PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-8-utvrdivsi-da-su-xmyl NN 89/2001

• Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Mario Kos, Jurica Malčić, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući u postupku povodom ustavne tužbe M. G. iz K., kojeg zastupa M. M., odvjetnica iz Z., na sjednici održanoj dana 10. listopada 2001. godine, donio je sljedeću


Stranica 2001-10-89-1521 NN 89/2001

• 1. Ustavna tužba podnesena je protiv presude Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-649/2000-4 od 21. rujna 2000. godine, kojom je u upravnom sporu odbijena, kao neosnovana, tužba podnositelja protiv rješenja Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske, broj: 511-01-62-79319/1-99 od 1. prosinca 1999. godine. Tim se rješenjem utvrđuje da podnositelju, ovlaštenoj službenoj osobi Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske, prestaje služba dana 6. prosinca 1999. godine, s pravom na mirovinu.


Internet NN 89/2001

• Navedeno rješenje, temeljem ovlaštenja iz odredbe članka 68. tada važećeg Zakona o unutarnjim poslovima (»Narodne novine«, broj 29/91, 73/91, 19/92, 33/92, 76/94 i 161/98), donio je ministar unutarnjih poslova.


Internet stranice NN 89/2001

• 2. Podnositelj smatra da su osporenim odlukama povrijeđena ustavna prava iz članka 14. stavka 2., 18. stavka 1., 19. stavka 1. i 54. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske.


Internet stranice NN 89/2001
• 3. U konkretnom slučaju, ministar unutarnjih poslova je temeljem ovlaštenja, koje proizlazi iz odredbe članka 68. Zakona o unutarnjim poslovima, donio rješenje o prestanku službe podnositelja ustavne tužbe s pravom na mirovinu. Iz obrazloženja rješenja proizlazi da je u postupku utvrđeno da je podnositelj ustavne tužbe ovlaštena službena osoba te da ima navršenih preko 25 godina mirovinskog staža, od čega preko 10 godina mirovinskog staža stečenog na poslovima i radnim zadacima ovlaštene službene osobe.

Internet stranice NN 89/2001
• Rješavajući o tužbi podnositelja ustavne tužbe u postupku sudske kontrole konačnog upravnog akta, Upravni sud odbio je tužbu podnositelja kao neosnovanu, našavši da osporenim rješenjem nije povrijeđen zakon na štetu podnositelja ustavne tužbe. U obrazloženju presude Upravni sud navodi, da su prema ocjeni Suda, u konkretnom slučaju, ispunjeni uvjeti za promjenu odredbe članka 68. Zakona o unutarnjim poslovima, to stoga jer se na radne odnose djelatnika Ministarstva unutarnjih poslova primjenjuje Zakon o unutarnjim poslovima, kao poseban propis (lex specialis), a što znači da se u dijelu koji nije uređen tim Zakonom primjenjuju opći propisi. Dalje u obrazloženju, Upravni sud ističe da je odredbom članka 68. Zakona o unutarnjim poslovima propisana iznimka u odnosu na opće uvjete za prestanak radnog odnosa temeljem stjecanja uvjeta za mirovinu drugih zaposlenika, međutim, koja se može primijeniti samo po rješenju ministra unutarnjih poslova.

Internet stranice NN 89/2001 • 4. Prema odredbi članka 68. tada važećeg Zakona o unutarnjim poslovima, ovlaštenoj službenoj osobi na temelju rješenja ministra unutarnjih poslova može iznimno prestati radni odnos s pravom na mirovinu i prije ispunjenja općih uvjeta za stjecanje mirovine ako ima najmanje 25 godina mirovinskog staža, od čega najmanje 10 godina mirovinskog staža stečenog na poslovima i zadacima ovlaštene službene osobe.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 89/2001 • Tim Zakonom, kao i Zakonom o unutarnjim poslovima, nije propisan postupak koji bi trebao prethoditi donošenju rješenja. Stoga je, u konkretnom slučaju, trebalo postupati sukladno odredbama Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91 i 103/96 – Odluka Ustavnog suda, broj U-I-248/1994 od 13. studenoga 1996., nastavno: ZUP) i temeljnim načelima tog Zakona.
Poslovne stranice NN 89/2001 • 5. Na temelju analize razloga ustavne tužbe, osporenih odluka i relavantnih propisa, Ustavni sud je utvrdio da osporeno rješenje Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske nije doneseno u postupku propisanom odredbama ZUP-a, čime su povrijeđena ustavna prava podnositelja iz članaka 14. stavka 2., 18. stavka 1. i 54. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske.
Pregledi NN 89/2001 • Naime, osporeno prvostupanjsko rješenje ministar unutarnjih poslova donio je na temelju ovlaštenja datog odredbom članka 68. Zakona o unutarnjim poslovima i ono po svom sadržaju predstavlja akt koji je donesen na temelju pravila o slobodnoj ocjeni. Međutim, pravila upravnog postupka u svezi s donošenjem rješenja vrijede i za akte koji se donose prema slobodnoj ocjeni.
Glasnik NN 89/2001 • Nadalje, prema odredbi članka 209. stavka 3. ZUP-a, kad je nadležni organ zakonom ili drugim propisom utemeljenim na zakonu ovlašten riješiti stvar po slobodnoj ocjeni, dužan je u obrazloženju, pored podataka iz stavka 2. tog članka, navesti taj propis i izložiti razloge kojima se pri donošenju rješenja rukovodio.
Novo NN 89/2001 • Dakle, kako bi se moglo utvrditi je li nadležno tijelo prilikom rješavanja, prema pravilima o slobodnoj ocjeni, ostalo u granicama ovlaštenja datog temeljem zakona i je li to ovlaštenje koristilo u skladu s ciljem zbog kojeg je takvo ovlaštenje dano, tijelo je dužno u obrazloženju rješenja izložiti činjenično stanje, navesti propis koji daje ovlaštenje za rješavanje prema slobodnoj ocjeni i razloge kojima se rukovodilo pri donošenju rješenja.
Poslovi NN 89/2001 • 7. Slijedom navedenog, postupajući suprotno Zakonu, upravno tijelo i sud povrijedili su podnositelju ustavna prava iz članka 14. stavka 2. Ustava, kojim je propisano da su svi pred zakonom jednaki, iz članka 18. stavka 2. Ustava, kojim se jamči pravo na žalbu i članka 54. stavka 1. Ustava, kojim se jamči pravo na rad i slobodu rada.
Poticaji NN 89/2001 • 8. Glede podnositeljevog isticanja nezakonitosti osporenog rješenja, a iz razloga jer mu je rješenje ministra o prestanku službe s pravom na mirovinu uručeno 22. prosinca 1999. godine, kada je već važio Zakona o pravima iz mirovinskog osiguranja djelatnih vojnih osoba i ovlaštenih službenih osoba (»Narodne novine«, broj 128/99), prema kojem on nije ispunjavao posebne uvjete propisane odredbom članka 6. za ostvarivanje mirovine, potrebno je istači sljedeće:
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 52/09, Broj 118/09, Broj 136/03, Broj 30/95, Broj 61/99, Broj 77/92


LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA Pregled