PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 4/2000 • Na citirani upit Ministarstvo pomorstva, prometa i veza dostavilo je pod klasa: UP/I-344-06/99-02/14, od 26. svibnja 1999. mišljenje kojim daje tumačenje predmetne situacije na način da je temeljem odredbe članka 4. stavka 3. Zakona o telekomunikacijama (»Narodne novine«, broj 53/94), gdje je propisano da se tehnička oprema i instalacije telekomunikacija i radijskih komunikacija namijenjenih za uporabu u Republici Hrvatskoj mogu upotrebljavati, ugraditi ili priključiti na telekomunikacijske kapacitete ako je njihova kakvoća dokazana potvrdom (certifikatom) pravne osobe koju ovlasti ministarstvo mjerodavno za telekomunikacije. Slijedom toga, atest izdan od ZIK-a nije mjerodavan za tehničku opremu telekomunikacija i radijskih telekomunikacija, jer ispitivanje kakvoće rečene opreme obavljaju pravne osobe ovlaštene od Ministarstva, temeljem čijih izvješća o ispitivanju (test report), sukladno članku 6. stavak 6. Pravilnika o uvjetima za ovlaštene pravne i fizičke osobe u telekomunikacijama (»Narodne novine«, broj 22/95, 100/95, 66/96, 75/96, 6/97 i 12/97), Ministarstvo pomorstva, prometa i veza izdaje potvrdu o tipskom odobrenju (certifikat o kakvoći), a u smislu članka 6. stavka 7. istog Pravilnika. Shodno iznijetome, Ministarstvo tumači kako Hrvatske telekomunikacije d.d., Zagreb, ne izdaju ateste, već posjeduju ovlast za ispitivanje tehničke opreme i instalacija koje se upotrebljavaju, ugrađuju i priključuju na telekomunikacijske kapacitete namijenjene za uporabu u Republici Hrvatskoj, a u svrhu dobivanja naprijed navedene potvrde o tipskom odobrenju (certifikata) od strane Ministarstva pomorstva, prometa i veza. Stoga se ne radi o dobivanju atesta od strane Hrvatskih telekomunikacija d.d., Zagreb, već o ishođenju ispitnog izvješća na temelju kojeg Ministarstvo izdaje certifikat.
NN 4/2000 • Nadalje, glede upita Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja u svezi s režimom za obične telefonske uređaje i telefaks uređaje koji se uključuju u javnu telekomunikacijsku mrežu putem nepokretnog priključka, isti također ne trebaju imati dozvolu za uporabu, ali moraju ispunjavati naprijed opisane uvjete iz citiranog članka 26. Zakona o telekomunikacijama. Kad je riječ o dodjeli ovlasti za vođenje postupka ispitivanja opreme, Ministarstvo pomorstva, prometa i veza je istu dodijelilo jedino Hrvatskim telekomunikacijama d.d. Međutim, shodno odredbi članka 4. stavka 3. Zakona o telekomunikacijama, ispitivanje tj. atestiranje može izvršiti i strana pravna osoba koja posjeduje odgovarajuće ovlaštenje u državi svojega poslovanja, te će se takvi učinci atestiranja priznati u Republici Hrvatskoj, ukoliko se utvrdi da udovoljavaju kompatibilnosti s hrvatskom telekomunikacijskom mrežom, te se tada neće obavljati cjelokupan postupak atestiranja iste opreme, iste vrste i oznake, već samo kontrola istovjetnosti opreme za koju su ranije izvršena mjerenja.
NN 4/2000 • Sukladno članku 149. stavku 1. ZUP-a Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja održala je usmenu raspravu 20. srpnja 1999.
NN 4/2000 • Na usmenoj raspravi utvrđeno je sljedeće činjenično stanje:
NN 4/2000 • - Poduzetnik Mark 2 d.o.o. podnio je poduzetniku HT d.d. 19. ožujka 1999. s poduzetnikom Tehnoton d.o.o. iz Zagreba, zajednički zahtjev za atestiranje telekomunikacijske opreme.
NN 4/2000 • - Poduzetnik Mark 2 d.o.o. zahtijevao je da mu poduzetnik HT d.d. dopusti podnošenje zajedničkog zahtjeva za atestiranje telekomunikacijske opreme s tvrtkom Tehnoton, jer bi to skratilo i pojeftinilo postupak. Poduzetnik HT d.d. je isto odbio, uz obrazlož
NN 4/2000 • - 16. svibnja 1999. poduzetnik Mark 2 uputio je zahtjev poduzetniku Hrvatskim telekomunikacijama da mu dostavi listu svih ostalih vrsta telekomunikacijskih uređaja koji su atestirani do dana podnošenja njegovog zahtjeva za atestiranje. Poduzetnik Mark 2 o
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 4/2000 • Na usmenoj raspravi poduzetnik HT d.d. izjasnio se da u cijelosti odbija navode iz zahtjeva za zaštitu slobodnog tržišnog natjecanja, te da se istome protivi iz razloga jer podnositelj zahtjeva, poduzetnik Mark 2 d.o.o., nije dostavio odgovarajuću dokumentaciju propisanu za ishođenje atesta za telekomunikacijsku opremu.
NN 4/2000 • U svezi s dokumentom pod naslovom: »Spisak atesta HT od 1996. izdanih od strane Ministarstva pomorstva, prometa i veza«, u kojem je navedeno devedeset i sedam (97) telekomunikacijskih uređaja, poduzetnik HT d.d. objašnjava kako isti dokument nije vjerodostojan, te da činjenica što je jednom podnositelju zahtjeva za atestiranje izdan atest za određeni telekomunikacijski uređaj ne mora značiti da će isti atest biti izdan i drugome jer se to veže uz ostale uvjete koji se odnose na način nabave robe (kriteriji su: zemlja porijekla, obveza dostave uzoraka i dr.).
NN 4/2000 • Nadalje, Agencija je u postupku ispitivala još neke dodatne elemente koje valja uzeti u obzir prilikom traženja atesta kod HT d.d. Sukladno tomu, HT d.d. je Agenciji u podnesku od 8. rujna 1999., broj T-3-1307/99, u točki 3, na str. 3., dostavio očitovanje prema kojem HT d.d. prosječno od poduzetnika dobiva do 6 zahtjeva za ispitivanje telekomunikacijske opreme i uređaja, od kojih zbog nedostatne dokumentacije biva odbijeno, kao i u slučaju poduzetnika Mark 2, oko 70% zahtjeva. U najvećem broju slučajeva distributeri dostave, prije ili kasnije, najveći dio potrebite dokumentacije, te se mjerenjima i ispitivanjima utvrđuje može li ili ne određeno telekomunikacijsko sredstvo biti uključeno u telekomunikacijsku mrežu poduzetnika HT d.d. Međutim, poduzetnik HT d.d. navodi kako temeljem mogućnosti koje mu daje zakonska regulativa HT d.d. može u svakom trenutku definitivno odbiti svakog uvoznika/distributera, ukoliko ovaj u određenom roku ne dostavi cjelovitu dokumentaciju na način kako to zahtijeva HT d.d.
NN 4/2000 • U svezi s tehnikom vođenja postupka ispitivanja telekomunikacijske opreme utvrđeno je da poduzetnik HT d.d. svaki zahtjev za izdavanje atesta obrađuje zasebno. Jednako tako utvrđeno je da poduzetnik HT d.d. odbija provoditi postupak ispitivanja telekomunikacijske opreme u slučaju kada zahtjev podnesu dvije ili više tvrtki zajednički, iako se radi o identičnoj telekomunikacijskoj opremi. Poduzetnik HT d.d. smatra da takav zahtjev nije dopušten te da svaka pravna osoba mora podnijeti zahtjev samostalno, bez obzira na eventualnu istovjetnost telekomunikacijske opreme koja je predmet atestiranja.
NN 4/2000 • 3. U svezi s ovlastima poduzetnika HT d.d. glede načina provođenja postupka u obavljanju djelatnosti izdavanja potvrde (certifikata) u postupku ispitivanja tehničke opreme i instalacija telekomunikacijskih uređaja u svrhu njihove upotrebe, ugradnje ili priključenja na telekomunikacijske kapacitete, u postupku pred Agencijom utvrđeno je da poduzetnik HT d.d. iste ovlasti crpi iz sljedećih akata, koji potječu još iz doba SFRJ, i to:
NN 4/2000 • Odredbom članka 10. Pravilnika utvrđen je postupak atestiranja i to kako slijedi:
NN 4/2000 • Sva telekomunikaciona sredstva koja se ugrađuju, priključuju i primenjuju u telekomunikacionoj mreži moraju se prethodno atestirati.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 59/04, Broj 44/08,
Broj 70/01, Broj 136/97,
Broj 151/03, Broj 92/09
LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA