PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-4-u-upravnom-postupku-aknc NN 52/2004

• U upravnom sporu odbijena je tužba podnositelja uz obrazloženje Upravnog suda da je upravno tijelo pravilno postupilo odbivši žalbu podnositelja. Upravni sud je ocijenio da su, pri izračunu mirovinske osnovice, tijela uprave pravilno primijenila odredbe članka 35. Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju (»Narodne novine«, broj 26/83, 5/86, 42/87, 34/89, 57/89, 40/90, 9/91, 26/93, 96/93 i 44/94), odredbe članka 24.a–24.h Zakona o osnovnim pravima iz mirovinskog i invalidskog osiguranja i odredbe članka 14.–20. Statuta Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske (»Narodne novine«, broj 31/83, 47/83, 53/85, 14/86, 23/86, 52/86, 32/89, 48/89, 57/89, 58/90, 21/92 i 116/93).


Stranica 2004-04-52-1192 NN 52/2004

• Prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja za kategoriju vojnih osiguranika ustanovljena su posebnim Zakonom o mirovinskom i invalidskom osiguranju vojnih osiguranika. Kako u vrijeme dok je bio djelatna vojna osoba podnositelj nije bio osiguranik prema odredbama Zakona o osnovnim pravima iz mirovinskog i invalidskog osiguranja to se odredbe Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju i Zakona o osnovnim pravima iz mirovinskog i invalidskog osiguranja o utvrđivanju mirovinske osnovice mogu primijeniti samo u vrijeme u kojem je podnositelj bio osiguranik u svojstvu radnika kod Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske.


Internet NN 52/2004

• Razlozi glede nepostojanja reciprociteta između Fonda za socijalno osiguranje vojnih osiguranika iz SRJ i RFMIORH u trenutku utvrđivanja visine osnovice detaljno su obrazloženi u osporenim upravnim aktima. Naime, RFMIORH je zatražio podatke od Fonda SRJ, ali nije dobio odgovor. U drugostupanjskom upravnom rješenju navedeno je da se zahtjevu podnositelja ne može udovoljiti, ali da će se o eventualnom povoljnijem izračunu mirovinske osnovice moći odlučiti kada se uspostavi službena komunikacija između Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje i Fonda za socijalno osiguranje vojnih osiguranika iz SRJ.


Internet stranice NN 52/2004

• Osporena presuda i rješenja tijela uprave donijeti su pravilnom primjenom zakonskih odredbi kojima su uređeni odnosi iz mirovinskog i invalidskog osiguranja. Zakonom o osnovnim pravima iz mirovinskog i invalidskog osiguranja propisano je da se osiguranicima čija su prava regulirana odredbama ovog Zakona (članci 18.–20.) u staž osiguranja računa i vrijeme za koje su bili osigurani u mirovinskom i invalidskom osiguranju u svojstvu vojnog osiguranika, te je tako podnositelju pravilno vrijeme provedeno u službi u bivšoj JNA uračunato u ukupan mirovinski staž na temelju kojeg je ostvario pravo na prijevremenu starosnu mirovinu. Međutim, navedenim zakonima koji se odnose na mirovinsko i invalidsko osiguranje radnika nije predviđena mogućnost da bi se i plaće ostvarene u razdoblju službe u bivšoj JNA mogle uzeti u obzir za izračun mirovinske osnovice.


Internet stranice NN 52/2004
• 6. Opće načelo jednakosti, zajamčeno člankom 14. Ustava, koje podnositelj navodi u ustavnoj tužbi, jamči svakomu sva prava i slobode bez ikakve diskriminacije na bilo kojoj osnovi, dakle, pruža jamstvo svima da su pred zakonom jednaki i da su svi ovlašteni, bez diskriminacije na jednaku pravnu zaštitu.

Internet stranice NN 52/2004
• Ocjenjujući razloge ustavne tužbe sa stajališta članka 14. stavka 2. Ustava, Sud je utvrdio da u konkretnom slučaju ustavno pravo jednakosti pred zakonom nije povrijeđeno. Podnositelj nije naveo relevantne razloge koji bi ukazivali da je u provedenom sudskom postupku, pred Upravnim sudom Republike Hrvatske, bilo postupovnih povreda koje bi mogle dovesti do povreda njegovih ustavnih prava. Sud je obrazložio stajalište iznijeto u presudi, za koje je nedvojbeno da nije posljedica proizvoljnog tumačenja i primjene materijalnog prava, te da nije protivna ustaljenoj praksi. U tom postupku i u osporenoj presudi o pravima podnositelja nije odlučivano samovoljno.

Internet stranice NN 52/2004 • 7. Člankom 19. stavkom 2. zajamčena je sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti tijela koja imaju javne ovlasti.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 52/2004 • 8. Podnositelju nije povrijeđeno ustavno pravo na pravično suđenje pred zakonom ustanovljenim neovisnim i nepristranim sudom (članak 29. stavak 1. Ustava) jer je o njegovoj tužbi odlučivao za to nadležni sud, u skladu s odgovarajućim zakonskim odredbama.
Poslovne stranice NN 52/2004 • 9. Osporenom presudom i rješenjima upravnih tijela podnositelju nije povrijeđeno niti ustavno pravo zajamčeno člankom 56. stavkom 1. (»Pravo zaposlenih i članova njihovih obitelji na socijalnu sigurnost i socijalno osiguranje uređuje se zakonom i kolekt
Pregledi NN 52/2004 • 10. Na odredbama članaka 3. i 19. stavka 1. Ustava ne može se temeljiti ustavna tužba, u smislu članka 62. Ustavnog zakona.
Glasnik NN 52/2004 • 12. Odluka o objavi ove odluke temelji se na odredbi članka 29. stavka 1. Ustavnog zakona.
Novo NN 52/2004 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Prvom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Željko Potočnjak, predsjednik Vijeća, te suci Ivan Matija, Agata Račan, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst i Milan Vuković, članovi Vijeća, u postupku pokrenutom ustavnom tužbom R. E. iz V., kojeg zastupa T. F., odvjetnik iz O., na sjednici održanoj 8. travnja 2004. godine, jednoglasno je donio
Poslovi NN 52/2004 • Tim rješenjem odbijen je prigovor podnositelja protiv rješenja Ministarstva, klasa: UP/I-02/01-01/18, urbroj: 513-02-4393-01-05 od 7. svibnja 2001. godine, kojim je podnositelju utvrđen prestanak državne službe po sili zakona s danom 24. travnja 2001. godine.
Poticaji NN 52/2004 • 2. Podnositelj smatra da su osporenom presudom Upravnog suda Republike Hrvatske i rješenjima upravnih tijela povrijeđena ustavna prava zajamčena odredbama članka 14. stavka 2. i članka 26. Ustava Republike Hrvatske.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 2/99, Broj 112/04, Broj 53/06, Broj 60/94, Broj 4/00, Broj 155/98


LINK - POSLOVNI SAVJETI, PRAVNA POMOĆ, IDEJE ZA NOVI POSAO Pregled