PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 16/1999 • Odlučujući o tužbi podnositelja, Upravni sud Republike Hrvatske osporavanim rješenjem odbacio je tu tužbu kao nedopuštenu. Iz obrazloženja osporavane rješidbe proizlazi da je tužba podnositelja u upravnom sporu odbačena iz razloga što predmetna potvrda nije upravni akt iz članka 6. Zakona o upravnim sporovima ("Narodne novine", broj 53/91 i 9/92). Prema pravnom stajalištu Upravnog suda Republike Hrvatske izraženom u osporavanoj rješidbi, samo rješenja Fonda za privatizaciju donesena po ovlaštenju iz članka 12. Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća predstavljaju upravni akt, dok se potvrdom donesenom na temelju ovlaštenja iz članka 13. tog Zakona ne rješava o pravima i obvezama poduzeća u pretvorbi, pa se stoga one ne mogu smatrati upravnim aktom niti se s njima u svezi može voditi upravni spor.
NN 16/1999 • Člankom 18. stavkom 1. Ustava jamči se građanima pravo na žalbu protiv pojedinačnih pravnih akata donesenih u postupku prvog stupnja pred sudom ili drugim ovlaštenim tijelom. Člankom 19. stavkom 2. Ustava zajamčuje se sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti.
NN 16/1999 • U ustavnoj tužbi podnositelj posebice ističe kako je tijekom pretvorbe prema njegovom mišljenju povrijeđen zakon na štetu njegovih zaposlenika. Također ističe da s obzirom na iznijetu pravnu situaciju i stajalište Upravnog suda Republike Hrvatske on nem
NN 16/1999 • Za potrebe ovog ustavnosudskog postupka pribavljen je spis Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-8520/1993-4.
NN 16/1999 • Odredbama članka 13. Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća nadležno upravno tijelo ovlašteno je, u postupku pretvorbe društvenih poduzeća koja imaju procijenjenu vrijednost od pet (5) milijuna njemačkih maraka obračunatu po srednjem službenom tečaju za tu valutu na dan kada se odluka o pretvorbi i propisana dokumentacija dostave, dati suglasnost na provedbu pretvorbe sukladno s uvjetima i na način propisan ovim Zakonom, uz utvrđenje da pri tome upravno tijelo nije obvezano donositi posebno rješenje.
NN 16/1999 • Navedenom odredbom također je određeno da će se, ako nadležno upravno tijelo u roku od 60 dana od primitka odluke o pretvorbi i priložene dokumentacije ne obavijesti poduzeće o tome da je namjeravana pretvorba protivna Zakonu o pretvorbi društvenog poduzeća, smatrati kako ono nema primjedbi na predloženu pretvorbu, pa se pretvorba može provesti onako kako je to predloženo. U slučajevima iz članka 13. Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća, nadležno upravno tijelo izdaje poduzeću u pretvorbi potvrdu o tome da na namjeravanu pretvorbu nema primjedbi, odnosno da je protekao rok unutar kojeg se očitovanje o postojanju suprotnosti predložene pretvorbe sa zakonom moralo predlagatelju dostaviti.
NN 16/1999 • Uvidom u pribavljenu dokumentaciju utvrđeno je kako u konkretnom slučaju Hrvatski Fond za privatizaciju nije spornom potvrdom obavijestio društveno poduzeće u pretvorbi kako nema primjedbi na predloženi koncept pretvorbe, odnosno da je protekao rok iz stavka 4. članka 13. Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća, već je njome u točki 1. izreke određeno da se daje suglasnost podnositelju na provedbu pretvorbe, sukladno uvjetima utvrđenim u tom aktu.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 16/1999 • Također, iz sadržaja izreke sporne potvrde razvidno je da je njome odlučivano o glavnici dioničkog društva, procijenjenoj vrijednosti društvenog kapitala, raspodjeli i rezervaciji dionica, te načinu prodaje dionica, dakle, nedvojbeno o pravima i obvezama poduzeća u pretvorbi.
NN 16/1999 • Iz iznijetoga proizlazi kako se u konkretnom slučaju sadržajno radi o aktu iz članka 12. Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća, u svezi kojega je tim Zakonom utvrđena mogućnost podnošenja zahtjeva za sudskom kontrolom akata državne uprave. Poziv na ovlaštenje iz članka 13. Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća, naveden od strane nadležnog upravnog tijela u uvodu sporne potvrde, nije od utjecaja na promjenu sadržaja tog akta, niti sud samo uslijed toga može otkloniti ustavnu obvezu sudske kontrole akata državne uprave.
NN 16/1999 • Propustivši izvršiti kontrolu zakonitosti akata državne uprave kada je to Zakonom izričito propisano Upravni sud Republike Hrvatske povrijedio je zakon na štetu podnositelja. Povrijedivši zakon na štetu podnositelja osporavanim rješenjem ujedno je povrijeđeno i ustavno pravo iz članka 19. stavka 2. Ustava kojim se jamči sudska kontrola akata državne uprave.
NN 16/1999 • Slijedom iznijetoga, a utvrdivši kako je osporavanim rješenjem Upravnog suda Republike Hrvatske u konkretnom slučaju podnositelju povrijeđeno ustavno pravo iz članka 19. stavka 2. Ustava, odlučeno je kao u izreci.
NN 16/1999 • Ova odluka se temelji na odrednicama članka 19. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91), u svezi s člankom 59. i člankom 60. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94).
NN 17/1999 • Na temelju članka 67. stavka 1. točke 23. Zakona o Hrvatskoj narodnoj banci ("Narodne novine" 35/95 - pročišćeni tekst) i članka 70. Zakona o bankama ("Narodne novine" 161/98), Savjet Hrvatske narodne banke na sjednici održanoj 10. veljače 1999. godine, donio je
NN 17/1999 • O OBRASCU SLUŽBENE ISKAZNICE INSPEKTORA HRVATSKE NARODNE BANKE
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 52/09, Broj 111/07,
Broj 99/00, Broj 132/06,
Broj 133/04, Broj 16/07
LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA