PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 117/1999 • Predlagatelj osporava i primjenu pojma "osnovana sumnja" u tekstu osporavane odredbe Zakona. Smatra da policijski službenici nemaju medicinsko znanje temeljem kojega bi mogli procijeniti stupanj duševne bolesti, odnosno točno dijagnosticirati manifestacije ponašanja (oboljenja) osobe. Ovo zbog toga što mnoge manifestacije ponašanja koje upućuju na moguće ugro-žavanje vlastitog života ili zdravlja, odnosno života i zdravlja drugih ljudi, nisu posljedica duševnog oboljenja. Slijedom toga, predlagatelj smatra da bi zbog toga, a prije upućivanja osobe u psihijatrijsku ustanovu, svakako trebalo konzultirati liječnika, bez obzira na traženu žurnost u postupanju.
NN 117/1999 • Smatra da je osporavanom odredbom Zakona povrijeđena i ustavna odredba članka 24. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske, prema kojoj nitko ne može biti uhićen ili pritvoren bez pismenog, sudbenog i na zakonu utemeljenog naloga te da takav nalog mora biti pročitan i uručen uhićeniku prilikom oduzimanja slobode.
NN 117/1999 • Temeljem članka 39. stavka 1. tada važećeg Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94, dalje: Poslovnik Suda), prijedlog je upućen Hrvatskome državnom saboru radi odgovara. Odgovor Sudu nije dostavljen.
NN 117/1999 • Temeljem članka 40. tada važećeg Poslovnika Suda prijedlog je dostavljen Ministarstvu pravosuđa (dalje: Ministarstvo) radi izrade stručnog mišljenja.
NN 117/1999 • Naime, u postupku prisilne hospitalizacije (koji postupak se pokreće u slučajevima navedenim u osporavanom članku Zakona) odlučuje isključivo sud nadležan prema odredbama Zakona, što znači da se čovjekova sloboda ograničava samo na temelju zakona. Također, ovlašteni policijski službenici, kada postupaju temeljem odredbe osporavnog članka, postupaju u okviru diskrecijskih ovlasti, koje trebaju tumačiti restriktivno. Zaključno se navodi da ograničavanje slobode, odnosno "dovođenje", koji termin koristi Zakon, ne znači i pritvaranje ili uhićenje osobe s duševnim smetnjama. Dovođenje se provodi isključivo u osobito žurnim slučajevima, kada zbog potrebe brzine postupanja, a radi zaštite interesa sigurnosti dotične osobe, nije potreban poseban nalog.
NN 117/1999 • Ministarstvo je mišljenja da zbog navedenih razloga osporavana odredba nije u nesuglasju s člankom 22. i 24. Ustava Republike Hrvatske, te da nije u nesuglasju niti s odredbama Europske konvencije jer je upravo odredbom članka 5. stavka 1. točke e. Europske konvencije propisano da se nitko ne smije lišiti slobode, osim ako se radi o zakonitom lišenju slobode osoba radi sprječavanja širenja zaraznih bolesti, o pritvaranju umobolnika, alkoholičara, ovisnika o drogi ili skitnica.
NN 117/1999 • Polazeći od predlagateljevog prigovora kako zakonodavac u osporavnom članku nije napravio razliku između stupnjeva duševnih smetnji, valja reći da je zakonodavac odredbom članka 3. stavka 1. točke 1. Zakona odredio značenje pojma osobe s duševnim smetnjama: to je duševno bolesna osoba, osoba s duševnim poremećajem, nedovoljno duševno razvijena osoba, ovisnik o alkoholu ili drogama ili osoba s drugim duševnim smetnjama.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 117/1999 • Situacija opisana osporavanom odredbom članka 24. Zakona je izuzetna i potencijalno opasna situacija, kada je zbog ugrožavanja života ili zdravlja potrebno žurno postupanje. Postupanje nadležnih službenika temeljem osnovane sumnje bilo bi one-mogućeno postavljanjem uvjeta kojima bi se tražio pismeni, sudbeni ili na zakonu utemeljeni nalog za ograničavanje slobode osobe koja ugrožava. Jasno je da policijski službenici nemaju, niti mogu imati, sveobuhvatno medicinsko znanje, koje bi uključivalo i dijagnostičko znanje. Međutim, ono što se od tih službenika objektivno može očekivati jest takvo postupanje i ponašanje koje u najvećoj mjeri poštiva osobu i prava duševno bolesne osobe, u slučaju kada se osnovano posumnja da ta osoba može ugroziti sebe ili drugog.
NN 117/1999 • Nadalje, odredbom članka 29. Zakona propisano je da u postupku prisilnog smještaja osobe s duševnim smetnjama u psihijatrijsku ustanovu odlučuje sudac pojedinac županijskog suda, nadležan prema sjedištu psihijatrijske ustanove u kojoj je osoba s težim duševnim smetnjama prisilno zadržana ili smještena. Dakle, postupak prisilnog smještaja osobe s duševnim smetnjama određen je zakonom, što je u skladu s odredbom članka 22. stav-ka 2. Ustava Republike Hrvatske, prema kojoj se odredbi sloboda može oduzeti ili ograničiti jedino kada je to određeno zakonom, a tijekom sudskog postupka.
NN 117/1999 • Sud je ocijenio da se ograničenje slobode osobe s duševnim smetnjama, dovođenjem takve osobe u psihijatrijsku ustanovu, ne može smatrati njenim uhićenjem ili pak pritvaranjem, stoga osporavna odredba nije u nesuglasju niti sa odredbom članka 24. stav-ka 1. Ustava Republike Hrvatske, koja se odnosi na obvezu pribavljanja pismenog, sudbenog i na zakonu utemeljenog naloga kod uhićenja ili pritvaranja.
NN 117/1999 • U odnosu na sintagmu "osnovana sumnja", valja reći da ona predstavlja pravni standard, čija uporaba, tumačenje i značenje u okviru sadržaja osporavane odredbe nisu upitni.
NN 117/1999 • Sud je utvrdio da navodi i razlozi sadržani u ovom prijedlogu ne izazivaju osnovanu sumnju u ustavnost osporavane odredbe Zakona, stoga je temeljem odredbe članka 41. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 99/99) riješeno kao u izreci.
NN 117/1999 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu dr. Jadranko Crnić, predsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac, Milan Vuković i Mladen Žuvela, odlučujući o ustavnoj tužbi V. A., odvjetnice iz Z., na sjednici održanoj 27. listopada 1999., donio je
NN 117/1999 • Ustavna tužba podnesena je protiv odluke Zastupničkog doma Hrvatskoga državnog sabora o izboru osam sudaca Ustavnog suda Republike Hrvatske od 22. listopada 1999.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 81/09, Broj 28/02,
Broj 88/01, Broj 155/08,
Broj 114/06, Broj 77/03
LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA