PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 61/1996 • II. Temeljem članka 15. stavka 1. Ustavnog zakona o ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91), prema kojem svatko ima pravo predložiti pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti zakona i ocjenu ustavnosti i zakonitosti drugih propisa, više predlagatelja je podnijelo prijedloge za pokretanje postupka ocjene ustavnosti Uredbi označenih u 1. i 2. alineji točke 1. izreke rješenja, posebno članka 2. stavka 1. tih Uredbi.
NN 61/1996 • Stranka socijalista Hrvatske, Sindikat umirovljenika Hrvatske te Matica hrvatskih umirovljenika Brodsko-posavske županije, također su predložili pokretanje postupka ocjene ustavnosti navedene odredbe, kao i u cijelosti Uredbe kojom je utvrđena masa sredstava za isplatu mirovina u studenom i prosincu 1994. godine. Ovi predlagatelji su u prijedlozima naveli gotovo iste razloge neustavnosti kao i prethodni predlagatelji. Posebno su istakli da je pravo na usklađivanje mirovina utvrđeno važećim zakonima, a kojima da je suprotan i Pravilnik Republičkog fonda MIORH o visini, načinu i rokovima usklađivanja mirovina i drugih novčanih primanja iz mirovinskog i invalidskog osiguranja ("Narodne novine", broj 35/93). Neustavnost i nezakonitost osporene Uredbe predlagatelji nalaze u odnosu na odredbe članka 3., 5. i 16. Ustava Republike Hrvatske.
NN 61/1996 • III. Sukladno odredbi članka 40. stavka 1. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94), prijedlozi su dostavljeni na odgovor Vladi Republike Hrvatske.
NN 61/1996 • U svom odgovoru od 21. prosinca 1994., klasa: 140-01/94-01/02, urbroj: 5030116-94-24, Vlada Republike Hrvatske je u cijelosti osporila osnovanost navoda predlagatelja, pozivajući se na članak 88. Ustava Republike Hrvatske, kojim je utvrđena ovlast Vlade na donošenje akata kao što su uredbe. Kako te uredbe imaju pravnu snagu zakona, Vlada smatra da je bila ovlaštena osporenim Uredbama derogirati odredbe zakona kojima je uređeno usklađivanje mirovina.
NN 61/1996 • Republički fond mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske se na navode prijedloga očitovao u smislu provedbenog značenja usklađivanja mirovina temeljem osporenih Uredbi u odnosu na to usklađivanje primjenom važećih zakona.
NN 61/1996 • IV. Ustavni sud Republike Hrvatske je prihvatio prijedloge predlagatelja, ali je ocijenio da postupak ispitivanja ustavnosti valja pokrenuti ne samo za osporene Uredbe, već za sve Uredbe koijma je Vlada Republike Hrvatske utvrđivala masu sredstava za isplatu mirovina.
NN 61/1996 • Sud osnovano sumnja u suglasnost navedenih Uredbi s odredbama Ustava Republike Hrvatske, polazeći od ustavnog određenja Republike Hrvatske kao socijalne države (članak 1. Ustava), u kojoj su jednakost, poštivanje prava čovjeka, vladavina prava te socijalna pravda, najviše vrednote ustavnog poretka (članak 3. Ustava).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 61/1996 • V. Prema odredbama stavka 1. članka 88. Ustava, Zastupnički dom Sabora Republike Hrvatske može najviše na vrijeme od godinu dana ovlastiti Vladu Repubike Hrvatske da uredbama uređuje pojedina pitanja iz njegova djelokruga, osim onih koja se odnose na razradu ustavom utvrđenih sloboda i prava čovjeka i građanina, nacionalna prava, izborni sustav, ustrojstvo, djelokrug i način rada državnih tijela i lokalne samouprave
NN 61/1996 • U skladu s navedenom ustavnom odredbom, Zakona o ovlasti Vlade Republike Hrvatske da donosi uredbe kojima se uređuju pojedina pitanja iz djelokruga Sabora Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 74/92), odnosno Zakonom o ovlasti Vlade Republike Hrvatske da uredbama uređuje pojedina pitanja iz djelokruga Zastupničkog doma Sabora Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 94/93 i 79/94), Vladi Repubike Hrvatske je dana ovlast da uredbama uređuje pitanja tekuće gospodarske politike, osim onih pitanja koja prema ustavu može uređivati samo Sabor Republike Hrvatske.
NN 61/1996 • Sumnja u ustavnost navedenih uredbi polazi od pitanja da li se Uredbama razrađuju ustavom utvrđene slobode i prava čovjeka i građanina, te da li je tim Uredbama određena samo kvantifikacija prava na mirovinu ili se određivanjem mase sredstava za isplatu mirovina u osnovi ograničava i samo pravo.
NN 61/1996 • Iako nije izrijekom navedeno, postavlja se pitanje jesu li te Uredbe prestale važiti istekom vremena za koje su donijete, posebno one nakon kojih su uslijedile nove Uredbe, što se odnosi i na Uredbu kojom je utvrđivana masa sredstava za isplatu mirovina u siječnju 1995. godine.
NN 61/1996 • Naime, u skladu s tim Uredbama, Republički fondovi mirovinskog i invalidskog osiguranja svojim odlukama usklađivali su mirovine i druga prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja. Temeljem te činjenice osnovano se postavlja pitanje važenja i djelovanja Uredbi s obzirom na pravne učinke koje Uredbe imaju na te odluke. O tome će biti više riječi u nastavku rješenja.
NN 61/1996 • Temeljem navedene zakonske odredbe, Ustavni sud je pokrenuo postupak za ocjenu ustavnosti i zakonitosti akata iz točke 2. izreke ovog rješenja, a iz ovih razloga:
NN 61/1996 • Odlukama Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske (u nastavku: Republički fond MIORH) i Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja samostalnih privrednika Hrvatske (u nastavku: Republički fond MIOSPH), označenima u točki 2. izreke ovog rješenja (u nastavku: odluke), izvršeno je usklađivanje mirovina i drugih prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja utvrđenih zakonom.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 143/08, Broj 41/02,
Broj 138/06, Broj 47/03,
Broj 66/06, Broj 104/93
LINK - POSLOVNI PROGRAMI, INVESTICIJE, POTICAJI, KREDITI, UGOVORI