PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-izuzimanjem-odredenog-kruga-poduzetnika-haot NN 57/2001

• Na mogući prigovor da su među onima koji se izuzimaju pretežito pravne osobe javnog prava (država i paradržavne pravne osobe) valja upozoriti da one na tržištu dionicama ne nastupaju iure imperii, nego isključivo iure gestionis. To znači da ih se u tom smislu ima smatrati poduzetnicima za koje važe ista ona pravila koja važe i za sve druge poduzetnike.


Stranica 2001-06-57-935 NN 57/2001

• Prema navodima predlagatelja Zakona, cilj odredbe članka 5. stavaka 1. i 2. je »olakšavanje provođenja procesa privatizacije«, a cilj odredbe članka 5. stavka 3. je »ne dovoditi u koliziju« Zakon o postupku preuzimanja dioničkih društava sa Zakonom o bankama i štedionicama odnosno sa Zakonom o osiguranju.


Internet NN 57/2001

• Proces privatizacije je legitiman gospodarski cilj od nesumnjivog javnog interesa i značenja, no njegovo olakšavanje nije dovoljan razlog kojim bi se moglo opravdati ograničavanje ustavnih prava i sloboda iz članka 49. Ustava. Kad bi taj razlog i ulazio u krug razloga iz članka 16. Ustava, još uvijek se ne bi mogao prihvatiti, ako postoje druga sredstva kojima se može olakšati proces privatizacije, a koja ne zadiru ili manje zadiru u spomenuta ustavna prava i slobode. Takva sredstva doista postoje u pravnom sustavu, a predviđena su u Zakonu o privatizaciji (»Narodne novine«, broj 21/96, 71/97 i 73/00).


Internet stranice NN 57/2001

• Zakon o privatizaciji (članak 1. stavak 2.) definira privatizaciju kao prodaju dionica, udjela, stvari i prava, te prijenos bez naplate dionica i udjela fizičkim i pravnim osobama koje na takav prijenos imaju pravo. Prodaja se obavlja prema procijenjenoj vrijednosti putem javne dražbe ili javnim prikupljanjem ponuda. Kao sredstva kojima se olakšava prodaja predviđeni su: mogućnost obročne prodaje na rok do 20 godina (članak 6.), zatim prodaja po cijeni nižoj od procijenjene vrijednosti (članak 8.) i prodaja pod posebnim uvjetima, ako se dionice nisu mogle prodati ni uz spomenute dvije olakšice (članak 9.).


Internet stranice NN 57/2001
• 8. Slijedom navedenog Ustavni sud Republike Hrvatske je, temeljem odredbe članka 53. stavka 1. Ustavnog zakona, odlučio kao u izreci.

Internet stranice NN 57/2001
• 9. Prijedloge Darka Kolareka i Tamare Vukelić za privremenu obustavu izvršenja radnji koje se poduzimaju na temelju članka 5. osporenog Zakona Sud nije posebno razmatrao, jer podnositelji nisu, na poziv Suda, udovoljili zahtjevima članka 43. Ustavnog zakona.

Internet stranice NN 57/2001 • 1. Odredbom članka 3. stavka 1. Zakona predviđen je prag stečenih dionica jednog izdavatelja (više od 25% od ukupnog broja glasova u glavnoj skupštini izdavatelja), koji njegova stjecatelja obvezuje da o stjecanju obavijesti Komisiju za vrijednosne papire Republike Hrvatske, te da u roku od 7 dana od dana stjecanja objavi ponudu za preuzimanje. Predlagatelj smatra da je navedena odredba nesuglasna odredbi članka 49. Ustava, poglavito odredbama stavaka 1. i 2. što obrazlaže navodom da takav postotak stečenih dionica ne jamči takvom stjecatelju značajniji utjecaj u donošenju važnih odluka kada se uzmu u obzir odredbe Zakona o trgovačkim društvima (»Narodne novine«, broj 111/93), koje vezuju donošenje važnih odluka o društvima uz glasove koji predstavljaju najmanje 3/4 temeljnog kapitala.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 57/2001 • 2. Primjerom nejednakosti između dioničara, a samim time i nesuglasje s odredbom članka 14. stavka 2. Ustava podnositelj prijedloga smatra i odredbu članka 7. stavka 1., a u svezi s njom i odredbu članka 3. stavka 5. Zakona.
Poslovne stranice NN 57/2001 • Odredbom članka 7. stavka 1. Zakona određeno je kada pravne ili fizičke osobe, u smislu tog Zakona, zajednički djeluju, odnosno da se otuđenjem viška dionica ne smatra prijenos dionica na osobe s kojima stjecatelj zajednički djeluje.
Pregledi NN 57/2001 • Smisao tih odredaba sadržan je u tome da se spriječi zaobilaženje Zakona na način da netko preuzme dioničko društvo, odnosno da utjecaj u njemu ostvaruje preko drugih dioničara. Na takav način ne uvodi se nejednakost među dioničarima, jer se osporene odredbe jednako odnose na sve dioničare koji zajednički djeluju.
Glasnik NN 57/2001 • Ustavni sud u ovom ustavnosudskom postupku nije ocjenjivao pravnu narav prekršaja i prekršajnih kazni u odnosu na članak 31. stavak 1. Ustava, koji se odnosi na kaznena djela, jer je eventualno uređivanje prekršaja kao kaznenih djela, u smislu navedene odredbe Ustava u nadležnosti zakonodavnog tijela, a ne Ustavnog suda.
Novo NN 57/2001 • 4. Prijedlog predlagatelja za ocjenu suglasnosti Zakona o postupku preuzimanja dioničkih društava u cijelosti s Ustavom Republike Hrvatske, Sud drži neosnovanim s obrazloženjem kao pod točkom 6. obrazloženja odluke.
Poslovi NN 58/2001 • Na temelju članka 81. stavka 4. Zakona o sjemenu, sadnom materijalu i priznavanju sorti poljoprivrednog bilja (»Narodne novine«, br. 131/97), ministar poljoprivrede i šumarstva donosi
Poticaji NN 58/2001 • Ovim se Pravilnikom određuje visina troškova ispitivanja sorti u pokusnom polju odnosno laboratoriju u postupku priznavanja sorti poljoprivrednog bilja. Postupak priznavanja sorti odnosi se na ispitivanja za gospodarsku vrijednost sorti poljoprivrednog bilja (VCU-ispitivanja) i ispitivanja za utvrđivanje prepoznatljivosti, ujednačenosti i postojanosti (DUS-ispitivanja).
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 78/99, Broj 178/04, Broj 14/02, Broj 53/06, Broj 5/07, Broj 53/91


LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA Pregled