PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 34/2002 • 2. Podnositelj smatra da su osporenim rješenjem povrijeđene odredbe članaka 3., 14. stavka 2. i 117. stavka 3. Ustava.
NN 34/2002 • 4. Ustavni sud je odlukom, broj: U-I-1010/1994 od 29. studenoga 1995. godine, ukinuo Zakon o javnom informiranju, time da prestaje važiti 30. lipnja 1996. godine. Razlozi ukidanja Zakona o javnom informiranju, temelje se na stajalištu da Zakon nije donesen u skladu s tada važećim ustavnim odredbama. Naime, obzirom da se radi o Zakonu kojim se razrađuju Ustavom utvrđene slobode i prava čovjeka i građanina, Zakon je trebalo donijeti većinom glasova svih zastupnika, a ne većinom glasova prisutnih zastupnika.
NN 34/2002 • Nakon donošenja odluke o ukidanju Zakona o javnom informiranju, Ustavni sud je odlukama od 28. lipnja 1996. i 29. kolovoza 1996. godine, rok prestanka važenja Zakona produljio do 31. kolovoza 1996. godine, odnosno do 30. rujna 1996. godine Novi Zakon o javnom priopćavanju (»Narodne novine«, broj 83/96) stupio je na snagu danom objave, 8. listopada 1996. godine.
NN 34/2002 • 5. Odredbom članka 53. stavka 1. Ustavnog zakona, propisano je da će Ustavni sud ukinuti zakon ili pojedine njegove odredbe ako utvrdi da nisu suglasni s Ustavom. Stavkom 2. tog članka određeno je da ukinuti zakon, odnosno ukinute zakonske odredbe prestaju važiti danom objave odluke Ustavnog suda u »Narodnim novinama«, ako Ustavni sud ne odredi drugi rok.
NN 34/2002 • 6. Ustavni zakon (članak 56. stavci 2. i 3.) sadrži odredbe o načinu otklanjanja posljedica koje su proizveli pojedinačni akti doneseni ranijom primjenom ukinutog (neustavnog) zakona odnosno propisa. Iz navedenih odredaba Ustavnog zakona jasno proizlazi restriktivan pristup, jer se legitimiranim osobama (kojima je pojedinačnim aktom povrijeđeno neko pravo) pruža mogućnost da pod točno određenim uvjetima traže od nadležnog tijela izmjenu pojedinačnog akta primjenom odredaba o ponavljaju postupka.
NN 34/2002 • Prema tome, Ustavni sud utvrđuje da odluke Suda kojima se ukidaju zakoni te ukidaju, odnosno poništavaju drugi propisi, djeluju na pravomoćne pojedinačne akte samo i isključivo posredno: cjelokupni naknadni (eventualni) postupak izmjene pravomoćnog pojedinačnog akta ovisi o inicijativi stranke. Ako te inicijative nema, nema ni mogućnosti zadiranja u postojeću pravnu situaciju, pa tako ni u ovrhu.
NN 34/2002 • 7. Tijekom postupka u povodu ove ustavne tužbe, Ustavni sud je utvrdio da podnositelj protiv pravomoćne presude Općinskog suda u Z., broj: Pn-758/93, koja je donijeta temeljem odredbi ukinutog Zakona o javnom informiranju, u propisanim rokovima nije pokrenuo postupak u smislu odredbe članka 56. Ustavnog zakona. Također je utvrđeno da je podnositelj protiv te presude izjavio reviziju.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 34/2002 • Slijedom navedenog, Ustavni sud je utvrdio da su osporena rješenja donijeta u propisanom postupku i utemeljena na mjerodavnim odredbama tada važećeg Zakona o izvršnom postupku, a takvim rješenjima podnositelju nije povrijeđeno ustavno jamstvo jednakosti svih pred zakonom (članak 14. stavak 2. Ustava).
NN 34/2002 • 9. Podnositelj u tužbi ukazuje na povredu odredbi članaka 3. i 117. stavka 3. Ustava. Odredba članka 3. Ustava utvrđuje najviše vrednote ustavnopravnog poretka Republike Hrvatske, koje predstavljaju temelj za tumačenje Ustava. Odredbom članka 117. stavka 3. Ustava, načelo ustavnosti i zakonitosti posebno je utvrđeno kao temeljno načelo u postupanju sudova. Navedene odredbe načelnog su karaktera i kao takve ne predstavljaju samostalan temelj za podnošenje ustavne tužbe u smislu odredbe članka 59. Ustavnog zakona.
NN 34/2002 • 10. Odluka pod točkom I. temelji se na odredbama članaka 69. i 71. Ustavnog zakona, dok je odluka pod točkom II. donijeta temeljem odredbe članka 28. Ustavnog zakona.
NN 35/2002 • Na temelju članka 7. Zakona o Financijskoj agenciji (»Narodne novine«, broj 117/2001.) te Programa statističkih istraživanja Republike Hrvatske za razdoblje 2000. – 2002. godine (»Narodne novine«, broj 66/2000.), ministar financija donosi
NN 35/2002 • za provo?enje dijela programa statističkih istraŽivanja Republike Hrvatske koji se odnosi na plaće i materijalna prava zaposlenika
NN 35/2002 • 2. Obrazac SPL popunjavaju i dostavljaju Financijskoj agenciji sve pravne osobe pri svakoj isplati plaća. Ako je tijekom mjeseca bilo više isplata plaća, posljednji SPL obrazac sadrži ukupne isplate u odnosnome mjesecu (neovisno o tome za koje razdoblje su isplate izvršene). Obrazac SPL sastavni je dio Upute i popunjava se na sljedeći način:
NN 35/2002 • 2.1 Pod rednim brojem 1 iskazuje se broj zaposlenika kojima se plaća isplaćuje u tekućemu mjesecu.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 75/95, Broj 14/96,
Broj 28/02, Broj 138/06,
Broj 120/03, Broj 99/07
LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA