PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-osporavana-odredba-po-ocjeni-hqou NN 48/1998

• 17. Predlagatelj (najmodavci) pod 10), navodi da cijeli Zakon nije u skladu s odredbom članka 82. stavka 1. Ustava, jer da je trebao biti donesen većinom glasova svih zastupnika Zastupničkog doma Hrvatskog državnog sabora, a prema podacima kojima on raspolaže da je donesen glasovima većine prisutnih zastupnika, čime da je donesen u protuustavnoj proceduri.


Stranica 1998-04-48-604 NN 48/1998

• 18. Predlagatelj (najmodavci) pod 10), posebno ističu da je Zakon o najmu suprotan i odredbama međunarodnih ugovora koje je Republika Hrvatska prihvatila i koje su po pravnoj snazi iznad zakona, i to:


Internet NN 48/1998

• - Općoj deklaraciji o pravima čovjeka Ujedinjenih nacija od 10. prosinca 1948. i to člancima 1., 2., 7., 8., 17., 25. i 30.;


Internet stranice NN 48/1998

• - Međunarodnom paktu o građanskim i političkim pravima Ujedinjenih nacija ("Narodne novine", broj 53/91) i to članku 14.1;


Internet stranice NN 48/1998
• - dokumentima Kopenhaškog sastanka konferencije o ljudskoj dimenziji KESS-a - stavci 1., 2., 3., 4., 5.3., 5.7., 5.9., i 9.6.,

Internet stranice NN 48/1998
• zbog čega da je osporavani Zakon suprotan i članku 134. Ustava Republike Hrvatske, prema kojem međunarodni ugovori koji su sklopljeni i potvrđeni u skladu s Ustavom i objavljeni, čine dio unutarnjeg pravnog poretka Republike, a po pravnoj su snazi iznad zakona.

Internet stranice NN 48/1998 • Sud je ovaj prijedlog razmatrao smatrajući da bi eventualnom nesuglasnošću odredaba Zakona o najmu s odredbama međunarodnih ugovora koji čine dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske bilo povrijeđeno ustavno načelo vladavine prava i obvezi svih, a to znači i Hrvatskog državnog sabora da se drži Ustava i zakona i poštuje pravni poredak Republike Hrvatske, dakle i međunarodne ugovore koji su sklopljeni i potvrđeni u skladu s Ustavom i objavljeni, pa čine dio unutarnjeg pravnog poretka Republike, a po pravnoj su snazi iznad zakona.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 48/1998 • Pregledom odredaba dokumenata međunarodnog prava za koje predlagatelj navodi da su povrijeđene odredbama Zakona o najmu, Sud je utvrdio da u dijelu u kojem inače nije prihvaćen prijedlog za pokretanje postupka ocjene ustavnosti, taj Zakon nije u nesuglasju s tim odredbama međunarodnog prava.
Poslovne stranice NN 48/1998 • Posebno se pri tome skreće pozornost na odredbu članka 1. stavka 2. Prvog protokola (Pariz, 20. ožujka 1952.) uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda (Rim, 4. studenoga 1950.), prema kojoj pravo na mirno uživanje svojeg vlasništva ni na koji način ne umanjuju pravo države da primijeni zakone koje smatra potrebnima da bi uredila upotrebu vlasništva u skladu s općim interesom ili za osiguranje plaćanja poreza ili drugih doprinosa ili kazni.
Pregledi NN 48/1998 • Upravo u predmetnoj oblasti, prema ocjeni Suda, zakonodavac je imao pravo ocijeniti postojanje interesa za ograničavanje vlasništva, i propisati kao u Zakonu o najmu, pogotovo imajući na umu da zakonodavac tim Zakonom nije proširio ograničenja koja su već ranije postojala kroz institut stanarskog prava.
Glasnik NN 48/1998 • Točka I.2. izreke, kojom je odgođen prestanak važenja odredbe članka 21. stavka 2. i članka 40. stavka 2. Zakona o najmu, temelji se na odredbi članka 21. stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Novo NN 48/1998 • Objava ove odluke i rješenja temelji se na odredbi članka 20. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Poslovi NN 48/1998 • Podnositelj navodi da su osporavane odluke nezakonite, jer njihovi donositelji nisu na konkretan slučaj primijenili odredbu članka 4. Zakona o hrvatskom državljanstvu ("Narodne novine", broj 53/91, 28/92 i 113/93, nastavno: Zakon), iako su to bili dužni. Obrazloženje osporavanih odluka, tvrdi podnositelj, temelji se, između ostalog, na pravnom shvaćanju sjednice Upravnog suda Republike Hrvatske da se odredba članka 4. odnosi samo na osobe rođene nakon stupanja na snagu ovog Zakona, pa se na taj način uvodi diskriminacija ljudi po kriteriju datuma rođenja, a što spada u red onih po vjeri, spolu, rasi, naciji i sl.
Poticaji NN 48/1998 • Iz dokumentacije u spisima Upravnog suda Republike Hrvatske i Ministarstva unutarnjih poslova razvidno je da je podnositelj rođen 1971. godine u T. (tadašnja SR M.), od oca koji u tom trenutku nije bio hrvatski državljanin i majke hrvatske državljanke, dok spomenuta odredba članka 4. zahtijeva ili hrvatsko državljanstvo za oba roditelja, ili rođenje na području Republike Hrvatske i hrvatsko državljanstvo jednog od roditelja, ili rođenje u inozemstvu uz hrvatsko državljanstvo jednog roditelja, a nepostojanje državljanstva drugog itd.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 48/03, Broj 42/04, Broj 151/03, Broj 26/92, Broj 20/01, Broj 124/06


LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA Pregled