PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 33/2002 • Oružane snage koje su razvijane i korištene u službi mira mogu, zbog pogoršanja političkih odnosa, biti upotrijebljene za rat. Zato je praćenje stanja oružanih snaga, posebno u regionalnim okvirima, neupitna kategorija svakoga ozbiljnog pristupa u strategijskom planiranju na području obrane. To ne znači da se bilo koja konkretna država razmatra kao potencijalni neprijatelj, niti da se vlastiti obrambeni potencijali namjeravaju razvijati u odnosu na oružane snage bilo koje konkretne države. Međutim, legitimno je sigurnosno pravo svake države da se u izgradnji vlastitih obrambenih potencijala odmjerava i usklađuje s drugim državama u svom okružju. Time se, s jedne strane, izbjegava nastajanje dispariteta u obrambenim sposobnostima (pa čak i tzv. »sigurnosnog vakuuma«), a s druge, stvaraju pretpostavke za ravnopravno i usklađeno definiranje mjera sigurnosti i povjerenja u okviru dogovorenih razina obrambenih potencijala.
NN 33/2002 • Trenutno, u užem regionalnom okružju Republike Hrvatske nema indikatora niti realnih pretpostavki za proliferaciju tipova oružja koji bi zahtijevali posebnu sigurnosnu brigu – primjerice nuklearnoga, kemijskog i biološkog oružja, raketnih potencijala za udare s distance i dr. Međutim, potencijalne mogućnosti za to postoje i trebaju biti predmetom pažljivog obavještajnoga praćenja i proučavanja.
NN 33/2002 • Važno je napomenuti da se oružane snage država s kojima graniči Republika Hrvatska nalaze pod nadzorom legitimnih demokratski izabranih vlasti. Stoga se trenutno ne uočavaju pokazatelji bilo kakve nestabilnosti uzrokovane problemima u civilno-vojnim odnosima.
NN 33/2002 • Republika Hrvatska ocjene vlastitoga sigurnosnog položaja temelji upravo na prethodno opisanim obilježjima sigurnosnih čimbenika i procesa. Opća međunarodna sigurnosna situacija, posebno na europskom prostoru, pokazuje trend poboljšanja u posljednjih desetak godina. Brojni čimbenici upućuju na mogućnost njezina održavanja, pa čak i daljnjeg poboljšanja u razdoblju koje se razmatra u ovom dokumentu. Istovremeno, nisu otklonjene pretpostavke i čimbenici suprotnog predznaka, koji mogu dovesti do ponovnog zaokreta prema konfrontaciji, odnosno preovladavanja negativnih sigurnosnih trendova. Odnosi Republike Hrvatske sa svim susjednim državama pokazuju uzlazni pozitivan trend, a preostala otvorena pitanja rješavaju se u diplomatskim okvirima. Konačni cilj Republike Hrvatske je da se nastavkom ovakvih trendova Jugoistočna Europa pridruži zajednici razvijenih demokratskih država, u čijim (međusobnim) odnosima dominiraju povjerenje, dobrosusjedstvo i suradnja. No, mogući su i drugi/lošiji scenariji, za koje još uvijek postoje realne pretpostavke. Prema tome, konačni izgled globalnoga, europskog i regionalnoga sigurnosnog okružja ovisit će o sposobnosti pozitivnog usmjeravanja političkih i sigurnosnih procesa na tim prostorima, prije svega, od strane unutarnjih demokratskih snaga. Realna mogućnost preokretanja procesa u suprotni/ negativni smjer pokazuje da Republika Hrvatska mora i dalje poklanjati pažnju izgradnji primjerenih obrambenih potencijala. To, pored potrebe izgradnje sposobnosti za izravno obrambeno djelovanje podrazumijeva i sposobnosti koje će omogućiti stvaranje vremena i prostora za pravovremeno i preventivno djelovanje diplomatskim sredstvima te sposobnosti za doprinos zajedničkom oblikovanju sigurnosnog okružja.
NN 33/2002 • Mogućnost globalnoga ratnog sukoba trenutno je, a bit će to i u razdoblju na koje se odnosi ovaj dokument, bitno reducirana. Isto tako, razvijene su dobre pretpostavke za učinkovito reduciranje potencijalnih uzroka i čimbenika vojnog sukoba na europskom prostoru, uključujući i njegovo trenutno najkonfliktnije, jugoistočno područje. U takvim uvjetima sigurnosnog okružja ne uočava se izravna vojna prijetnja Republici Hrvatskoj u obliku moguće oružane agresije. Također, nije uočljivo da bilo koja država u užoj regiji trenutno ima političke namjere za uporabu vojne sile protiv suvereniteta i teritorijalnog integriteta Republike Hrvatske. Relativno stabilna politička i sigurnosna situacija na globalnoj razini, kao i visoka stabilnost i razvojne perspektive europskog prostora predstavljaju povoljno sigurnosno okružje za nastavak temeljitog preispitivanja stanja i rješenja na području obrambenog sustava. U takvim uvjetima, resurse koji će biti namijenjeni obrani treba se svesti u okvire materijalnih mogućnosti – tako da ova funkcija ne predstavlja preveliko opterećenje za hrvatsko gospodarstvo. Također, nema potrebe da se veliki dio oružanih snaga drži u stanju najviše borbene spremnosti. Raspoloživo vrijeme i obrambeni resursi mogu se, stoga, u većoj mjeri posvetiti preoblikovanju postojećega obrambenog sustava i boljem profiliranju njegovih zadaća. Konačni cilj je izgradnja snaga koje će najbolje moći odgovoriti na buduće sigurnosne izazove.
NN 33/2002 • Opći ciljevi Republike Hrvatske na području obrane definirani su na temelju nacionalnih vrijednosti, interesa i sigurnosnih potreba. Kao takvi, oni su trajne prirode te predstavljaju izraz političkih opredjeljenja usmjerenih prema postignuću tih vrijednosti, realizaciji interesa i zadovoljavanju potreba u zadanim uvjetima. Opći ciljevi su:
NN 33/2002 • 1) osiguranje punog spektra odgovora na sadašnje i buduće sigurnosne izazove vojne prirode,
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 33/2002 • 3) izgradnja obrane kao pouzdanog čimbenika demokratskog razvoja te unutarnje stabilnosti i sigurnosti.
NN 33/2002 • Republika Hrvatska čvrsto je opredijeljena za očuvanje svoje slobode, neovisnosti i suvereniteta u svim mogućim sigurnosnim uvjetima. To su temeljne društvene vrijednosti koje nemaju cijenu. Da bi se osigurali primjereni odgovori na postojeće i buduće sigurnosne izazove, potrebno je raspolagati širokim spektrom obrambenih, odnosno vojnih sposobnosti koje se, zbog ograničenih raspoloživih resursa, ne mogu osigurati samostalno. Stoga je u realizaciji strategijskog cilja – puni spektar obrambenih sposobnosti – Republika Hrvatska usmjerena prema četiri međusobno ojačavajuća područja nastojanja:
NN 33/2002 • 1) izgradnji vjerodostojnih vlastitih obrambenih sposobnosti,
NN 33/2002 • 4) izgradnji pouzdanih savezničkih odnosa, odnosno približavanje i pridruživanje postojećim obrambenim savezničkim aranžmanima.
NN 33/2002 • Svaka od navedenih komponenti na poseban način pridonosi stjecanju potrebnog spektra obrambenih sposobnosti ili pak uvjeta u kojima se raspoloživim spektrom sposobnosti mogu ostvariti obrambena nastojanja.
NN 33/2002 • Moderna hrvatska obrana razvijat će se kao jedna od temeljnih državnih funkcija, a namjenske obrambene institucije države – posebno oružane snage – pod kontrolom institucija civilne vlasti i drugih političkih subjekata. Kao takve, one neće predstavljati prijetnju demokratskom razvoju društva, već – ispunjenjem svojih funkcionalnih uloga – oslonac tog razvoja te unutarnje društvene stabilnosti i sigurnosti.
NN 33/2002 • 2.2. Uloga obrambenih potencijala na domaĆoj i međunarodnoj sceni
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 5/09, Broj 117/03,
Broj 103/01, Broj 87/07,
Broj 51/94, Broj 52/97
LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA