PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 147/1998 • Nespornim je u tijeku provedenog sudskog postupka utvrđeno da su razlozi, koji su uvjetovali donošenje pobijanih rješenja od strane Ministarstva unutarnjih poslova kojim je podnositeljica stavljena na raspolaganje, bili ti što je ista u vremenu od 1991. do 1993. godine, kao šef Odsjeka za upravne poslove u PS M., omogućila izvjesnom broju građana da izvrše registraciju vozila s vidno krivotvorenim dokumentima, kao i vozila za koja je nedvojbeno utvrđeno da su predmet izvršenja krivičnog djela.
NN 147/1998 • U skladu s iznijetim, Ustavni sud je utvrdio da su podnositeljici, u izreci navedenim odlukama sudova, povrijeđena ustavna prava iz članaka 18. i 26., ali ne i ustavno pravo iz članka 19. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske.
NN 147/1998 • Naime, odredbama članka 18. Ustava jamči se pravo na žalbu protiv pojedinačnih pravnih akata, donesenih u postupku prvog stupnja pred sudom ili drugim ovlaštenim tijelom, s tim da pravo na žalbu može biti iznimno isključeno u slučajevima određenim zakon
NN 147/1998 • Iz ovih ustavnih odredaba slijedi da se pravo na žalbu, odnosno drugu pravnu zaštitu, može učinkovito ostvarivati samo ako tijelo koje je donijelo rješenje navede razloge za to rješenje, koji se onda mogu pobijati u obrani žaliteljevih prava i na zakonu zasnovanih interesa. Bez upućenosti u te razloge onemogućeno je ili bitno otežano učinkovito korištenje ustavnim pravom na žalbu, odnosno drugu pravnu zaštitu. Samo građanin kojemu su razlozi rješenja poznati može ga uspješno pobijati, ali isto tako doći i do uvjerenja o bezizglednosti žalbe protiv takvog rješenja, čime se pridonosi načelima efikasnosti i ekonomičnosti postupka.
NN 147/1998 • Preko obrazloženja najlakše se utvrđuje da li se upravno tijelo vodilo načelom zakonitosti i postupalo tako da u vođenju postupka i u odlučivanju strankama omogućuje da što lakše zaštite svoja prava, vodeći računa i o tome da ostvarenje njihovih prava ne bude u suprotnosti sa zakonom utvrđenim javnim interesom.
NN 147/1998 • U konkretnom slučaju, podnositeljica, kao radnica tijela uprave, mogla je biti stavljena na raspolaganje samo ako su to zahtijevale naročite potrebe službe.
NN 147/1998 • Konkretne objektivne okolnosti, koje bi ukazivale da postoje naročite potrebe službe, morale su biti navedene u razlozima rješenja kojim se odlučivalo da se podnositeljica stavlja na raspolaganje, a posljedica kojih je bio prestanak podnositeljičinog radnog odnosa.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 147/1998 • Dakle, niti u stegovnom, niti u kaznenom postupku, nije dokazana odgovornost podnositeljice za eventualne nezakonite radnje za koje se teretila.
NN 147/1998 • Prema tome, stajališta sudova izražena u osporenim odlukama da su, u prijedlogu neposrednog rukovoditelja za stavljanje podnositeljice na raspolaganje konkretizirani svi razlozi koji su uvjetovali podnošenje tog prijedloga te da ih, stoga, valja smatrati sastavnim dijelom razloga pobijanih rješenja, u potpunosti povređuju naprijed navedeno ustavno pravo o jamčenju prava na žalbu, ali isto tako povređuju i ustavno pravo iz članka 26. Ustava.
NN 147/1998 • Prema toj odredbi Ustava, svi su građani i stranci jednaki pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti.
NN 147/1998 • Takvim se aktima, naime, narušava ustavno pravo jednakosti pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti.
NN 147/1998 • Neutemeljen je navod podnositeljice u ustavnoj tužbi da joj je osporenom odlukom povrijeđeno i ustavno pravo iz članka 19. stavka 2. Ustava ili kako ga podnositeljica naziva: "pravo na kontrolu zakonitosti" jer su osporene odluke, u konkretnom slučaju, donijela tijela sudbene vlasti, a ne tijela državne uprave, što je suglasno članku 4. Ustava, prema kojem je državna vlast u Republici Hrvatskoj ustrojena na načelu diobe vlasti na zakonodavnu, izvršnu i sudbenu.
NN 147/1998 • Objava ove odluke temelji se na odredbi članka 20. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 148/1998 • Temeljem članka 19. stavka 4. Zakona o oružju (Pročišćeni tekst - "Narodne novine" br. 46/97.) ministar unutarnjih poslova, uz suglasnost ministra zdravstva, donosi
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 69/06, Broj 134/07,
Broj 109/97, Broj 162/98,
Broj 50/95, Broj 136/03
LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA