PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 27/2000 • Odredbom članka 30. stavka 3. Zakona o ustanovama određeno je da će se upis djelatnosti ili dijela djelatnosti u sudski registar, za koju je propisano da se može obavljati samo na temelju koncesije, dozvole, itd., provesti samo na temelju valjanog ugovora o koncesiji, konačnog rješenja o dozvoli ili suglasnosti, odnosno drugog konačnog akta. Sličnu odredbu sadrži i članak 40. stavak 2. Zakona o sudskom registru. Iz navedenih zakonskih odredaba proizlazi da podnositelj zahtjeva koji izvodi samo programe obrazovanja odraslih, ne može uz zahtjev za utvrđivanje uvjeta i odobrenje za početak izvođenja programa priložiti izvadak iz sudskog registra jer se u sudski registar može upisati tek kada dobije rješenje ministra o dozvoli obavljanja djelatnosti obrazovanja odraslih. Stoga je ovaj Sud osporenu odredbu ocijenio nesuglasnom navedenim odredbama Zakona o ustanovama i Zakona o sudskom registru i kao takvu je ukinuo.
NN 27/2000 • Predlagatelj smatra da je i ovom odredbom članku 16. Pravilnika došlo do prekoračenja ovlasti ministra prosvjete i športa. Ističe da Zakon o srednjem školstvu ne ovlašćuje ministra da propiše cijenu obrazovanja. Cijenu obrazovanja, smatra predlagatelj, ministar je mogao propisati samo u skladu s člancima 17. i 39. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, br. 75/93, 92/96).
NN 27/2000 • Iz osporene odredbe ne proizlazi da ministar propisuje cijenu obrazovanja.
NN 27/2000 • Cijenu obrazovanja, kako to uostalom proizlazi iz smisla osporene odredbe, utvrđuje javna srednja škola koja izvodi program izobrazbe. Time što se cijene izobrazbe javne srednje škole koje izvode programe utvrđuju sukladno odredbama zakona, odnosno odluci ministra, ovaj Sud nije prihvatio kao nesuglasne sa Zakonom o srednjem školstvu. Ovo stoga, što po ocjeni Ustavnog suda u uvjete za izvođenje programa za izobrazbu odraslih, koje, temeljem odredbe članka 25. stavka 3. Zakona o srednjem školstvu, propisuje ministar prosvjete i športa, mogu ulaziti i odredbe o postupku utvrđivanja cijena izobrazbe odraslih, kako je to uostalom uređeno osporenom odredbom.
NN 27/2000 • Osporavajući odredbu članka 36., predlagatelj navodi da je ministar i tom odredbom prekoračio svoje ovlasti. Ističe, naime, da nema zapreke da ministar u okviru zakonskih ovlaštenja propiše pedagošku dokumentaciju za obrazovanje odraslih, ali da ima zapreke da ministar, za propisivanje pedagoške dokumentacije, pravilnikom ovlasti samoga sebe, odnosno Ministarstvo prosvjete i športa.
NN 27/2000 • Odredbom članka 71. stavka 2. Zakona o srednjem školstvu određeno je da obrazac i sadržaj pedagoške dokumentacije i evidencije propisuje ministar prosvjete.
NN 27/2000 • Osporenom odredbom, ne uključujući i odredbu stavka 3., koju ovaj Sud ocjenjuje nomotehničkim propustom, ministar prosvjete i športa je propisao pedagošku (andragošku) dokumentaciju i što ju konkretno čini te na taj način udovoljio naprijed navedenoj zakonskoj obvezi.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 27/2000 • »Škola ili druga pravna osoba koja ima odobrenje za izvođenje programa za izobrazbu odraslih prema dosadašnjim propisima dužna je do 31. kolovoza 1998. godine Ministarstvu prosvjete i športa podnijeti dokaze o ispunjavanju uvjeta za izvođenje programa i stjecanje naobrazbe odraslih u skladu s ovim pravilnikom.«
NN 27/2000 • Predlagatelj navodi da je odredbom članka 37. Pravilnika propisana obveza usklađenja uvjeta i načina izvođenja programa i stjecanja naobrazbe odraslih s odredbama Pravilnika te da je utvrđen rok za usklađenje. Stoga, osporenu odredbu članku 38. vidi nepotrebnom. Ističe da je u postupku nadzora moguće utvrditi je li pravna osoba udovoljila obvezi iz članka 37. Pravilnika ili ne. Drži da kada bi ova odredba opstala da ne bi bilo jasno znači li to ponovnu verifikaciju za čitav niz pravnih subjekata i programa. S obzirom da ti programi nisu doneseni ni do danas, tj. više od godinu dana nakon donošenja Pravilnika, to da je već samim time suspendirana mogućnost škola i drugih pravnih osoba da ishode ponovnu »verifikaciju« programa. Posebno napominje da je rok za podnošenje zahtjeva za ponovnu verifikaciju iz osporenog članka istekao 31. kolovoza prošle godine.
NN 27/2000 • U postupku ocjene ove odredbe Ustavni sud nije našao s kojom bi zakonskom ili ustavnom odredbom bila u nesuglasju osporena odredba.
NN 27/2000 • Predlagatelj je predložio da Ustavni sud po provedenom postupku ukine osporene odredbe, a s obzirom da su one povezane s drugim odredbama istog akta, da podredno ukine Pravilnik u cijelosti.
NN 27/2000 • Prijedlog za ukidanje osporenog Pravilnika u cijelosti Sud nije prihvatio.
NN 27/2000 • Slijedom svega navedenog, Ustavni sud je, temeljem odredbi članaka 41. i 54. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 99/99), odlučio kao u izreci.
NN 28/2000 • Na temelju članka 30. stavka 4. Zakona o Vladi Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 101/98 i 15/2000) i članka 84a. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi ("Narodne novine", br. 90/92, 94/93, 117/93, 5/97 i 128/99), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 10. ožujka 2000. godine donijela
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 79/06, Broj 172/04,
Broj 75/02, Broj 88/07,
Broj 112/93, Broj 113/08
LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA