PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 50/1998 • S obzirom da je zahtjev za izmjenu generalnog rješenja 2701/91 podnesen nakon tog roka (što okrivljenici u predmetu nisu niti poricali) nadležna tijela su utvrdila da je počinjen prekršaj.
NN 50/1998 • M. D. i H. S. nisu sudjelovali u postupku u kojem su donesena osporena rješenja, a s obzirom da je pravna osoba d.o.o. nisu niti vlasnici pravne osobe. Stoga ovi podnositelji ustavne tužbe nisu osobe ovlaštene za njezino podnošenje navedene u članku 28. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91), pa ustavna tužba u odnosu na njih nije dopuštena.
NN 50/1998 • Iz tih razloga, temeljem članaka 61. i 58. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", 29/94), odlučeno je i riješeno kao u izreci.
NN 50/1998 • Odluka o objavi temelji se na odredbi članka 20. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 50/1998 • I. Pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti odredaba članka 16. Zakona o osnivanju javnog hrvatskog poštanskog i telekomunikacijskog poduzeća ("Narodne novine", broj 42/90 i 109/93) s Ustavom Republike Hrvatske.
NN 50/1998 • Republički sindikat radnika HPT, zastupan po predsjedniku Jadranku Veharu, podnio je prijedlog za pokretanje postupka ocjene ustavnosti Zakona o osnivanju javnog hrvatskog poštanskog i telekomunikacijskog poduzeća ("Narodne novine", broj 42/90 i 109/93), posebno članka 16. stavka 1. toga Zakona, u kojem je propisano:
NN 50/1998 • Predlagatelj smatra da je ustavno sporan način na koji je Zakonom pravo na štrajk ograničeno. Navodi da je nesporno HPT javna služba u kojoj se može ograničiti pravo na štrajk, ali samo ako je udovoljeno kriteriju iz članka 60. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske, dakle, ako je to posebnim zakonom predviđeno i u okviru ograničenja što ih daje Ustav, kao i da se prema Ustavu, slobode i prava mogu ograničiti samo da bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi, pravni poredak, javni moral i zdravlje. Stoga da se spornom odredbom kojom se ograničava pravo na štrajk zaposlenicima HPT, krši ustavno pravo zaposlenika na štrajk zajamčeno člankom 60. stavkom 1. Ustava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 50/1998 • Smatra da se predmetnom odredbom krše odredbe članka 60. Ustava Republike Hrvatske, koje glase:
NN 50/1998 • Također smatra da se osporenom odredbom krši i Europska konvencija o zaštiti ljudskih prava i temeljnih sloboda, kao i Konvencija međunarodne organizacije rada, koje čine dio unutrašnjeg prava Republike Hrvatske, što da predstavlja i povredu načela vladavine prava, kao temeljne vrednote ustavnog poretka iz članka 3. Ustava Republike Hrvatske.
NN 50/1998 • Predlaže Sudu da pokrene postupak ocjene ustavnosti Zakona o osnivanju javnog hrvatskog poštanskog i telekomunikacijskog poduzeća te taj Zakon poništi.
NN 50/1998 • Međutim, Zakon o osnivanju javnog hrvatskog poštanskog i telekomunikacijskog poduzeća takva ograničenja definira kao zaštitu vitalnih interesa društvene zajednice, drugih poduzeća ili građana određenog područja, a ovlaštenje za određivanje nužnog obujma funkcioniranja PT prometa za ostvarivanje te zaštite daje ministru pomorstva, prometa i veza.
NN 50/1998 • Ministar bi, dakle, bio ograničen u svojem rješenju samo na način da odredi nužni obujam funkcioniranja PT prometa radi zaštite vitalnih interesa društvene zajednice, drugih poduzeća ili građana određenog područja.
NN 50/1998 • Također, pri donošenju svoje odluke, ministar se ni s kim ne mora savjetovati, dakle, u donošenju svojeg rješenja potpuno je autonoman te sam određuje i vitalne interese i nužan obujam funkcioniranja PT prometa potrebnog za zaštitu tih interesa.
NN 50/1998 • Protiv rješenja ministra nije izrijekom propisan nikakav pravni lijek, pa je jedino moguće zaključiti da bi se protiv tog rješenja mogao pokrenuti upravni spor temeljem odredbe članka 66. Zakona o upravnim sporovima ("Narodne novine", broj 53/91, 9/92 i 77/92), ako se radi o pojedinačnom aktu, ili bi se moglo predložiti pokretanje postupka za ocjenu zakonitosti odnosno ustavnosti te odluke pred Ustavnim sudom ukoliko je to rješenje propis. Zbog prirode stvari (kratkoća vremena) teško je pretpostaviti da bi, bilo jedan, bilo drugi pravni lijek mogao biti učinkovit, odnosno da bi sudska odluka bila donesena prije početka štrajka.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 10/97, Broj 39/07,
Broj 62/92, Broj 63/06,
Broj 59/96, Broj 69/98
LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA