PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 159/1998 • Tranzicija iz rata u mir: Hrvatska prolazi kroz razdoblje tranzicije iz gospodarskih i društvenih odnosa koji su bili determinirani ratom, u mirnodopsko razdoblje, gospodarski razvitak i demokraciju. Direktne i indirektne ratne štete na stambenom fondu, u gospodarstvu, ljudskim gubicima i uslugama i ostalom su ogromne. Ratne posljedice posebno su se osjetile na turizmu od kojih se tek sada oporavlja.
NN 159/1998 • Drugi aspekt tranzicije odnosi se na vrstu primijenjenih intervencija. Dok je ratna pomoć uglavnom bila orijentirana na "hardware" i često je obuhvaćala direktnu materijalnu pomoć, tranzicija prema razvitku zahtijeva "softverski" orijentirane akcije i mehanizme koji bi ojačali gospodarstvo i uspostavili povjerenje stradalog stanovništva i povratnika kao i svih ostalih segmenata civilnog društva.
NN 159/1998 • Tranzicija od državne planske privrede prema tržišno orijentiranom gospodarstvu:
NN 159/1998 • Tranzicija prema tržišno orijentiranom gospodarstvu još uvijek je težak zadatak. Iako je u toku intenziviranje sveukupnog procesa privatizacije, još ima mnogo problema na području strukturnog prilagođavanja tržišnim uvjetima gospodarenja. Od ukupno 2550 tvrtki krajem 1997. bilo je potpuno privatizirano oko 1117. Mnoge od tih tvrtki trebaju velika ulaganja u modernizaciju i prilagođavanje europskim standardima.
NN 159/1998 • Ratne štete se u Hrvatskoj registriraju i procjenjuju od početka rata. Ukupne štete procjenjuju se na minimalni iznos od 50-80 milijardi USD. Samo direktne štete procjenjuju se na cca. 164,86 milijardi kuna (45,83 milijardi DEM ili 27,5 milijardi USD). Oko 25% svih industrijskih kapaciteta je oštećeno ili razoreno, od čega 60% u Istočnoj Slavoniji. Oko 1300 tvrkti imalo je direktne štete.
NN 159/1998 • Razoreno je oko 10% hrvatskog stambenog fonda, 171.705 stanova i kuća. Ova brojka predstavlja razorene ili oštećene stambene jedinice a obuhvaća i vikendice i drugu kuću kao i kuće koje su bile u izgradnji kada su oštećene. Te jedinice nisu obuhvaćene programom obnove, tako da je u obnovu uključeno 145-150.000 stambenih jedinica.
NN 159/1998 • Razaranje nekih gradova može se mjeriti s onima iz II. svjetskog rata, kao što su Vukovar, Vinkovci, Gospić, Županja, Osijek, Pakrac, Dubrovnik itd.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 159/1998 • Gubitak bruto domaćeg proizvoda u razdoblju 1991-1996. iznosio je 134,89 milijardi kuna (37,49 milijardi DEM ili 22,5 milijardi USD), što znači da je neizravno izgubljeno četiri do pet godina gospodarskih investicija i razvitka.
NN 159/1998 • Gospodarske štete čine se neznatnima u usporedbi s izgubljenim životima. U Hrvatskoj su poginule ili nestale 13.583 osobe, a 37.180 je ranjeno. U najgore vrijeme rata broj prognanika i izbjeglica prešao je brojku od 1,2 milijuna ljudi. Gotovo 800.000 hrvatskih građana bilo je prognano ili je izbjeglo.
NN 159/1998 • U Hrvatskoj je razoreno ili oštećeno 1.313 objekata Katoličke crkve: 351 je razorena, 537 oštećeno, a 425 ima velika oštećenja. Teško su oštećena 62 groblja, a 15 je kompletno uništeno. Posebno u Vukovaru znatno je oštećeno i ukradeno pokretno kulturno blago.
NN 159/1998 • Jedna od najvećih zapreka u obnovi ratom stradalih područja su mine. Situacija je u Hrvatskoj više nego strašna i ugrožava svaki aspekt napora povratka u normalu. Više od 1 milijun mina prekriva područje od 6.000 km2. Vlada Republike Hrvatske uložila je velike napore da zajedno s Ujedinjenim narodima osnuje Centar za mine i program uklanjanja mina.
NN 159/1998 • Od samog početka svoje neovisnosti Hrvatska je započela obnovu razrušenih područja i na taj način olakšala povratak svog pučanstva. U tu svrhu Vlada Republike Hrvatske je inicirala niz programa, instrumenata i mjera. Dok je u početnoj fazi težište bilo na fizičkoj obnovi teško stradalih kuća i infrastrukture, kasnije se prenijelo i na gospodarske mjere, kreditne programe, fiskalne mjere i ostale poticajne mjere za naseljavanje i razvitak ratom stradalih područja. Neki od većih rezultata i primijenjenih značajnijih mjera i politika prikazani su u sljedećem poglavlju.
NN 159/1998 • U tom istom razdoblju Hrvatska je izdvojila 6,37 milijardi kuna (humanitarna pomoć) za izbjeglice i prognanike, od čega 5,65 milijardi (88.74%) dolazi izravno iz državnog proračuna. U razdoblju nakon 1995. Hrvatska je pomogla pri povratku 32.200 raseljenih osoba u njihove domove ili u druge dijelove Hrvatske.
NN 159/1998 • U razdoblju od 1991. do 1998. Hrvatska je sveukupno vratila cca. 650.000 prognanih osoba, izbjeglica i raseljenih osoba. Više od 21 milijarde kuna (humanitarne pomoći i obnove) dodijeljeno je za smještaj, prehranu, povratak i obnovu. Ti iznosi direktno opterećuju osobni i društveni standard hrvatskih građana. Uloženi iznosi pokrivaju samo direktne troškove za obnovu kuća, smještaj izbjeglica i prognanika, te obnovu infrastrukture.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 50/07, Broj 8/09,
Broj 35/91, Broj 36/01,
Broj 55/07, Broj 21/90
LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA