PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 21/2002 • Predlagatelj ističe da pravovaljano zaključene kolektivne ugovore nije pravno dopušteno derogirati odredbama zakona. Stručni uvjeti koje trebaju zadovoljavati zaposlenici na određenom radnom mjestu, kao i visina primanja, do sklapanja novih kolektivnih ugovora moraju se zadržati na istoj razini i nakon stupanja na snagu spornog Zakona. Smatra neustavnim mogućnost da se neki zaposlenici koji ne zadovoljavaju osporenim Zakonom utvrđenu stručnu spremu, kao uvjet za rad na određenom radnom mjestu, mogu naknadno staviti u bitno nepovoljniji radnopravni položaj. Ujedno smatra kako osporeni Zakon ima povratno djelovanje, a što je prema mišljenju podnositelja, u nesuglasju s Ustavom. Predlagatelj navodi i da je osporeni Zakon u nesuglasju i s odredbama Zakona o radu.
NN 21/2002 • »Svaki zaposlenik ima pravo na zaradu kojom može osigurati sebi i obitelji slobodan i dostojan život.«
NN 21/2002 • »Zakoni i drugi propisi državnih tijela i tijela koja imaju javne ovlasti ne mogu imati povratno djelovanje.«
NN 21/2002 • Predlagatelj upućuje i na nesuglasje navedenih odredaba s odredbama članka 4. Konvencije broj 87 o sindikalnim slobodama i zaštiti sindikalnih prava, odnosno na nesuglasje osporenih odredaba s Konvencijom broj 98 o primjeni principa prava organiziranja i kolektivnog pregovaranja (»Narodne novine« – Međunarodni ugovori, broj 2/94), ne navodeći posebno s kojom od njezinih 16 odredaba bi osporene odredbe bile u nesuglasju.
NN 21/2002 • 7. Zaključno, predlagatelji predlažu Sudu pokrenuti postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom osporenog Zakona, te taj Zakon u cijelosti ili njegove posebno osporene odredbe ukinuti, odnosno poništiti.
NN 21/2002 • 8. Ujedno, Samostalni sindikat radnika u djelatnostima zdravstva, mirovinsko-invalidskog osiguranja i socijalne zaštite Hrvatske predložio je i donošenje privremene mjere, pozivom na odredbe članka 43. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99 – u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), a prema kojima Sud može do donošenja konačne odluke, privremeno obustaviti izvršenje pojedinačnih akata ili radnji koje se poduzimaju na osnovi zakona ili drugog propisa, čija se suglasnost s Ustavom, odnosno zakonom ocjenjuje, ako bi njihovim izvršenjem mogle nastupiti teške i nepopravljive posljedice.
NN 21/2002 • 9. Prema članku 128. stavku 1. alineje 1. Ustava, Ustavni sud Republike Hrvatske odlučuje o suglasnosti zakona s Ustavom. Iz navedene ustavne odredbe proizlazi da Ustavni sud Republike Hrvatske ne ocjenjuje međusobnu usklađenost zakona, odnosno propisa iste pravne snage. S obzirom na navedeno, prigovori predlagatelja, kojima se tvrdi da je osporeni Zakon u nesuglasju s nekim drugim zakonima koji čine pravni poredak Republike Hrvatske, ne mogu biti predmetom ovog ustavnosudskog postupka.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 21/2002 • Prema odredbi članka 89. stavka 3. Ustava Zakona stupa na snagu najranije osmi dan od njegove objave, osim ako nije zbog osobito opravdanih razloga zakonom drukčije određeno. Prema stavku 4. navedenog članka, zakoni ne mogu imati povratno djelovanje.
NN 21/2002 • Osporeni Zakon donio je Zastupnički dom Hrvatskoga državnog sabora na temelju ovlaštenja iz članka 80. stavka 1. alineje 2. Ustava (»Narodne novine«, broj 124/2000 – pročišćeni tekst). Iz odredbe članka 17. osporenog Zakona razvidno je da je on stupio na snagu danom objave u »Narodnim novinama«, 30. ožujka 2001. godine.
NN 21/2002 • S obzirom na navedeno, tijekom ustavnosudskog postupka je utvrđeno da je osporeni Zakon s formalne strane donijet, objavljen, te da je stupio na snagu, sukladno odredbama Ustava. Slijedom navedenoga utvrđeno je kako ne postoji sumnja da bi osporeni Zakon, a s obzirom na način njegovog donošenja, bio u nesuglasju s odredbama članka 5. stavka 1. i članka 89. Ustava.
NN 21/2002 • Iz odredaba članka 1. osporenog Zakona razvidno je da se njime određuju načela za određivanje plaća službenika i namještenika u javnim službama. Odredbom članka 2. određeno je da se javnim službama, u smislu tog zakona, smatraju javne ustanove i druge pravne osobe kojima se sredstva za plaće osiguravaju u državnom proračunu te Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, Hrvatski zavod za zapošljavanje, Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje i javne ustanove kojima se sredstva za plaće osiguravaju iz sredstava Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje.
NN 21/2002 • Nadalje, prema članku 3. osporenog Zakona na pitanje plaća i drugih naknada na osnovi rada službenika i namještenika u javnim službama koja nisu uređena tim Zakonom, primjenjuju se opći propisi o radu, odnosno u skladu s njima sklopljeni kolektivni ugovori.
NN 21/2002 • Iz navedenoga je utvrđeno kako osporeni Zakon nije u nesuglasju s odredbama članka 14. Ustava, niti su tim Zakonom povrijeđene najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske utvrđene u članku 3. Ustava.
NN 21/2002 • Prema članku 54. stavku 1. Ustava svatko ima pravo na rad i slobodu rada. Sadržajno, ovo pravo u uvjetima poduzetničke i tržišne slobode, a što je člankom 49. stavkom 1. Ustava utvrđeno kao temelj gospodarskog ustrojstva Republike Hrvatske, jamči pravo pojedincima poduzimati gospodarske djelatnosti u punoj slobodi i pod jednakim uvjetima sa svim ostalim građanima. S obzirom na sadržaj navedenog ustavnog prava, tijekom ustavnosudskog postupka je utvrđeno da osporeni Zakon, kojim se utvrđuju načela za određivanje plaća u javnim službama, nije od utjecaja na ostvarivanje tog ustavnog prava, niti su odredbe tog Zakona u nesuglasju s odredbama članka 54. stavka 1. Ustava.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 138/08, Broj 67/01,
Broj 19/90, Broj 129/99,
Broj 143/08, Broj 102/95
LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA