PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 27/2001 • 4. Ocjenjujući sve okolnosti slučaja važne za donošenje odluke o ovom ustavnopravnom predmetu, Ustavni sud je utvrdio da se razlozi za ponovno produljenje odgodnog roka prestanka važenja ukinutih odredaba Zakona, vezani uz iznimnu složenost i važnost građe koja se novim zakonom treba urediti, više ne bi mogli smatrati opravdanim. Predlagateljica je, prema ocjeni Suda, imala dovoljno vremena za pripremu novog zakonskog prijedloga, osobito stoga što je u prethodnom prijedlogu sama predložila duljinu trajanja odgodnog roka (do 31. ožujka 2001. godine), iz čega se treba zaključiti da je taj odgodni rok i prema ocjeni same predlagateljice trebao biti dostatan za pripremu odgovarajućih izmjena i dopuna Zakona.
NN 27/2001 • U postupku ocjene opravdanosti ponovnog produljenja odgodnog roka prestanka važenja ukinutih odredaba Zakona, Ustavni sud je uzeo u obzir prosječno trajanje postupka donošenja zakona u Hrvatskom saboru, ali i iskazanu namjeru predlagateljice da se o tom prijedlogu zakona provede »šira javna rasprava«. Budući da svaki oblik javne, a osobito stručne rasprave, provedene prije izglasavanja prijedloga zakona u Hrvatskom saboru, doprinosi ostvarivanju najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske utvrđenih u članku 3. Ustava, Ustavni sud je prijedlog ocijenio osnovanim, a ponovno produljenje roka opravdanim.
NN 27/2001 • 6. Iz navedenih razloga, temeljem članka 53. stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), Ustavni sud je odlučio kao u izreci.
NN 27/2001 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Jurica Malčić, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejac, Emilija Rajić, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući u povodu prijedloga za ocjenu ustavnosti, na sjednici održanoj dana 28. ožujka 2001. godine, donio je sljedeće
NN 27/2001 • 1. Ocjenu ustavnosti Promjene Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 113/00, u nastavku; Promjena Ustava), predložili su zajedničkim prijedlogom saborski zastupnici Julije Derossi iz Zadra, A. Starčevića 8/XIII i dr. Jure Burić iz Dubrovnika. I. Račića 6, te Srećko Radović iz Dextera MI 48130, USA.
NN 27/2001 • Predlagatelji – zastupnici smatraju da je Promjena Ustava donesena protivno člancima 137. i 138. Ustava (»Narodne novine«, broj 8/98 – pročišćeni tekst), jer je Županijski dom Hrvatskoga državnog sabora većinom glasova odbio Prijedlog promjene Ustava Republike Hrvatske. Prema njihovom mišljenju, promjene Ustava se mogu vršiti samo uz prethodno mišljenje Županijskog doma, koje se mora uvažiti pa izglasavanje tih promjena unatoč negativnom mišljenju Županijskog doma znači kršenje načela pravne države i Ustava, te demokratske procedure. Stoga predlažu ukidanje osporenih Promjena Ustava.
NN 27/2001 • Srećko Radović smatra da je Zastupnički dom mogao glasovati o prijedlogu za promjenu Ustava tek nakon što Županijski dom prihvati taj prijedlog, jer ako Županijski dom odbaci prijedlog, Vlada Republike Hrvatske treba isti povući i zaustaviti postupak. Predlaže poništavanje tako »nametnutog« Ustava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 27/2001 • U to vrijeme na snazi su bile odredbe Ustava Republike Hrvatske, objavljenog u »Narodnim novinama«, broj 8/98 – pročišćeni tekst. Prema odredbama tog Ustava, kojima je u posebnom poglavlju (VIII.) uređeno pitanje promjene Ustava, pravo predložiti promjenu Ustava imala je najmanje jedna petina zastupnika u Zastupničkom domu Hrvatskoga državnog sabora, Predsjednik Republike i Vlada Republike Hrvatske (članak 136.); Zastupnički dom, uz prethodno mišljenje Županijskog doma, odlučuje da li će pristupiti promjeni Ustava većinom glasova svih zastupnika, te istom većinom utvrđuje nacrt promjene Ustava (članak 137.), o promjeni Ustava odlučuje, uz prethodno mišljenje Županijskog doma. Zastupnički dom dvotrećinskom većinom glasova svih zastupnika (članak 138.); promjenu Ustava proglašava Zastupnički dom Hrvatskoga državnog sabora (članak 139.).
NN 27/2001 • Istovjetne odredbe sadrže i članci 143., 144., 145. i 146. Ustava Republike Hrvatske objavljenog u »Narodnim novinama«, broj 124/2000 – pročišćeni tekst.
NN 27/2001 • 3. Nadležnost Ustavnog suda Republike Hrvatske određena je Ustavom Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 124/00 – pročišćeni tekst), te Ustavnim zakonom o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99).
NN 27/2001 • – odlučuje o suglasnosti drugih propisa s Ustavom i zakonom,
NN 27/2001 • – može ocjenjivati ustavnost zakona te ustavnost i zakonitost drugih propisa koji su prestali važiti ako od tog prestanka do podnošenja zahtjeva ili prijedloga za pokretanje postupka nije prošlo više od godine dana,
NN 27/2001 • – prati ostvarivanje ustavnosti i zakonitosti te o uočenim pojavama neustavnosti i nezakonitosti izvješćuje Zastupnički dom Hrvatskoga sabora,
NN 27/2001 • – rješava sukob nadležnosti između tijela zakonodavne, izvršne i sudbene vlasti,
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 48/04, Broj 144/09,
Broj 50/02, Broj 12/91,
Broj 121/06, Broj 1/09
LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA