetnika u Zagrebu, predložila je pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i Zakonom članka 3. stavka 1. Pravilnika o stjecanju prava na dopust do sedme godine djetetova života i rad s polovicom punog radnog vremena zbog njege djeteta s težim smetnjama u razvoju (»Narodne novine«, broj 47/96, u nastavku teksta: Pravilnik).
Pregledi NN 19/2002 • Predmetni Pravilnik donio je ministar rada i socijalne skrbi uz suglasnost ministra zdravstva, a na temelju ovlasti iz odredbe članka 66. stavka 6. Zakona o radu (»Narodne novine«, broj 38/95, 54/95, 65/95 i 17/01).
Glasnik NN 19/2002 • 2. U svom prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom podnositeljica navodi da je propisani uvjet iz osporene odredbe Pravilnika prema kojemu pravo na dopust do sedme godine života radi njege djeteta s težim smetnjama u razvoju, može ostvariti jedan od roditelja koji je zaposlen s punim radnim vremenom, ako je i drugi roditelj u radnom odnosu s punim radnim vremenom, u suprotnosti s razlogom i svrhom utvrđivanja predmetnog prava. Prema mišljenju podnositeljice, bit ustanovljavanja prava na dopust do sedme godine života djeteta je njega djeteta ako je utvrđeno postojanje težih smetnji u razvoju, odnosno hendikepiranosti.
Novo NN 19/2002 • Prema mišljenju predlagateljice, a s obzirom na osobne karakteristike hendikepiranog djeteta, ono nije u mogućnosti samostalno, neovisno i bez pojačane njege obavljati aktivnosti od kojih ovisi njegov život i razvoj. Pojačana potreba za njegom podrazumijeva i povećanje vremena koje je potrebno provoditi s djetetom koje ima teže smetnje u razvoju, a što nisu u mogućnosti pružati roditelji koji obavljaju samostalno bilo koji rad koji zahtijeva puno radno vrijeme.
Poslovi NN 19/2002 • Predlagateljica ističe kako Ustav Republike Hrvatske posebno štiti obitelj, materinstvo, djecu i nemoćne osobe. Također, prema Ustavu tjelesno i duševno oštećena djeca imaju pravo na osobitu njegu i skrb. Ustavom utvrđena posebna skrb i briga ne može se ostvariti ukoliko se podzakonskim aktima sužava krug osoba koje imaju pravo na dopust, a radi pružanja potrebne njege i skrbi.
Poticaji NN 19/2002 • Predlagateljica cijeni da je osporena odredba, u dijelu u kojem se njome isključuje mogućnost stjecanja prava na dopust iz razloga što drugi roditelj nije u radnom odnosu u smislu odredaba Zakona o radu, u nesuglasju s odredbama članka 14., članka 16. stavka 1., članka 56. stavka 2., članka 57. stavka 2., članka 61. stavka 1., članka 62., članka 63. stavka 3., te članka 64. stavka 1. Ustava, kao i s odredbama članka 2. i članka 66. stavka 1. Zakona o radu.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 74/93, Broj 95/98, Broj 95/05, Broj 36/98, Broj 110/09, Broj 50/99


LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA Pregled