PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-8-iz-navoda-ustavne-kpcj NN 70/2000

• U vezi s tim navodima podnositelja, Ustavni sud utvrđuje da u postupku pokrenutom povodom ustavne tužbe predmet ustavnosudskog postupka ne može biti ocjena ustavnosti zakona i drugih propisa, odnosno pojedinih njihovih odredaba. Predmetom ispitivanja u ustavnosudskom postupku povodom ustavne tužbe može biti, kao što je prethodno već rečeno, povreda jednakog i ravnopravnog pravnog položaja podnositelja u postupcima koji su prethodili donošenju osporavane presude odnosno rješenja nadležnog tijela državne uprave, kao i gruba i očita materijalna povreda zakona, zbog koje bi se osporeni akti mogli ocijeniti samovoljnim odnosno arbitrarnim. To ne priječi podnositelja da, u skladu s mjerodavnim odredbama Ustavnog zakona, pokrene postupak za ocjenu ustavnosti odredaba Zakona o hrvatskom državljanstvu za koje smatra da nisu u suglasnosti s Ustavom Republike Hrvatske.


Stranica 2000-07-70-1540 NN 70/2000

• Iz prethodnih je navoda razvidno da podnositelj iz svog osjećaja pripadnosti Hrvatskoj kao svojoj domovini izvodi i svoje pravo na hrvatsko državljanstvo. Državljanstvo, naprotiv, predstavlja pravni odnos (pravnu vezu) između konkretnog pojedinca i određene države, koje se zasniva i uređuje pod pretpostavkama propisanim posebnim zakonom (Zakonom o hrvatskom državljanstvu) i iz kojeg nastaju uzajamna prava i obveze između dotičnog pojedinca i države. Državljanstvo, prema tome, ne treba miješati niti vezati uz nacionalnu pripadnost pojedinca ili uz njegovo etničko podrijetlo, vjersku pripadnost, osjećaj domoljublja i slično, osim ako posebnim zakonom neko od tih svojstava ne bude utvrđeno kao pravna pretpostavka za zasnivanje određenog pravnog odnosa, sve u skladu s Ustavom i odredbama međunarodnog prava.


Internet NN 70/2000

• Nadalje, podnositelj pravilno utvrđuje da, prema odredbi članka 32. stavka 2. Ustava, svaki građanin Republike Hrvatske ima pravo u bilo koje doba napustiti teritorij države i naseliti se trajno ili privremeno u inozemstvu i bilo kada se vratiti u domov


Internet stranice NN 70/2000

• Budući da je u konkretnom slučaju u postupcima koji su prethodili osporavanoj presudi utvrđeno da podnositelj nije ispunjavao uvjete iz članka 8. stavka 1. točke 3. Zakona, Ustavni sud nije našao osnove sumnji da osporavana presuda i rješenje nisu valjano obrazloženi i zasnovani na mjerodavnim zakonskim propisima.


Internet stranice NN 70/2000
• U tom je smislu potrebno istaknuti da Ustavni sud nije ni sudište ni žalbeno tijelo višeg (najvišeg) stupnja, a ustavna tužba nije ni redovni ni izvanredni pravni lijek, te Ustavni sud ne može preuzeti ulogu žalbenog tijela niti Upravnog suda, pa se zato, u pravilu, ne može upuštati u ocjenu je li prvostupanjsko tijelo pravilno utvrdilo činjenice, a ne može se upuštati ni u ocjenu izvedenih dokaza. To prosuđivanje je, u skladu s ustavnim i zakonskim odredbama, povjereno u prvom redu tijelima nadležnima za odlučivanje o žalbi odnosno Upravnom sudu Republike Hrvatske.

Internet stranice NN 70/2000
• 11. Konačno, potrebno je napomenuti i to, da je Upravni sud u svojoj presudi, koju podnositelj osporava ustavnom tužbom, uputio podnositelja na njegovo pravo da hrvatsko državljanstvo stekne temeljem članka 10. Zakona o hrvatskom državljanstvu, u kojem su propisane pretpostavke za primitak stranca u hrvatsko državljanstvo pod povoljnijim uvjetima (tzv. beneficirana naturalizacija), a u kojemu se od stranke ne traži da ima prijavljen boravak na teritoriju Republike Hrvatske neprekidno pet godina od podnošenja zahtjeva.

Internet stranice NN 70/2000 • 12. Budući da u konkretnom slučaju Ustavni sud nije našao osnove sumnji da osporavana presuda i rješenje nisu valjano obrazloženi i zasnovani na mjerodavnim zakonskim propisima, a iz ustavne tužbe očigledno i nedvojbeno proizlazi da se njome zahtijeva zaštita ustavnih prava koja nisu povrijeđena, ustavnu tužbu je temeljem odredbe članka 71. Ustavnog zakona valjalo odbiti te odlučiti kao u točkama I. i II. izreke.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 70/2000 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Vijeću trojice za odlučivanje o ustavnim tužbama, sastavljenom od suca Jurice Malčića, kao predsjednika Vijeća te sudaca Ivana Matije i Milana Vukovića, kao članova Vijeća, u postupku povodom ustavne tužbe M. P. iz S., na sjednici Vijeća održanoj dana 3. srpnja 2000. godine, jednoglasno je donio
Poslovne stranice NN 70/2000 • 1. Podnositelj je podnio ustavnu tužbu (15. svibnja 2000.) i njenu dopunu (19. travnja 2000.) u povodu Odluke DSV-a o imenovanju sudaca O. s. u S., broj: ID-43/96 od 20. lipnja 1996. godine.
Pregledi NN 70/2000 • U ustavnoj tužbi podnositelj navodi da mu navedena odluka nije nikada dostavljena, te da kod te tvrdnje ostaje i nakon razgovora s predsjednikom DSV-a od 11. travnja 2000. godine, kada mu je predočena kopija dostavnice kao dokaz o urednoj dostavi osporavane odluke (izvršenoj dana 19. srpnja 1996. godine). U privitku dopune ustavne tužbe, podnositelj je priložio kopiju dostavnice i dopisa koji mu je uputilo DSV, broj: INS-552/96 od 9. srpnja 1996. godine. Kao potvrdu svoje tvrdnje podnositelj ustavne tužbe je dostavio i kopiju potpisa svih njegovih odraslih ukućana koji su mogli potpisati prijam pošiljke, te predlaže, ako je to potrebno, grafološko vještačenje.
Glasnik NN 70/2000 • Nadalje, navodi da je dužnost suca obnašao 13 godina, da ne zna kojim se je razlozima rukovodilo DSV kada je donosilo odluku o njegovom neimenovanju, te iznosi svoja saznanja o tijeku tog postupka, navodeći da je sve što zna saznao iz dnevnog i tjednog tiska, te navodi članak jednog od tjednika od 6. ožujka 1998. godine.
Novo NN 70/2000 • I konačno, u dopuni ustavne tužbe predlaže da Ustavni sud u njegovom slučaju primijeni institut »beneficium cohaesionis«, obrazlažući to činjenicom da je Ustavni sud u ranijim odlukama, odlučujući o ustavnim tužbama njegovih kolega koji također nisu imenovani sucima, usvojio njihove tužbe i ukinuo odluke DSV-a, a što i sam podnositelj predlaže u ustavnoj tužbi.
Poslovi NN 70/2000 • Prema članku 60. Ustavnog zakona, ustavna tužba može se podnijeti u roku od 30 dana računajući od dana primitka odluke kojom je iscrpljen dopušteni pravni put.
Poticaji NN 70/2000 • 4. U konkretnom slučaju, a prema dostavnici koju je uz dopunu ustavne tužbe priložio podnositelj ustavne tužbe, proizlazi da je odluka DSV-a dostavljena podnositelju 19. srpnja 1996. godine. Navedeno podnositelj osporava i tvrdi da nikad nije primio osporavanu odluku.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 172/04, Broj 134/09, Broj 151/05, Broj 155/09, Broj 40/07, Broj 72/07


LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA Pregled