PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-protiv-rjesenja-strucnog-povjerenstva-bpuk NN 149/2002

• 3. Odredbu članka 10. stavka 4. Pravilnika, podnositelj zahtjeva smatra nesuglasnom s odredbom članka 18. Ustava Republike Hrvatske kojim se jamči pravo žalbe protiv pojedinačnih pravnih akata donesenih u postupku prvog stupnja pred sudom ili drugim ovlaštenim tijelom, kao i s odredbom članka 7. Zakona o pravima samostalnih umjetnika i poticanju kulturnog i umjetničkog stvaralaštva (»Narodne novine«, broj 43/96 i 44/94), temeljem kojeg je osporeni Pravilnik donesen. Smatra da ministar kulture nije ovlašten podzakonskim aktom isključiti pravo na žalbu, kad žalba nije isključena zakonom temeljem kojeg je podzakonski akt donesen.


Stranica 2002-12-149-2436 NN 149/2002

• 4. Temeljem odredbe članka 42. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon) zahtjev podnositelja dostavljen je na odgovor donositelju osporenog Pravilnika, Ministarstvu kulture Republike Hrvatske. Ministarstvo kulture Republike Hrvatske u cijelosti osporava navode o nesuglasju odredbe članka 10. stavka 4. Pravilnika s Ustavom i zakonom, navodeći da su postupak i kriteriji za priznavanje prava samostalnih umjetnika na uplatu doprinosa propisani u glavi III. Pravilnika, odredbama članaka 7. do 13.


Internet NN 149/2002

• Tako je člankom 10. Pravilnika propisano da rješenje o zahtjevu samostalnih umjetnika donosi Stručno povjerenstvo u postupku i prema uvjetima propisanim Pravilnikom, rješenje potpisuje predsjedatelj sjednice Stručnog povjerenstva, a ministar kulture naknadno odobrava rješenje Stručnog povjerenstva za samostalnog umjetnika kojemu je priznato pravo na uplatu doprinosa za mirovinsko i invalidsko te zdravstveno osiguranje iz sredstava proračuna Republike Hrvatske.


Internet stranice NN 149/2002

• Ministar kulture sudjeluje u postupku donošenja prvostupanjskog rješenja o pojedinačnom zahtjevu samostalnih umjetnika, pa nije logično da ministar i u drugom stupnju odlučuje o žalbi protiv tog prvostupanjskog rješenja, navodi se u mišljenju. Predlaže se ne prihvatiti zahtjev podnositelja.


Internet stranice NN 149/2002
• U Republici Hrvatskoj zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom, a ostali propisi i s Ustavom i sa zakonom.

Internet stranice NN 149/2002
• Svatko je dužan držati se Ustava i zakona i poštivati pravni poredak Republike Hrvatske.

Internet stranice NN 149/2002 • Jamči se pravo na žalbu protiv pojedinačnih pravnih akata donesenih u postupku prvog stupnja pred sudom ili drugim ovlaštenim tijelom.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 149/2002 • O suglasnosti zakona s Ustavom, odnosno drugih propisa s Ustavom i zakonom, odlučuje Ustavni sud Republike Hrvatske, na temelju članka 128. podstavaka 1. i 2. Ustava, na način i prema postupku koji su propisani Ustavom i Ustavnim zakonom.
Poslovne stranice NN 149/2002 • Kada je predmet ustavnosudske ocjene drugi propis, koji se u pravilu donosi radi provedbe zakona, on mora biti u skladu sa zakonom na temelju kojega je donesen, a potom i s Ustavom. U postupku ocjene zakonitosti i ustavnosti takvog propisa ispituje se, stoga, je li on donesen od strane ovlaštenog tijela, zatim je li donositelj imao zakonsko ovlaštenje za njegovo donošenje (pravna osnova donošenja) te odgovara li propis po svom sadržaju u granicama koje je odredio zakon.
Pregledi NN 149/2002 • Ministar kulture donio je osporeni Pravilnik na temelju odredbe članka 7. Zakona, koji glasi:
Glasnik NN 149/2002 • 7. Zakonom o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, broj 75/93, 48/99, 15/00 i 59/01), u članku 17., propisano je da ministri i ravnatelji državnih upravnih organizacija donose pravilnike, naredbe i naputke za provedbu zakona i drugih propisa kad su na to izrijekom ovlašteni u granicama date ovlasti. U članku 18. taj Zakon propisuje da se pravilnikom potanje razrađuju pojedine odredbe zakona radi njihove primjene. Dakle, pravilnik, kao provedbeni propis, samo razrađuje zakonske odredbe i pri tome se mora kretati u okviru ovlaštenja koja su mu zakonom dana, što znači da se provedbenim propisom prava, koja ovlaštenicima pripadaju na temelju zakona, ne mogu ograničavati ili uskraćivati, odnosno njime se ne mogu nametati obveze izvan danog zakonskog okvira, niti se mogu uređivati pitanja za čije uređenje ministar nije ovlašten zakonom. Sve što je izvan zakonom utvrđenih granica, dovodi u sumnju zakonitost tog propisa, a time i njegovu ustavnost.
Novo NN 149/2002 • Ocjenjujući neustavnost osporene odredbe Pravilnika, Sud je imao u vidu i odredbu članka 11. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91 i 103/96) kojom je propisano da protiv rješenja donesenog u prvom stupnju stranka ima pravo žalbe i samo se zakonom može propisati da u pojedinačnim upravnim stvarima žalba nije dopuštena ako je na drugi način osigurana stranci zaštita prava i zakonitosti.
Poslovi NN 149/2002 • Utvrđujući osporenu odredbu članka 10. stavka 4. Pravilnika nesuglasnom članku 18. stavku 2. Ustava jer se samo zakonom može iznimno isključiti pravo na žalbu, Sud istu ocjenjuje nesuglasnom i odredbi članka 5. Ustava.
Poticaji NN 149/2002 • 9. Pozivom na odredbu članka 55. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u točki I. izreke, a odluka iz točke II. izreke donesena je temeljem odredbe članka 29. Ustavnog zakona.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 63/97, Broj 49/02, Broj 139/03, Broj 92/03, Broj 25/90, Broj 101/99


LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA Pregled