PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-nakon-stvaranja-srj-mmib NN 133/2002

• Istog dana donosi se i Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o obrani74. U članku 1. tog zakona, kojim je izmijenjen dotadašnji članak 5. Zakona o obrani, bilo je propisano:


Stranica 2002-11-133-2145 NN 133/2002

• Pripadnik Srpske vojske Republike Srpske Krajine je svaki građanin koji sa oružjem ili na drugi način učestvuje u otporu protiv neprijatelja.«


Internet NN 133/2002

• – Iako je Savezna Republika Jugoslavija tek bila uspostavljena, Skupština RSK donijela je i opći Zakon o primeni propisa 76, u kojem je odredila da će se u Republici Srpskoj Krajini »i dalje« primjenjivati kao pravna pravila »propisi Savezne Republike Jugoslavije i Republike Srbije koji nisu u suprotnosti sa Ustavom i zakonima Republike Srpske Krajine, u oblastima u kojima Republika Srpska Krajina nije donela svoje propise«.


Internet stranice NN 133/2002

• – U 1993., kao i u godinama koje su uslijedile, donose se brojni zakoni i drugi propisi kojima se uređuju svi segmenti društvenog, političkog i gospodarskog uređenja tzv. »Republike Srpske Krajine«, ali i odnosi RSK prema drugim državama, te se - osobito tijekom 1995. godine - stvaraju pravne pretpostavke za »državotvorno« ujedinjenje s Republikom Srpskom i stvaranje zajedničke države.


Internet stranice NN 133/2002
• – Skupština Republike Srpske Krajine donosi na sjednici održanoj 16. listopada 1993. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o državljanstvu 81, koji određuje da se u cijelom tekstu Zakona o državljanstvu iz 1992. godine riječi »Socijalistička Federativna Republika Jugoslavija« zamjenjuju riječima »Savezna Republika Jugoslavija«, a kratica »SFRJ« kraticom »SRJ«. Tim se izmjenama i dopunama također određuje da se, osim osoba koje su upisane u evidenciju državljana SFRJ na teritoriju RSK, državljaninom RSK po sili zakona smatra i svako »lice srpske nacionalnosti čije je prebivalište izvan Republike Srpske Krajine i upisano je u evidenciju državljana SFRJ na prostoru bivše Republike Hrvatske«, te svako »lice srpske nacionalnosti rođeno na prostoru bivše Republike Hrvatske i ima prebivalište izvan teritorije RSK«, kao i njihova djeca »bez obzira na mjesto rođenja, odnosno prebivalište«.

Internet stranice NN 133/2002
• Vlada Republike Srpske Krajine donijela je na 59. sjednici održanoj 3. kolovoza 1993. Odluku o režimu zabrane ulaska na teritoriju RSK82, u kojoj se izrijekom »zabranjuje ulazak svim građanima u Republiku Srpsku Krajinu iz Republike Hrvatske«, kao i »sa drugih državnih teritorija s kojima je RSK u ratu« i s kojima nema diplomatske odnose.

Internet stranice NN 133/2002 • Vlada Republike Srpske Krajine donijela je na sjednici održanoj 28. travnja 1994. Odluku o režimu kretanja i boravku u bezbjednosnoj zoni prema Republici Hrvatskoj83. U članku 2. te odluke propisano je da »bezbjednosna zona prema Republici Hrvatskoj obuhvata dio teritorija Republike Srpske Krajine na kopnu, moru, rijekama i jezerima dubine dva kilometra od pređašnje linije dodira sa hrvatskim snagama kao i teritoriju sela Kašić, Islam Grčki, Smoković, Čitluk, Divoselo i Počitelj koja se smatraju integralnim dijelom teritorije Republike Srpske Krajine«. Člankom 8. te odluke, hrvatskim državljanima izričito se zabranjivao pristup i dolazak u »bezbjednosne« zone RSK.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 133/2002 • – Pripreme za ujedinjavanje RSK s »drugim srpskim državama«, započete krajem 1992. godine, počinju se formalnopravno ostvarivati tijekom 1995. godine. Skupština RSK, na 3. sjednici I. redovnog zasjedanja, održanoj u Borovu Selu 20. svibnja 1995., donijela je Odluku o pristupanju realizaciji ujedinjenja Republike Srpske Krajine i Republike Srpske85. Ta je odluka donesena na temelju »rezultata referenduma sprovedenog juna meseca 1993. godine o ujedinjenju Republike Srpske Krajine sa Republikom Srpskom i drugim srpskim državama, a u skladu s projektom o ostvarivanju Srpske federacije kojega je Skupština Republike Srpske Krajine prihvatila na sjednici održanoj 10. novembra 1994., a Skupština Republike Srpske prihvatila na sjednici 15. – 16. aprila 1995. godine«. U toj se odluci, između ostaloga, navodi da se »proces ujedinjenja neće voditi suprotno inetresima drugih Srpskih država, SRJ prije svega, odnosno proces će se usuglašavati sa svim Srpskim državama«.
Poslovne stranice NN 133/2002 • Na temelju Odluke o pristupanju realizaciji ujedinjenja Republike Srpske Krajine i Republike Srpske, na 4. sjednici prvog redovnog zasjedanja održanoj 29. svibnja 1995. u Kninu, Skupština RSK donijela je dvije odluke objavljene u jednom od posljednjih izdanja službenog glasila RSK, i to: Odluku 88 kojom se daje »prethodna suglasnost Skupštine Republike Srpske Krajine na Odluku o državom ujedinjenju Republike Srpske Krajine i Republike Srpske i Odluku 89 kojom se daje »prethodna suglasnost Skupštine Republike Srpske Krajine na Ustavni zakon o privremenom ustavnom uređenju Ujedinjene Republike Srpske«.
Pregledi NN 133/2002 • Napomena: Ustavnom sudu Republike Hrvatske nije bila dostupna dokumentacija iz koje bi se mogle utvrditi osnove stvaranja tzv. SO Zapadne Slavonije tijekom 1990. i 1991. godine, tako da je pravna analiza u tom razdoblju obuhvatila samo državna područja na kojima je pokušano pravno oblikovanje tzv. SAO Krajine i tzv. SO Slavonije, Baranje i Zapadnog Srema. Jedini dostupni akt koji se izravno odnosi na status SO Zapadne Slavonije, a koji je bio dostupan Ustavnom sudu, jest Odluka o statusu Srpske oblasti Zapadne Slavonije 90, koju je na sjednici održanoj u Kninu 5. lipnja 1993. donijela tada već formirana Skupština Republike Srpske Krajine, a kojom se nalaže sljedeće: »Status Srpske oblasti Zapadne Slavonije u vojnom i bezbednosnom pogledu u svim vidovima izjednačiti sa ostalim oblastima Republike Srpske Krajine, što posebno podrazumeva i upotrebu oružja smeštenog u skladištima pod kontrolom Republike Srpske Krajine i kontrolom UNPROFOR-a.«.
Glasnik NN 133/2002 • Ustavni sud postupao je već 1990. godine u povodu protuustavnih akata i radnji poduzimanih s ciljem upravno-teritorijalne dezintegracije Socijalističke Republike Hrvatske radi stvaranja pretpostavki za otcjepljenje dijelova njezina teritorija.
Novo NN 133/2002 • – Rješenjem, broj: U/I-214/1990 od 14. kolovoza 1990.,91 Ustavni sud obustavio je od izvršenja do konačne odluke Suda sve pojedinačne akte i radnje poduzete na temelju: – Odluke o osnivanju i konstituiranju Zajednice općina Sjeverne Dalmacije i Like Skupštine općine Knin od 27. lipnja 1990. (»Službeni vjesnik općina Drniš, Knin i Šibenik«. br. 12/90) – Odluke o osnivanju i konstituiranju Zajednice općina Sjeverne Dalmacije i Like Skupštine općine Donji Lapac od 28. lipnja 1990. godine - Dogovora o pristupanju Zajednici općina Sjeverne Dalmacije i Like Skupštine općine Gračac od 29. lipnja 1990. godine - Odluke o osnivanju i konstituiranju Zajednice općina Sjeverne Dalmacije i Like Skupštine općine Obrovac od 12. srpnja 1990. godine – Odluke o pristupanju općine Vojnić Zajednici općina Sjeverne Dalmacije i Like Skupštine općine Vojnić od 24. srpnja 1990. godine – Odluke o pristupanju općine Dvor Zajednici općina Sjeverne Dalmacije i Like Skupštine općine Dvor od 17. srpnja 1990. godine.
Poslovi NN 133/2002 • Prema utvrđenju Ustavnog suda, Odluka Skupštine općine Knin o osnivanju zajednice općina nije u skladu s Ustavom budući da nijedna skupština općine nema, niti je imala, ustavno ovlaštenje da osnuje zajednicu općina, da utvrđuje teritorij zajednice općina, odnosno da propisuje koje općine čine takvu zajednicu općina. Naime, samo se Ustavom i zakonom može utvrđivati politički i teritorijalni sustav Republike.
Poticaji NN 133/2002 • Budući da se i nakon toga dana nastavilo donošenje akata o osnivanju i konstituiranju Zajednice općina Sjeverne Dalmacije i Like (jer joj još i nakon 25. srpnja 1990. pristupaju neke općine, kao npr. općina Benkovac), skupštine općina odlučivale su u osnivanju Zajednice općina Sjeverne Dalmacije i Like na način suprotan Ustavu. Ustavni sud je utvrdio da se takvim osnivanjem zajednica općina narušava političko ustrojstvo Republike.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 155/08, Broj 104/08, Broj 58/98, Broj 108/96, Broj 56/99, Broj 150/09


LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA Pregled