PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-42-dio-poduzeca-koji-atum NN 3/1999

• 43. Ako je dio poduzeća određen kao dio za izvješćivanje u tekućem razdoblju budući da je zadovoljavao uvjet od 10%, podaci o prethodnom razdoblju toga dijela poduzeća koji su prezentirani za svrhe uspoređivanja trebaju se prepraviti da se iskaže novi izvještajni dio kao zasebni dio poduzeća, čak iako taj dio ne zadovoljava navedeni uvjet od 10% u prethodnom razdoblju, osim ako to nije praktično izvesti.


Stranica 1999-01-3-34 NN 3/1999

• 45. Polazi se od pretpostavke da računovodstvene politike koje su odabrali direktori i management za sastavljanje konsolidiranih financijskih izvještaja ili financijskih izvještaja na razini poduzeća jesu računovodstvene politike za koje direktori i management vjeruju da su najprikladniji za vanjsko financijsko izvješćivanje. Budući da je svrha informacije o dijelu poduzeća pomoći korisnicima financijskih izvještaja u boljem razumijevanju i boljoj informiranosti za prosuđivanje o poduzeću kao cjelini, ovaj Standard zahtijeva kod sastavljanja informacije o dijelu zahtijeva primjenu računovodstvenih politika koje su odabrali direktori i management. Međutim, to ne znači da se računovodstvene politike konsolidacije ili na razini poduzeća trebaju primijeniti na dijelove poduzeća o kojima se može izvješćivati kao na dijelove gdje se izvješćuje o zasebnim samostalnim jedinicama. Podroban izračun koji je izvršen za primjenjivanje pojedine računovodstvene politike na razini poduzeća može se spustiti na dio poduzeća ako postoji razumna osnova da se to učini. Primjerice, izračunavanje mirovine često se utvrđuje na razini poduzeća, međutim, podaci na razini poduzeća mogu se rasporediti na dijelove poduzeća na temelju plaća i demografskih podataka dijelova poduzeća.


Internet NN 3/1999

• 46. Ovaj Standard ne zabranjuje objavljivanje dodatnih informacija o dijelu poduzeća koje su sastavljene na drugim osnovama osim usvojenih računovodstvenih politika za konsolidirane financijske izvještaje ili financijske izvještaje na razini poduzeća, u


Internet stranice NN 3/1999

• 47. Imovina koju zajednički koriste dva ili više dijela poduzeća treba se rasporediti na dijelove samo ako se njihovi prihodi i rashodi također raspoređuju na te dijelove poduzeća.


Internet stranice NN 3/1999
• 49. U točkama 50 - 67. utvrđeni su zahtjevi za objavljivanjem o dijelu poduzeća o kojem se može izvješćivati za primarni oblik izvješćivanja. U točkama 68 - 72. utvrđeni su zahtjevi za objavljivanjem o dijelu poduzeća za sekundardni oblik izvješćivanja. Poduzeća se potiču da prezentiraju sva objavljivanja o primarnom dijelu koje je utvrđeno u točkama 50 - 67. za svaki izvještajni sekundarni dio poduzeća, iako točke 68 - 72. zahtijevaju znatno manje objavljivanja o sekundarnom dijelu. U točkama 74 - 83. nalazi se nekoliko drugih pitanja u svezi objavljivanja za dijelove poduzeća. U dodatku 2. ovoga Standarda nalazi se objašnjenje primjene tih objavljivanja.

Internet stranice NN 3/1999
• 50. Zahtjevi za objavljivanjem navedeni u točkama 51 - 67. trebaju se primijeniti na svaki izvještajni dio poduzeća koji se odnosi na primarni oblik izvješćivanja.

Internet stranice NN 3/1999 • 51. Za svaki izvještajni dio poduzeća treba objaviti prihode dijela poduzeća. Prihodi dijela poduzeća od vanjskih kupaca i prihodi dijela poduzeća od transakcija s drugim dijelovima trebaju se zasebno iskazati.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 3/1999 • 53. Ako poduzeće može izračunati neto dobit ili gubitak dijela poduzeća ili na drugi način utvrditi profitabilnost dijela poduzeća bez arbitrarnog raspoređivanja, potiče se iskazivanje tih iznosa uz rezultate poslovanja dijela poduzeća te uz prikladni opis. Ako se takvo utvrđivanje ne temelji na usvojenim računovodstvenim politikama za konsolidirane financijske izvještaje ili financijske izvještaje poduzeća, poduzeće će u svoje financijske izvještaje uključiti jasni opis načina toga utvrđivanja.
Poslovne stranice NN 3/1999 • 54. Primjer mjerenja uspješnosti dijela poduzeća iznad rezultata u računu dobiti i gubitka je bruto marža kod prodaje. Primjeri mjerenja uspješnosti dijela poduzeća ispod rezultata u računu dobiti i gubitka je dobit ili gubitak od redovnih aktivnosti (prije ili poslije poreza) i neto dobit ili gubitak.
Pregledi NN 3/1999 • 55. Za svaki izvještajni dio poduzeće treba objaviti knjigovodstveni iznos imovine dijela poduzeća.
Glasnik NN 3/1999 • 57. Za svaki izvještajni dio poduzeće treba objaviti ukupni iznos nastalih troškova tijekom razdoblja za stjecanje imovine dijela poduzeća koja se očekuje koristiti tijekom više od jednog razdoblja (nekretnina, postrojenja i oprema i nematerijalna imovina). Premda se prethodno navedeno ponekad naziva dodatni kapital ili kapitalni izdaci, mjerenje koje zahtijeva ovo načelo treba biti na računovodstvenom načelu nastanka događaja, a ne na gotovinskom računovodstvenom načelu.
Novo NN 3/1999 • 58. Za svaki izvještajni dio poduzeće treba objaviti ukupan iznos rashoda za amortizaciju materijalne ili nematerijalne imovine uključen u rezultat dijela poduzeća toga razdoblja.
Poslovi NN 3/1999 • 60. MRS 8 zahtijeva da "kada su stavke prihoda i rashoda u okviru dobiti i gubitka iz redovnih aktivnosti takvog iznosa, prirode ili nastanka da je njihovo objavljivanje relevantno za objašnjenje uspješnosti toga razdoblja, treba se zasebno objaviti priroda i visina takvih stavki". U MRS-u 8 se nalaze brojni primjeri, kao što su otpis zaliha i nekretnina, postrojenja i opreme, rezerviranje za restrukturiranje, otuđenje nekretnina, postrojenja i opreme i dugoročnih ulaganja, prekinute djelatnosti, podmirenje sudskih sporova i storniranje rezerviranja. Točka 59. nije namijenjena radi promjene razvrstavanja bilo koje stavke prihoda ili rashoda iz redovnih aktivnosti u izvanredne stavke (kako ih definira MRS 8) ili da se promijeni mjerenje takvih stavki. Međutim, objavljivanje koje se potiče prema toj točki mijenja razinu po kojoj se značajnost takvih stavki procjenjuje za svrhe objavljivanja od razine poduzeća na razinu dijela poduzeća.
Poticaji NN 3/1999 • 61. Za svaki izvještajni dio poduzeće treba, osim amortizacije materijalne i nematerijalne imovine, objaviti ukupan iznos značajnih nenovčanih rashoda, čije se zasebno objavljivanje zahtijeva prema točki 58., a koji su uključeni u rashode dijela poduzeća te stoga proizlaze iz mjerenja rezultata dijela poduzeća.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 2/09, Broj 27/98, Broj 2/07, Broj 136/03, Broj 2/09, Broj 9/92


LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA Pregled