PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 136/2003 • Vježbe na izvedbenim planovima priključka za različite vrste svjetala koja se primjenjuju u reklamnoj elektronici
NN 136/2003 • Teorijska predavanja u korelaciji s praktičnim znanjima stečenim na praktičnoj nastavi.
NN 136/2003 • 5. SITOTISAKUčenik treba biti upoznat sa svim fazama rada, vrstama i tehničko-tehnološkim osnovama sitotiska. Treba znati samostalno izraditi natpis ili reklamu u tehnici sitotiska na bilo kojoj vrsti podloge, u više boja i u kombinaciji s još nekom tehnikom. A) OBLICI SITOTISKA
NN 136/2003 • - vrste okvira, svile, sintetske svile, uređaji za napinjanje
NN 136/2003 • Korelacija tehnoloških vježbi i prakse u školi ili radnom procesu trebao bi biti najosnovniji dio metodike u nastavnom radu s pismoslikarima. Ta korelacija nužna je zbog dva razloga:
NN 136/2003 • 1.) Jer se na nastavi tehnoloških vježbi (kao ni na nastavi strukovnog crtanja i tehnologije struke s kojima je također nužna korelacija) ne stigne praktično, već samo teoretski demonstracijama i dijelom praktično (osobito u domaćim radovima) obraditi sve nastavne sadržaje (zadatke).
NN 136/2003 • 2.) Jer je za izvedbu vježbi pismoslikarskih tehnika (medija) potreban timski rad više stručnjaka – profesora likovne kulture ili akademskog slikara, dizajnera, voditelja stručne prakse u školi, profesora računalstva, matematike, majstora ličioca, majstora pismoslikara u tehnici sitotiska ili svjetleće reklame ili bilo koje suvremene pismoslikarske tehnike (kao vanjskog suradnika u nastavi ili poslodavca praktične nastave u radnom procesu). Ovaj predmet bi se trebao na razini teorije i na razini prakse timski i sistematski nadopunjavati, osobito u praktičnoj nastavi, ostalim stručnim predmetima i izbornoj nastavi. Dogovori među različitim profesorima i stručnjacima su nužni zbog relativno širokog dijapazona različitih tehnika i vještina koje učenik mora svladati u svojoj struci. Korelacija sa strukovnim crtanjem je važna jer je ovaj strukovni profili u uskoj vezi s likovnom umjetnošću i dizajnom. Iz navedenih razloga proizlazi još jedan prijedlog: da učenik u 2. i 3. godini promijeni ukupno 4-5 poslodavaca koji se bave posve različitim strukovnim profilima i da određen broj sati praktične nastave zaista odradi u školi. Tako bi učenik naučio više i mogao bi bolje odabrati vlastito područje afiniteta. U sklopu tog prijedloga je i prijedlog i zahtjev da poslodavci imaju licenciju od Obrtničke komore kao zaista kompetentni stručnjaci i pedagoški sposobne osobe u obavljanju poslova praktične naobrazbe učenika praktikanata. Koordinacija prakse u radnom procesu koju provodi profesor – mentor i škola nije dovoljna ni dovoljno učinkovita. Majstori bi trebali biti barem simbolično financijski stimulirani za prenošenje svojih zanatskih znanja, ali također i kontrolirani u svom radu s učenicima. Posljedice rada kod jednog ili najviše dva poslodavca, pokatkad upitne stručne ili pedagoške kompetencije vidljive su kao dosta negativne na više područja: na području nemogućnosti da se 'pokrpaju' rupe u znanju koje zahtijeva nastavni program jer učenik potroši jako puno vremena na jedan profil (tehniku) rada, a ponekad i samo na poneku fazu rada, zatim na području učenikove nemotiviranosti i nesigurnosti u vizijama svog budućeg zanimanja. Samo na navedene načine i stručni predmeti u školi, osobito strukovne vježbe, imali bi puni i pravi učinak i svrhu posebno u pedagoškom, psihološkom i sociološkom oblikovanju mladog čovjeka i njegova dostojanstva u sklopu ove lijepe i perspektivne struke. Učenike treba pravovremeno i objektivno provjeravati, omogućiti im da nadoknade opravdane ili čak neopravdane izostanke, te provoditi u nastavi sve propisane pedagoške mjere – od nagrađivanja do opomena.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 136/2003 • - dosljedno pratiti nastavu i provesti na vježbama u školi, kod kuće i na praksi sve strukovne tehnike (profile), barem probno i u skladu s vlastitim sposobnostima i afinitetima
NN 136/2003 • Dragutin Šela, Crtanje, pismo, boje i djelovanje boja, priručnici s opisima tehnika i tehnologija
NN 136/2003 • Oštrek, Tehnologija ličilačke struke, priručnici iz područja suvremenih pismoslikarskih tehnika.
NN 136/2003 • Osposobiti učenike za zaštitu na radu; naučiti izabrati, rukovati i skladištiti te održavati sav potreban pismoslikarski i ličilački alat, pribor, radne sprave i uređaje; naučiti pripremati razne vrste podloga za natpis – metalne podloge, drvene podloge, od umjetnih materijala, priprema tkanine i papira za natpisne podloge, uvid u suvremene tehnike pismoslikarstva, dizajn natpisa na računalu, steći osnove praktične izvedbe sitotiska. Učenici trebaju svladati sve klasične dekorativne pismoslikarske tehnike i suvremene tehnike izrade natpisa i reklama u raznim medijima, osposobiti učenike za rad u tehnici sitotiska, a osobito za izradu natpisa i reklama na računalu – od dizajna do završne izvedbe.
NN 136/2003 • (u školi i u radnom procesu)Broj sati po obrazovnim godinamaUkupni broj sati
NN 136/2003 • Zaštita na radu; rukovanje, uskladištenje i održavanje alata, pribora, radnih sprava i uređaja; priprema raznih vrsta podloga za natpis, dizajn natpisa na računalu, osnove sitotiska, suvremene metode izrade natpisa i reklama (npr. reljefna slova ).
NN 136/2003 • Nastavna cjelina - Očekivani rezultati (znanja, vještine i umijeća)Nastavni sadržaj
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 198/03, Broj 15/08,
Broj 58/00, Broj 129/06,
Broj 74/98, Broj 24/93
LINK - POSLOVNI SAVJETI, PRAVNA POMOĆ, IDEJE ZA NOVI POSAO