PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 91/1998 • Slijedom navedenog, ovaj je Sud utvrdio da nisu povrijeđena ustavna prava i vrednote na koje podnositeljica ukazuje pa je stoga, a na temelju odredaba članka 59. i 61. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 29/94), donesena odluka kao u točki I. izreke.
NN 91/1998 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda i suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući o prijedlozima Josipa Sabljića iz Zagreba i Hrvatske seljačke stranke, Zagreb, za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti, na sjednici održanoj dana 11. lipnja 1998. godine donio je
NN 91/1998 • I. Ne prihvaćaju se prijedlozi za ocjenu ustavnosti i zakonitosti Glave treće, čl. 22. do čl. 71. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94).
NN 91/1998 • Josip Sabljić iz Zagreba i Hrvatska seljačka stranka, Zagreb, podnijeli su prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti Glave treće, članka 22. do 71. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske (nastavno: Poslovnik).
NN 91/1998 • Podnositelji prijedloga smatraju da su osporene odredbe u suprotnosti s odredbom članka 127. st. 1. i 3. Ustava Republike Hrvatske. Ističu da je odredbom članka 127. st. 1. Ustava izričito propisano da se postupak pred Ustavnim sudom uređuje ustavnim zakonom kojeg donosi Sabor Republike Hrvatske dvotrećinskom većinom. Prema odredbi članka 127. st. 3. Ustava Republike Hrvatske, Poslovnikom se uređuje samo unutarnje ustrojstvo Ustavnog suda, zbog čega osporene odredbe, kojima se propisuje postupak pred Ustavnim sudom, podnositelji smatraju protuustavnim. Podnositelji prijedloge obrazlažu i pozivanjem na uvažene teoretičare procesnog prava i to akademika Ivu Krbeka i prof. dr. Mihajla Diku. Ukazuju da akademik Ivo Krbek u djelu "Ustavno sudovanje" (izdanje HAZU broj 321, 1960.) navodi da se u postupku pred Ustavnim sudom primarno primjenjuju postupovne odredbe Ustavnog zakona o Ustavnom sudu, a ukoliko su iste nedostatne da se podredno primjenjuju odredbe Zakona o upravnom postupku, Zakona o upravnim sporovima ili Zakona o parničnom postupku, sve uz nužne prilagodbe. Iznose dio rada prof. dr. Mihajla Dike objavljenog u zborniku "Ljubljansko-zagrebačkog kolokvija" (Pravni fakultet Ljubljana 1993.) koji glasi: "... postupak pred Ustavnim sudom može, čini se urediti samo zakonom, a samo unutarnje ustrojstvo poslovnikom" i u priručniku "Kriza hrvatskog sudstva - nijekanje vladavine prava" (Hrvatski helsinški odbor za ljudska prava, Zagreb, 1995.), koji glasi: "Strogo formalno uzevši, Ustavni sud možda nije bio ovlašten Poslovnikom urediti postupak u povodu ustavne tužbe. Materijalno, čini mi se, drugog izlaza nije bilo."
NN 91/1998 • Podnositelji smatraju da su odluke Ustavnog suda utemeljene na osporenim odredbama pravno nepostojeće i da ih treba staviti izvan snage (Hrvatska seljačka stranka), odnosno da su te odluke ništavne i da ih treba poništiti (podnositelj Josip Sabljić).
NN 91/1998 • Na osnovi navedenoga podnositelji predlažu da Ustavni sud Republike Hrvatske prihvati prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti članka 22. do 71. Poslovnika i ukine osporene odredbe.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 91/1998 • Položaj i djelokrug Ustavnog suda uređeni Ustavom i Ustavnim zakonom, određeni su na način da Ustavni sud ima poseban položaj i ovlasti, izvan zakonodavne, izvršne i sudbene vlasti, ustrojene načelom trodiobe vlasti iz članka 4. Ustava. Sabor Republike Hrvatske u postupku za donošenje Ustava i Ustavnog zakona jedini je nadležan da uređuje ovlasti Ustavnog suda.
NN 91/1998 • Nadležnost Ustavnog suda uređena je odredbom članka 125. Ustava Republike Hrvatske.
NN 91/1998 • Prema odredbi članka 127. stavak 3. Ustava Ustavni sud Republike Hrvatske unutarnje ustrojstvo uređuje poslovnikom.
NN 91/1998 • Naime, Ustavni zakon regulirao je neka od pitanja koja su definirana u članku 127. stavku 1. Ustava. Neka od tih pitanja, bitna za izvršavanje dužnosti i za rad Ustavnog suda, uređena su načelno. Primjerice, Ustavni zakon sa samo tri odredbe i to članak 28. do 30. određuje postupak u svezi ustavne tužbe. Na temelju tako oskudnog postupovnopravnog određenja postupak po ustavnoj tužbi formalno uzevši ne može se provesti.
NN 91/1998 • Stoga je Sud, suočen s pravnom prazninom u pogledu pravila za postupanje u ustavnosudskim stvarima, bio ovlašten i dužan postupovne odredbe stvarati u tijeku konkretnih postupaka.
NN 91/1998 • Postupovne odredbe koje je Sud stvarao od početka svog djelovanja, pa do donošenja Poslovnika, obvezuju Sud.
NN 91/1998 • Međutim, poznavanje precedentnih postupovnih odredaba Suda, nastalih na način na koji ukazuju i podnositelji pozivanjem na pravnu teoriju, ne može se očekivati od građana koji se svojim zahtjevima za zaštitu ustavnih prava i sloboda obraćaju Sudu.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 80/04, Broj 82/07,
Broj 1/95, Broj 59/04,
Broj 31/08, Broj 104/01
LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA