PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 44/2003 • Za originaran način stjecanja državljanstva podrijetlom, prema tome, jedina je pravno relevantna činjenica ta što su oba roditelja djeteta u trenutku rođenja djeteta državljani određene države. Ako je taj uvjet ispunjen, onda ni prebivalište ni nacionalna pripadnost niti bilo koje drugo osobno ili statusno svojstvo roditelja nisu pravno relevantni za stjecanje državljanstva djeteta, jer ga ono stječe po sili zakona samom činjenicom što su mu oba roditelja državljani dotične države.
NN 44/2003 • Složeni slučajevi stjecanja državljanstva podrijetlom postoje onda kada je u času rođenja djeteta samo jedan roditelj državljanin određene države. U tom slučaju države, čiji je državljanin samo jedan djetetov roditelj, stjecanje državljanskog statusa djeteta rješavaju svojim nacionalnim zakonodavstvom na različite načine, pri čemu za stjecanje državljanstva djeteta podrijetlom postavljaju dodatne uvjete, najčešće vezane uz prebivalište roditelja ili uz mjesto rođenja djeteta.
NN 44/2003 • Sukladno navedenim pravilima o stjecanju državljanstva podrijetlom, hrvatski je zakonodavac propisao u članku 4. stavku 1. točki 1. Zakona o hrvatskom državljanstvu da podrijetlom stječe hrvatsko državljanstvo dijete čija su oba roditelja u trenutku njegova rođenja hrvatski državljani.
NN 44/2003 • Složene slučajeve stjecanja hrvatskog državljanstva djeteta podrijetlom, to jest slučajeve kada je samo jedan roditelj djeteta hrvatski državljanin, hrvatski je zakonodavac riješio tako što je u tim slučajevima propisao i pojedine dodatne zakonske uvjete koji moraju biti ispunjeni da bi se djetetu moglo podrijetlom priznati hrvatsko državljanstvo. Ti su dodatni uvjeti propisani u članku 4. stavku 1. točkama 2. i 3., stavku 2., te u osporenom članku 5. Zakona o hrvatskom državljanstvu, a odnose se:
NN 44/2003 • – članak 4. stavak 1. točka 3.: na državljanski status drugog roditelja (je li drugi roditelj strani državljanin ili je osoba nepoznatog državljanstva ili je osoba bez državljanstva) ako je dijete rođeno u inozemstvu,
NN 44/2003 • – članak 4. stavak 2.: na stjecanje hrvatskog državljanstva i dijete stranog državljanstva ili bez državljanstva ako su ga prema odredbama posebnog zakona usvojili hrvatski državljani sa srodničkim učinkom. Takvo se dijete smatra hrvatskim državljaninom od trenutka rođenja, ili
NN 44/2003 • – članak 5.: na poduzimanje određenih pravnih radnji koje zakonodavac smatra potrebnim za stjecanje hrvatskog državljanstva djeteta podrijetlom od časa njegova rođenja (je li dijete prijavljeno radi upisa kao hrvatski državljanin kod nadležnog tijela Republike Hrvatske u inozemstvu ili u Republici Hrvatskoj do određenog roka, odnosno je li dijete nastanjeno u Republici Hrvatskoj do određenog roka). Iznimno, i onom djetetu čiji je jedan roditelj hrvatski državljanin, a nisu poduzete navedene pravne radnje, zakonodavac je priznao stjecanje hrvatskog državljanstva podrijetlom od časa njegova rođenja ako bi takvo dijete inače ostalo bez državljanstva ijedne države.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 44/2003 • Nasuprot navedenom, predlagateljica u svom prijedlogu za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 5. Zakona o hrvatskom državljanstvu pogrešno tumači činjenicu podrijetla, jer je ne vezuje uz hrvatsko državljanstvo jednog od djetetovih roditelja, već uz činjenicu je li pojedina osoba u određenom razdoblju svoga života živjela na području Republike Hrvatske. Stoga je i distinkcija koju čini predlagateljica između »osoba koje su podrijetlom iz Republike Hrvatske, ali nemaju prebivalište u Republici Hrvatskoj i nisu pripadnici hrvatskog naroda«, s jedne strane, i »osoba koje jesu ili nisu podrijetlom iz Republike Hrvatske, koje nemaju prebivalište u Republici Hrvatskoj, ali su pripadnici hrvatskog naroda«, s druge strane, u cijelosti pogrešno postavljena.
NN 44/2003 • Podrijetlo u smislu Zakona o hrvatskom državljanstvu odnosi se na krvnu vezu roditelja-hrvatskih državljana i njihovog djeteta, pa postoje samo osobe kojima su oba roditelja hrvatski državljani i osobe kojima je samo jedan roditelj hrvatski državljanin. U potonjem slučaju smatrat će se da je i dijete hrvatski državljanin temeljem krvne veze (podrijetla) i samo s jednim roditeljem-hrvatskim državljaninom ako su ispunjeni dodatni uvjeti propisani u članku 4. stavku 1. točkama 2. ili 3., stavku 2. ili u članku 5. Zakona o hrvatskom državljanstvu (uz navedenu iznimku koja se odnosi na slučaj propisan osporenim člankom 5. Zakona). Stoga, pri stjecanju hrvatskog državljanstva podrijetlom ne postoje »osobe koje su podrijetlom iz Republike Hrvatske« u smislu kako pojam »podrijetlo« tumači predlagateljica.
NN 44/2003 • 7. Prirođenje je druga i posve različita pravna osnova za stjecanje hrvatskog državljanstva. Prirođenjem se u hrvatsko državljanstvo primaju punoljetni i poslovno sposobni stranci (strani državljani ili osobe bez državljanstva) koji na formalan način, upućivanjem pisanog zahtjeva nadležnom tijelu Republike Hrvatske, izraze pravnu volju za primitkom u hrvatsko državljanstvo.
NN 44/2003 • Stranci mogu biti primljeni u hrvatsko državljanstvo prirođenjem pod redovitim uvjetima (tzv. redovita naturalizacija) ili pod povoljnijim uvjetima (tzv. beneficirana naturalizacija). Uvjeti za primitak stranca u hrvatsko državljanstvo pod redovitim uvjetima propisani su u članku 8. Zakona o hrvatskom državljanstvu, a uvjeti za primitak stranca u hrvatsko državljanstvo pod povoljnijim uvjetima propisani su u člancima 9. do 16. Zakona o hrvatskom državljanstvu.
NN 44/2003 • Prirođenje pod povoljnijim uvjetima je poseban oblik naturalizacije vezan uz pojedina osobna ili statusna svojstva stranaca koji na formalan način izraze svoju pravnu volju za primitak u hrvatsko državljanstvo. U slučaju da stranac posjeduje neko od svojstava uz koja zakonodavac veže beneficiranu naturalizaciju, takvom se strancu pruža mogućnost da bude primljen u hrvatsko državljanstvo pod blažim zakonskim uvjetima od onih koji su propisani za redovitu naturalizaciju.
NN 44/2003 • – za strance koji su u braku s hrvatskim državljaninom i kojima je odobreno trajno nastanjenje u Republici Hrvatskoj,
NN 44/2003 • – za iseljenike (strance koji su se iselili iz Hrvatske u namjeri da u inozemstvu stalno žive) i njihove potomke,
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 11/02, Broj 22/04,
Broj 177/04, Broj 150/02,
Broj 33/92, Broj 100/06
LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA