PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-pravni-posao-koji-dovodi-jztr NN 135/1999

• »Velika izloženost banke je izloženost banke prema osobi iz članka 41. ovoga Zakona koja premašuje 10 posto jamstvenog kapitala.


Stranica 1999-12-135-2109 NN 135/1999

• Suglasnost iz prethodnog stavka ovoga članka uvjet je nastanka i valjanosti pravnog posla za koji se ona traži.


Internet NN 135/1999

• Ograničenje iz stavka 1. ovoga članka ne odnosi se na izloženost banke prema Republici Hrvatskoj, Hrvatskoj narodnoj banci i Hrvatskoj garancijskoj agenciji.«.


Internet stranice NN 135/1999

• »Osobe u posebnom odnosu prema banci prema kojima bi nastala ili bi se povećala izloženost banke jesu:


Internet stranice NN 135/1999
• 3. osobe koje s bankom imaju ugovore o radu sklopljene uz posebne uvjete,

Internet stranice NN 135/1999
• 4. bračni i izvanbračni drugovi osoba iz točaka 1., 2. i 3. ovoga stavka i njihova djeca i usvojenici,

Internet stranice NN 135/1999 • 5. pravne osobe u čijem kapitalu osobe iz točke 1. do 4. ovoga stavka imaju više od 20 posto udjela s pravom glasa,
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 135/1999 • Za pravni posao zbog kojega bi nastala ili bi se povećala izloženost banke prema osobama iz stavka 1. ovoga članka potrebna je suglasnost svih članova nadzornog odbora banke.
Poslovne stranice NN 135/1999 • Pravni posao sklopljen protivno stavku 2. ovoga članka je ništav.«
Pregledi NN 135/1999 • Predlagatelj smatra da se odredbe članka 43. stavka 5., članka 44. stavka 2. i 3. i članka 46. stavka 2. i 3. Zakona o bankama pokazuju suprotnim pravnom poretku Republike Hrvatske, sigurnosti pravnog prometa i povjerenja u Sudski registar te predlaže pokretanje postupka ocjene njihove suglasnosti s obzirom na odredbu članka 49. stavka 1. Ustava, a navodi i da se razlozi za takvo zakonsko uređenje nikako ne mogu protumačiti valjanim ustavnim razlozima ograničenja poduzetničke slobode, kako su oni uređeni odredbom članka 50. stavka 2. Ustava.
Glasnik NN 135/1999 • Ukazuje i na načelo prihvaćeno u pravnom poretku Republike Hrvatske, prema kojem su valjani čak i pravni poslovi koje trgovačko društvo sklopi izvan registrirane djelatnosti, čime se sukladno općeprihvaćenim pravnim načelima štiti koncept sigurnosti pravnog prometa, odnosno povjerenja u ovlast uprave na sklapanje pravnih poslova. Ističe da je to načelo prihvaćeno čak i u situaciji kada trgovačko društvo sklapa pravni posao izvan svojeg registriranog predmeta poslovanja, dakle suprotno činjenicama koje su sudski registrirane i javno dostupne svima, pa da isti koncept tim više valja štititi i u odnosu na eventualno kršenje internih pravila banke.
Novo NN 135/1999 • Također navodi da je ništavost ugovora uređena Zakonom o obveznim odnosima (»Narodne novine«, broj 53/91, 73/91, 3/94 i 7/96) te je utvrđen ništavim, između ostalog, i ugovor čije je sklapanje zakonom zabranjeno nekoj od ugovornih strana (članak 103. Zakona o obveznim odnosima), ali ako je sklapanje ugovora zabranjeno jednoj ugovornoj strani, u konkretnom slučaju banci, ne može biti pravno moguće da ugovor prestaje biti ništav ako na njega da suglasnost drugo tijelo (nadzorni odbor) te iste osobe kojoj je sklapanje ugovora zabranjeno. Smatra da je suštinsko pitanje da li je i kako, suprotno članku 242. Zakona o trgovačkim društvima, osporavanim člancima 44. i 46. ograničena ovlast uprave u zastupanju, i da li se i kako to ograničenje može upisati u Sudski registar, što da je uvjet njegovog pravnog učinka prema trećima.
Poslovi NN 135/1999 • Što se tiče same potrebne jednoglasnosti za donošenje odluke o suglasnosti nadzornog odbora, predlagatelj smatra da je načelno neodrživa prinuda na glasovanje u bilo kojem kolektivnom tijelu, pa bi zahtjev za funkcionalnošću rada svakog kolektivnog tijela, a također i potreba za zaštitom od opstrukcije pojedinih njegovih članova, nalagao da se poštuje volja pojedinog člana da se suzdrže od glasovanja, odnosno da ne prisustvuje sjednici kolektivnog tijela, a da to tijelo ipak može valjano odlučivati.
Poticaji NN 135/1999 • Sklapanje ugovora čijom bi vrijednošću došlo do izloženosti banke veće od 10% njezinog jamstvenog kapitala, suprotno navodu predlagatelja, nije zabranjeno, već jedna strana (banka) za sklapanje takvog ugovora mora imati jednoglasnu suglasnost svojega nadzornog odbora, čime se, po ocjeni Suda, ni u čemu ne vrijeđa niti ograničava nečija poduzetnička ili tržišna sloboda, niti Sud takvom propisivanju nalazi ustavne zapreke.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 138/05, Broj 42/08, Broj 82/96, Broj 40/07, Broj 140/97, Broj 13/09


LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA Pregled