PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-odredbom-clanka-116-stavkom-adit NN 31/1998

• U konkretnom slučaju ta je odredba u cijelosti poštivana. Zakonom je ustanovljen prestanak rada sudova i određen je postupak koji treba provesti u svezi prestanka sudova, a koji obuhvaća i postupanje sa predmetima (određivanje stvarne nadležnosti, predaje predmeta određenim redovnim sudovima kao i određivanje postupka za daljnje vođenje postupka odnosno za podnošenje pravnih lijekova), kao i postupanje u svezi nekretnina sudova, kao i postupanje i primjena određenih zakona, koji se odnose na suce kao i za ostale radnike sudova u svezi reguliranja njihovih prava.


Stranica 1998-03-31-372 NN 31/1998

• Naime, osporenim Zakonom je u cijelosti uređeno postupanje u svezi prestanka rada sudova, a što Ustav izričito propisuje. Sam sadržaj osporenih odredbi jamči da će se nedovršeni postupci nastaviti prema propisima koji se primjenjuju pred redovnim sudovima, a u pravomoćno dovršenim predmetima dozvoljena su samo ona pravna sredstva koja su bila dozvoljena u vrijeme vođenja postupka pred sudovima udruženoga rada i time se jamči da će se postupci provesti i završiti na zakonom propisan način. Takvim propisivanjem zakonodavac nije doveo u pitanje prava građana na sudsku zaštitu.


Internet NN 31/1998

• Na temelju izloženog Ustavni sud Republike Hrvatske je utvrdio da nisu ostvarene pretpostavke za pokretanje postupka ocjene ustavnosti, te je temeljem članka 19. stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91


Internet stranice NN 31/1998

• S obzirom da prijedlog za ocjenu osporenog Zakona nije prihvaćen, nije odlučivano niti o prijedlogu da se privremeno obustavi izvršenje određenih akata.


Internet stranice NN 31/1998
• Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu dopredsjednik Suda Jurica Malčić te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, mr. Vojislav Kučeković, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući o prijedlogu Zvonimira Šoštarića iz Čazme, zastupanog po punomoćniku Radovanu Dožudiću, odvjetniku, na sjednici održanoj dana 11. veljače 1998. godine, donio je slijedeće

Internet stranice NN 31/1998
• I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka ocjene suglasnosti s Ustavom Republike Hrvatske, članka 103. Zakona o stambenim odnosima ("Narodne novine", broj 51/85, 42/86, 37/88, 47/89, 22/90, 22/92, 58/93 i 70/93) u dijelu u kojem je ostao na snazi temeljem odredbe članka 52. stavka 1. Zakona o najmu stanova ("Narodne novine", broj 91/96).

Internet stranice NN 31/1998 • Zvonimir Šoštarić iz Čazme, zastupan po punomoćniku Radovanu Dožudiću, odvjetniku, podnio je prijedlog za ocjenu ustavnosti članka 103. Zakona o stambenim odnosima ("Narodne novine", broj 51/85, 42/86, 37/88, 47/89, 22/90, 22/92, 58/93, 70/93, 91/96 i 99/96), u dijelu u kojem je ostao na snazi temeljem članka 52. stavka 1. Zakona o najmu stanova ("Narodne novine", broj 91/96).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 31/1998 • Ističe da se radi o protivnim interesima dviju strana koje su u sporu građanskopravne prirode za čije rješavanje trebaju biti nadležni sudovi, a postupak po članku 103. da je pretjerano sumaran i protivan pravnim standardima za zaštitu spornih građanskih prava.
Poslovne stranice NN 31/1998 • Predlaže ukinuti odredbe članka 103. Zakona o stambenim odnosima u dijelu u kojem su ostale na snazi temeljem odredbe članka 52. stavka 1. Zakona o najmu stanova.
Pregledi NN 31/1998 • Istovremeno predlaže, do donošenja konačne odluke o postupku ocjene ustavnosti članka 103. Zakona o stambenim odnosima, privremeno obustaviti od izvršenja zaključak o dozvoli izvršenja kojim je njemu određeno prisilno iseljenje iz stana u Čazmi, M. Novačića 2.
Glasnik NN 31/1998 • Dakle, kada prestanak radnog odnosa bude od nadležnog tijela utvrđen, upravno tijelo donosi samo rješenje o iseljenju, pa ovaj Sud smatra da time nisu povrijeđena ustavna načela vladavine prava i diobe vlasti.
Novo NN 31/1998 • Riječ je, inače, o propisu koji je trebalo uskladiti s Ustavom Republike Hrvatske sukladno odredbama Ustavnog zakona za provedbu Ustava Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 34/92 - pročišćeni tekst, 91/92, 62/93, 50/94, 105/95 i 110/96), no on je stupanjem na snagu Zakona o najmu stanova u međuvremenu prestao vrijediti, osim iznimno, do dovršenja postupaka koji su prema njemu pokrenuti prije no što je prestao vrijediti.
Poslovi NN 31/1998 • Navod predlagatelja da bi osporenim odredbama bilo povrijeđeno ustavno načelo diobe vlasti iz istih razloga koje je ovaj Sud naveo u obrazloženjima odluka kojima je ukinuo odredbe članka 70. i članka 94. Zakona o stambenim odnosima, također nije osnovan. Naime, upravno tijelo primjenom osporenih odredaba ne odlučuje o valjanosti pravne osnove useljanja u stan kao akta raspolaganja stanom, već samo utvrđuje ima li ili nema osnove za donošenje rješenja o iseljenju zbog činjenice čije se postojanje utvrđuje u drugom postupku, pa kad temeljem tako utvrđene činjenice upravno tijelo samo donosi rješenje o iseljenju, ne vrijeđa se time ustavno načelo diobe vlasti.
Poticaji NN 31/1998 • Inače, ustavno načelo diobe vlasti na zakonodavnu, izvršnu i sudbenu, ne treba shvaćati i tumačiti doslovno. Svrha tog načela jest u sprječavanju koncentracije ovlaštenja i političke moći unutar samo jedne od tih vlasti. Ostvarenju te svrhe u suvremenim ustavnim sustavima različito se prilazi, a svodi se na povjeravanje osnovnih državnih funkcija različitim državnim tijelima, pri čemu su odnosi između državnih tijela koja obavljaju različite državne funkcije različito uspostavljeni u pojedinim državama. U našem sustavu trodiobe vlasti one se uzajamno nadziru i ograničavaju, ali i prožimaju, pa tako, primjerice, zakonodavna vlast (Hrvatski državni sabor) donosi propise o organizaciji, nadležnostima i postupanju sudbene vlasti, izvršna vlast (Ministarstvo pravosuđa) bitno utječe na obavljanje sudske uprave, sudbena vlast nadležna je nadzirati zakonitost akata izvršne vlasti, itd.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 87/08, Broj 23/97, Broj 117/08, Broj 47/06, Broj 10/07, Broj 70/02


LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA Pregled