PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 5/2001 • Građevnom dozvolom od 14. travnja 1995. godine dozvoljena je V. i T. T. izgradnja stambeno-poslovnog objekta na zemljištu označenom kao k. č. br. 5338/1 k.o. Z. U postupku njezinog izdavanja, kao zainteresirane osobe sudjelovali su podnositelji ustavne tužbe, te im je građevna dozvola i dostavljena. Na dostavnici koja se nalazi u spisu upravnog tijela kao datum primitka rješenja – građevne dozvole naveden je 22. veljače 1995. godine, dok je kao primatelj potpisana I. K.
NN 5/2001 • Nakon primitka rješenja o odbačaju žalbe, 18. travnja 1995. godine podnositelji podnose prvostupanjskom upravnom tijelu prijedlog za povrat u prijašnje stanje (pogrešno ga nazivajući žalbom) zbog prekoračenja roka za podnošenje žalbe protiv građevne dozvole. U prijedlogu za povrat ističu da su tek nakon primitka rješenja kojim je odbačena njihova žalba ustanovili da su bili u zabludi glede datuma primitka građevne dozvole (budući da, prema njihovoj tvrdnji, građevna dozvola nije dostavljena njima nego drugom članu domaćinstva), uslijed čega su pogrešno izračunali posljednji dan roka za žalbu, te stoga smatraju da je do propuštanja pravodobnog podnošenja žalbe došlo iz opravdanih razloga.
NN 5/2001 • Prvostupanjsko upravno tijelo nije postupilo po tom prijedlogu, već ga proslijeđuje Ministarstvu prostornog uređenja, graditeljstva i stanovanja, postupajući s njim kao sa žalbom protiv rješenja kojim je odbačena žalba protiv građevne dozvole.
NN 5/2001 • U rješenju o odbijanju »žalbe« podnositelja, nadležno Ministarstvo bavi se isključivo pitanjem pravodobnosti žalbe protiv građevne dozvole, te zaključuje da je žalba podnijeta nepravodobno, pa je stoga prvostupanjsko rješenje o njezinom odbacivanju na zakonu osnovano. Što se tiče prijedloga za povrat u prijašnje stanje, Ministarstvo napominje da o tom prijedlogu odlučuje tijelo kod kojega je trebalo izvršiti propuštenu radnju.
NN 5/2001 • 4. Odredbama članaka 103. do 108. Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91, u nastavku: ZUP) uređen je institut povrata u prijašnje stanje (izvorni termin ZUP-a: povraćaj u prijašnje stanje), kojim se, pod određenim pretpostavkama, stranci koja je propustila u roku izvršiti određenu radnju u postupku omogućava poduzimanje te propuštene radnje.
NN 5/2001 • Odredbama članka 103. ZUP-a, predviđena su tri slučaja u kojim će stranci biti dopušten povrat u prijašnje stanje. Jedan od njih je i prekoračenje roka za predaju podneska.
NN 5/2001 • 5. U konkretnom slučaju podnositelji su prekoračili rok za podnošenje žalbe protiv građevne dozvole. Nakon saznanja za prekoračenje roka podnijeli su prvostupanjskom upravnom tijelu prijedlog za povrat u prijašnje stanje smatrajući da su razlozi prekoračenja roka za podnošenje žalbe protiv građevne dozvole opravdani.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 5/2001 • Iz podataka u spisu predmeta proizlazi da prvostupanjsko upravno tijelo, protivno odredbi članka 106. stavka 2. ZUP-a, nije odlučivalo o prijedlogu za povrat u prijašnje stanje, a Ministarstvo i Upravni sud su se bavili isključivo pitanjem pravodobnosti žalbe podnositelja protiv građevne dozvole, te utvrdili da je žalba nepravodobna, dok se na nepostupanje prvostupanjskog upravnog tijela po prijedlogu za povrat u prijašnje stanje uopće nisu očitovali (drugostupanjsko tijelo samo konstatira da o prijedlogu odlučuje prvostupanjsko upravno tijelo, ne čineći ništa da prvostupanjsko tijelo tako i postupi).
NN 5/2001 • 6. Slijedom iznijetog, Ustavni sud je utvrdio da nadležno upravno tijelo, ne poštujući svoju zakonsku obvezu, nije odlučivalo o prijedlogu podnositelja za povrat u prijašnje stanje, dok je drugostupanjsko upravno tijelo samo utvrdilo da o prijedlogu za povrat u prijašnje stanje odlučuje tijelo kod kojega je radnju trebalo izvršiti, ne poduzimajući ništa da bi se otklonio propust prvostupanjskog tijela. Ocijenivši takvo rješenje Ministarstva zakonitim, bez navođenja bilo kakvih razloga koji bi opravdali takvo postupanje upravnog tijela, Upravni sud je podnositeljima povrijedio ustavno pravo na sudsku kontrolu zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti zajamčeno člankom 19. stavkom 2. Ustava.
NN 5/2001 • 7. Što se tiče navoda ustavne tužbe da su osporenom presudom Upravnog suda povrijeđena ustavna prava podnositelja iz članaka 19. stavka 1. i 115. stavka 3. Ustava, valja reći sljedeće:
NN 5/2001 • Glede povrede odredbe članka 115. stavka 3. (članak 118. stavak 3.) Ustava, valja reći da ta odredba propisuje načelo zakonitosti za sudbenu vlast, odnosno temeljne smjernice i dužnost sudova da postupaju i odlučuju zakonito. Navedena ustavna odredba ne sadrži slobode i prava koja su Ustavom zajamčena fizičkoj ili pravnoj osobi a koja se štite institutom ustavne tužbe.
NN 5/2001 • 8. Povredu ustavnog prava iz članka 18. stavka 1. Ustava na koju ustavna tužba također ukazuje (pravo na žalbu protiv pojedinačnih pravnih akata donesenih u postupku prvog stupnja pred sudom ili drugim ovlaštenim tijelom), Ustavni sud nije našao polazeći od stajališta da bi do povrede ustavnog prava na žalbu došlo u slučaju da je podnositeljima osporenim aktima ili nedonošenjem odgovarajućih akata, protuzakonito uskraćena mogućnost podnošenja žalbe protiv prvostupanjske odluke. Dakle, da bi moglo doći do povrede ustavnog prava na žalbu, potrebno je utvrditi da je u konkretnom slučaju podnositelj to pravo imao ali mu je nezakonitim postupanjem uskraćeno. Međutim, u konkretnom slučaju još uvijek nije utvrđeno (to treba utvrditi u postupku povodom prijedloga za povrat u prijašnje stanje) jesu li ispunjene zakonske pretpostavke za dopuštanje podnositeljima podnošenja žalbe protiv prvostupanjskog akta nakon proteka roka ili su podnositelji svojim vlastitim propustom izgubili pravo na njezino podnošenje.
NN 6/2001 • Na temelju članka 26. stavak 1. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 101/98 i 15/2000), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 18. siječnja 2001. godine donijela
NN 6/2001 • Ovom Uredbom osniva se Ured Vlade Republike Hrvatske za unutarnji nadzor (u daljnjem tekstu: Ured).
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 103/08, Broj 58/00,
Broj 2/90, Broj 65/09,
Broj 83/09, Broj 107/07
LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA