PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-prema-zahtjevima-pravilnika-o-lsia NN 78/2003

• Na temelju članka 12. Zakona o državnoj statistici (»Narodne novine« broj 52/94.) Državni zavod za statistiku određuje


Stranica 2003-05-78-962 NN 78/2003

• Nadalje, potpisivanjem Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju (SSP) između Republike Hrvatske (RH) i EU-a i donesenih mjera Vlade RH u okviru Plana provedbe SSP-a za razdoblje od 2001. do kraja 2006., proizlazi obveza usklađivanja i službene statistike RH sa statistikom EU-a. U tom cilju intenziviran je rad na daljnjem usklađivanju koncepta statistike industrije RH prema zahtjevima EU-a tijekom 2002. i 2003. Rezultat tog rada je i razdvajanje Godišnjeg izvještaja industrije (IND-21) na dva samostalna istraživanja: PRODCOM istraživanje o industrijskoj proizvodnji (IND-21/PRODCOM) 1) i Strukturno-poslovno istraživanje industrije (u daljnjem tekstu IND-21/SPS), za koja EU koristi posebne koncepte, definicije i klasifikacije. Daljnji razvoj i cjelovita harmonizacija statistike industrije s istim statistikama EU-a predviđeni su okvirno do kraja 2006. i pretpostavljen je cilj pri izradi ovih statističkih standarda.


Internet NN 78/2003

• Razlozi donošenja SBS-R od strane EU-a ujedno su i razlozi uvođenja IND-21/SPS statistika u RH, a ograničeni su na dio ukupnog gospodarstva koji se odnosi na sektor industrije. U SBS-R za sektor industrije propisana su opća obilježja, definicije i klasifikacije u Dodatku 1. Opći modul i posebna obilježja, definicije i klasifikacije u Dodatku 2. Strukturno-poslovne statistike industrije, a uključuju rokove i ostale zahtjeve za transmisiju SBS nacionalnih podataka u Eurostat 4).


Internet stranice NN 78/2003

• Upućivanje na izvorni statistički propis EU-a ili drugi međunarodni statistički standard bit će prikazan slijedom navoda u tektsu ovih standarda. Navođenje izvornog statističkog normativa koji je u cijelosti ili djelomično preuzet u ovim standardima, nužno je zbog uvođenja novih pojmova i definicija koji se razlikuju od dosadašnje statističke teorije i prakse, te treba izbjeći eventualnu zabunu pri njihovom interpretiranju od strane korisnika ili poistovjećivanja s nekim sličnim ili istim izrazima koji se koriste u drugim statističkim istraživanjima RH u nekom drugom kontekstu.


Internet stranice NN 78/2003
• U praksi većina jedinica obavlja više različitih vrsta djelatnosti. Potreban je širok raspon informacija kako bi se stvorila cjelovita statistička slika o nekoj ekonomskoj djelatnosti. Ustrojstvena razina na kojoj je moguće prikupiti podatke varira u odnosu na vrstu podataka. Kako bi se na zadovoljavajući način moglo promatrati i analizirati podatke, nužno je definirati obitelj statističkih jedinica (family of statistical units). One čine sastavne dijelove za razvrstavanje u odgovarajuću klasifikaciju s obzirom na podatke koje treba prikupiti. Zato je važno da statističke jedinice budu razvrstane prema NKD-u na isti način u svim statističkim istraživanjima, što će omogućiti objedinjavanje statističkih podataka i spriječiti dupliciranje i neobuhvaćenost podataka. Prema metodologiji NKD-a 8), izrađenoj temeljem Uvoda u NACE Rev 1, karakteristične jedinice koje obavljaju određene djelatnosti razvrstavaju u glavnu, sporednu i pomoćnu djelatnost na temelju jasno utvrđenih kriterija, a treba ih voditi u statističkim registrima i raznim adresarima. Kriteriji za razvrstavanje statističkih jedinica iz uvoda u NACE Rev 1 navedeni su u EU normativu »Uredba o statističkim jedinicama za promatranje i analizu proizvodnog sustava EU-a« 9), a usklađeni su s metodološkim okvirom ESA 95.

Internet stranice NN 78/2003
• Različite vrste statističkih jedinica koriste se za različite potrebe, ali svaka je jedinica poseban entitet koji je definiran tako da ga je moguće prepoznati i odrediti, te izbjeći zamjenjivanje s bilo kojom drugom vrstom jedinice. To može biti prepoznatljiva pravna ili fizička jedinica ili statistička konstrukcija. Nastavno ćemo navesti nazive, definicije i opise statističkih jedinica za poslovna istraživanja industrije, koji su preuzeti iz EU-a, a prvi puta su se primijenili u revidiranom istraživanju IND-21 za 1998. Postupno će se uvoditi u sva istraživanja statistike industrije, kako bi se osigurala konzistentnost pokazatelja statistike industrije i njihova usporedivost s EU-om.

Internet stranice NN 78/2003 • Za IND-21/SPS istraživanje izabrane su statističke jedinice pod nazivom: poduzeće i lokalna jedinica po vrsti djelatnosti (u daljnjem tekstu lokalni JVD). Izabrane statističke jedinice korištene su pri izradi Adresara statističkih jedinica za ovo istraživanje. S obzirom na izuzetnu važnost ove materije posebno za interpretaciju dobivenih pokazatelja i nepostojanja konzistentne statističke terminologije u RH, nastavno dajemo njihove pojedinačne definicije preuzete iz standarda EU-a, i naziv na izvornom engleskom jeziku, u zagradi.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 78/2003 • Lokalni JVD (Local Kind-of Activity Unit - LKAU) čini dio JVD-a koji odgovara lokalnoj jedinici. Svaki JVD mora imati najmanje jedan lokalni JVD. Međutim, JVD se može formirati od dijelova jedne ili više lokalnih jedinica, koje mogu u određenim okolnostima obavljati samo određeni broj pomoćnih djelatnosti. U tom slučaju treba dodatno razvrstati lokalne jedinice. Lokalni JVD grupira sve dijelove jednog poduzeća koji pridonose obavljanju jedne djelatnosti, u ovom istraživanju na razini 3-znamenkastog razreda NKD-a, a koje su locirane na jednom zemljopisnom utvrđenom mjestu (u ovom istraživanju »županija«). Svako poduzeće mora imati najmanje jedan lokalni JVD, jer skup svih lokalnih JVD-a uključenih u istu ili sličnu vrstu aktivnosti predstavlja djelatnost po načelu »čistih djelatnosti«.
Poslovne stranice NN 78/2003 • Između poduzeća i lokalnog JVD-a postoji hijerarhijski odnos. Poduzeće sadrži jedan ili više lokalnih JVD-a, ali lokalni JVD uvijek pripada samo jednom poduzeću. Dodatno, lokalni JVD sukladan je operativnoj definiciji pojma »pogon« (Establishment) prema
Pregledi NN 78/2003 • S obzirom na činjenicu da je »lokalni JVD« pojmovno određen drugim statističkim jedinicama: lokalnom jedinicom i jedinicom po vrsti djelatnosti (JVD), u nastavku ih objašnjavamo:
Glasnik NN 78/2003 • Jedinica prema vrsti djelatnosti – JVD (Kind-of Activity Unit - KAU) čine dijelovi poduzeća koji pridonose izvođenju djelatnosti na razini razreda djelatnosti (4-znamenkasta brojčana oznaka) NKD-a, u skladu s EU kriterijem. Većina institucijskih jedinica obavlja više od jedne vrste djelatnosti u svojoj ulozi »proizvođača«. Zbog naglašavanja tehničko-ekonomskog odnosa dijele se temeljem vrste djelatnosti. JVD odgovara jednoj operacijskoj potpodjeli poduzeća. Razvrstava se temeljem njene vlastite glavne djelatnosti i trebali bi se uvijek razdvojiti kada obavljaju neku od sekundarnih djelatnosti poduzeća. Međutim, ako ih je nemoguće razdružiti JVD može proizvoditi i proizvode iz nekog drugog razreda djelatnosti na račun sekundarnih djelatnosti koje se ne mogu izdvojeno obračunati zbog neraspoloživih računovodstvenih podataka. Informacijski sustav poduzeća treba za svaki JVD osigurati (procjenom ili obračunom) barem podatke o vrijednosti proizvodnje, međupotrošnje, troškova radne snage, operativne viškove, broj zaposlenih i podatke o formiranju bruto investicija u fiksni kapital. Entiteti koji obavljaju samo pomoćne djelatnosti za svoje poduzeće (npr. funkcija nabave i prodaje) ne mogu se smatrati samostalnim JVD-om.
Novo NN 78/2003 • Koncepte i definicije nekih općih pojmova i pravila 12) koji se koriste u IND-21/SPS istraživanju, navodimo nastavno (osim već opisanih statističkih jedinica) prema redoslijedu sastavljanja računa proizvodnje, a ne po abecednom redu.
Poslovi NN 78/2003 • Output je ovdje definiran u kontekstu računa proizvodnje ESA 95 i SNA 93, što znači da se odnosi na lokalni JVD i na poduzeće, a ne na proces proizvodnje.
Poticaji NN 78/2003 • Bazična cijena je cijena koju prima proizvođač od kupca za jedinicu dobra ili usluge koju je proizveo kao output i umanjena za cjelokupan porez na tu jedinicu koji se obračunava kao posljedica proizvodnje ili prodaje (tj. porez na proizvode), te uvećana za cjelokupni iznos subvencija na tu jedinicu, a koje su rezultat proizvodnje ili prodaje (tj. subvencije na proizvode). Transportne usluge uključuju se u bazičnu cijenu uvijek ako ih proizvođač naplaćuje istim računom, čak i ako su iskazane kao zasebna stavka na računu. Međutim, ako proizvođač izdaje poseban račun za transportne usluge one se ne uključuju u bazičnu cijenu.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 138/09, Broj 71/97, Broj 69/03, Broj 11/03, Broj 98/96, Broj 26/05


LINK - POSLOVNI SAVJETI, PRAVNA POMOĆ, IDEJE ZA NOVI POSAO Pregled