PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 95/2004 • Člankom 11. ZPDV utvrđeno je koji su pravni subjekti i pod kojim uvjetima oslobođeni plaćanja poreza na dodanu vrijednost za određene usluge i isporuke dobara koje se obavljaju u Republici Hrvatskoj. U stavku 1. tog članka taksativno su navedene usluge i isporuke dobara koje su oslobođene plaćanja poreza na dodanu vrijednost. Osporenom odredbom ta se oslobođenja odnose na zdravstvene ustanove koje svoje usluge liječenja obavljaju u domovima zdravlja, hitnoj medicinskoj pomoći, poliklinikama, općim i specijalnim bolnicama i klinikama, odnosno zdravstvenim ustanovama za njegu u kući.
NN 95/2004 • 10. Obavljanje zdravstvene djelatnosti propisano je Zakonom o zdravstvenoj zaštiti (članak 1. stavak 1.). Prema odredbi članka 23. stavka 1. tog Zakona, zdravstvena djelatnost je djelatnost od interesa za Republiku Hrvatsku, koja se obavlja kao javna služba.
NN 95/2004 • Zdravstvenu djelatnost, prema članku 34. stavku 1. Zakona o zdravstvenoj zaštiti, mogu obavljati zdravstvene ustanove, trgovačka društva i privatni zdravstveni radnici pod uvjetima i na način propisan tim Zakonom, Zakonom o zdravstvenom osiguranju (»Narodne novine«, broj 1/97, 109/97, 13/98, 88/98, 10/99 i 34/99), Zakonom o ustanovama i Zakonom o trgovačkim društvima (»Narodne novine«, broj 111/93, 34/99, 121/99 i 118/03).
NN 95/2004 • 11. Člankom 111. Zakona o zdravstvenoj zaštiti propisano je da se za obavljanje zdravstvene djelatnosti može osnovati trgovačko društvo. Člankom 112. istog Zakona propisano je da trgovačko društvo iz članka 111. Zakona ne može obavljati cjelovite djelatnosti zdravstvenih ustanova, kao što su klinički bolnički centri, kliničke bolnice, opće bolnice, zdravstveni zavodi, domovi zdravlja i ustanove za hitnu medicinsku pomoć.
NN 95/2004 • 13. Iz navedenih zakonskih odredaba proizlazi da se ustanove, dakle i zdravstvene ustanove, osnivaju radi trajnog obavljanja djelatnosti koja je zakonom određena kao javna služba, dok se trgovačka društva osnivaju radi trajnog obavljanja gospodarske ili neke druge djelatnosti, zdravstvene na primjer, sa svrhom stjecanja dobiti. Na ustanove koje se osnivaju radi trajnog obavljanja navedenih djelatnosti primjenjuje se Zakon o ustanovama, a na trgovačka društva se primjenjuju propisi o trgovačkim društvima bez obzira o kojoj djelatnosti se radi.
NN 95/2004 • Razvidno je da su ustanove i trgovačka društva pravne osobe s različitim pravnim položajem, koje se osnivaju i svoju djelatnost, u pravilu, obavljaju na temelju različitih propisa. Stoga nije protivno Ustavu različito propisivanje obveza u obavljanju njihovih djelatnosti pa čak i onda kad se djelomično radi o istovjetnoj djelatnosti.
NN 95/2004 • Obim zdravstvene djelatnosti koju obavljaju trgovačka društva i zdravstvene ustanove nije u potpunosti istovjetan jer trgovačka društva ne mogu obavljati cjelovitu zdravstvenu djelatnost, već ju obavljaju samo onoliko koliko im je to posebnim zakonom određeno. Obim zdravstvene djelatnosti koju mogu obavljati trgovačka društva propisan je Zakonom o zdravstvenoj zaštiti (članak 112.).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 95/2004 • 14. Oslobođenje plaćanja poreza na dodanu vrijednost za usluge liječenja iz članka 11. stavka 1. točke 5. ZPDV u praksi znači da zdravstvene ustanove ne zaračunavaju porez na svoje izlazne isporuke, ali, prema odredbi članka 20. stavka 3. ZPDV, nemaju pravo na odbitak ulaznog poreza na dodanu vrijednost (pretporeza), koji su im zaračunali drugi poduzetnici za isporučena dobra ili obavljenje usluge, što za zdravstvene ustanove predstavlja trošak.
NN 95/2004 • Trgovačka društva, međutim, na računima za obavljene usluge liječenja moraju zaračunavati porez na dodanu vrijednost, ali za razliku od zdravstvenih ustanova, imaju pravo na odbitak pretporeza kojeg su im zaračunali njihovi dobavljači.
NN 95/2004 • Slijedi da su zdravstvene ustanove, zbog nemogućnosti odbitka pretporeza, opterećene s porezom na ulazne isporuke, dok trgovačka društva koja obavljaju usluge liječenja to nisu. Stoga nije osnovana predlagateljeva tvrdnja da su usluge liječenja koje pružaju trgovačka društva skuplje za 22% od usluga liječenja koje pružaju zdravstvene ustanove, kao niti tvrdnja da su navedeni subjekti u neravnopravnom položaju na tržištu.
NN 95/2004 • Sud nije razmatrao navode predlagatelja o suprotnosti osporene odredbe s odredbom članka 2. ZPDV jer međusobna usklađenost zakonskih odredaba nije predmet ustavnosudske ocjene u smislu članka 128. Ustava.
NN 95/2004 • 16. Slijedom navedenog, ocijenjeno je da razlozi predlagatelja u konkretnom slučaju ne dovode u sumnju ranije zauzeto stajalište Ustavnog suda glede ustavnosti odredaba članka 11. ZPDV, a u pravnom poretku nisu nastupile promjene zbog kojih bi trebalo postupiti drugačije pa je, sukladno članku 43. stavku 1. Ustavnog zakona, riješeno kao u izreci (točka 1.).
NN 96/2004 • MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I VODNOGA GOSPODARSTVA
NN 96/2004 • Na temelju članka 27. stavka 1. Zakona o zaštiti bilja (»Narodne novine« broj 10/94, 19/94 i 117/03) ministar poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva donosi
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 29/95, Broj 58/90,
Broj 15/01, Broj 63/98,
Broj 51/03, Broj 36/98
LINK - POSLOVNI SAVJETI, PRAVNA POMOĆ, IDEJE ZA NOVI POSAO