PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 105/2001 • Ovu grupu čine svi programi koji se nastavljaju na srednje obrazovanje, a svrha im je usavršavanje i osposobljavanje za zanimanja ili za nastavak školovanja na višem i visokom obrazovanju. Obuhvaća populaciju koja je završila neki program srednjeg obrazovanja, dakle stariju od 17 ili 18 godina. To su, dakle, programi za odrasle.
NN 105/2001 • UNESCO je uveo Međunarodnu standardnu klasifikaciju obrazovanja (International Standard Classification of Education - ISCED) kao instrument za prikupljanje i prikazivanje statističkih podataka o obrazovanju unutar pojedinih zemalja i na međunarodnoj razini. ISCED je bio odobren na 35. sjednici Međunarodne konferencije o obrazovanju u Ženevi 1975., a usvojen na 20. sjednici Generalne konferencije UNESCO-a u Parizu 1978. godine.
NN 105/2001 • Iskustvo proizišlo iz skoro dvadesetogodišnje primjene ove klasifikacije od strane nacionalnih statistika i međunarodnih organizacija ukazalo je na potrebu njegove revizije. Stoga je generalni direktor UNESCO-a 1992. godine odobrio rad na reviziji postojeće klasifikacije ISCED. Pokrenuta je serija stručnih savjetovanja sa svrhom da se odrede dijelovi i područja klasifikacije ISCED koje treba izmijeniti i osuvremeniti. Osnovana je uža radna skupina »Task Force« sastavljena od stručnjaka iz Etiopije, Francuske, i Nizozemske te predstavnika OECD-a, EUROSTAT-a i UNESCO-a, koja je radila na prijedlogu izmjene klasifikacije ISCED, i ukupno izradila jedan za drugim tri prijedloga revizije. Svaki prijedlog revizije predstavljen je grupi izabranih stručnjaka iz različitih zemalja, pa je na osnovi njihovih primjedbi radna skupina izradila novi prijedlog. Drugi i treći prijedlog predstavljen je i na svjetskim sastancima predstavnika zemalja, koje su bile izabrane u »Reference Group«. Sastanci »Reference Group« održani su 20.-21. svibnja 1996. u Ženevi i 25.-27. veljače 1997. u Parizu, gdje je treći prijedlog izmjena bio prihvaćen. Hrvatska je bila izabrana među zemlje »Reference Group«, a gđa mr. sc. Senka Bosner, iz Državnog zavoda za statistiku, bila je i član grupe stručnjaka za reviziju klasifikacije ISCED.
NN 105/2001 • Konačni oblik klasifikacije ISCED ’97, prihvaćen je na Generalnoj skupštini UNESCO-a 28. 11. 1997. u Parizu.
NN 105/2001 • ISCED ’97 strukturiran je tako da omogući obuhvat ukupnog obrazovanja što se provodi u društvu, bez obzira na mjesto, način i subjekt njegova provođenja. Svaki je program klasificiran prema dvije ukrižene varijable. Prva varijabla jest položaj obrazovanja, a druga obrazovna skupina. Da bi sustav klasifikacije ISCED ’97 bio što prilagodljiviji raznolikosti obrazovnih sustava u svijetu, te su dvije varijable potpuno nezavisne.
NN 105/2001 • ISCED ’97 daje potpun i dosljedan statistički okvir za prikupljanje i prikazivanje podataka o obrazovanju na svjetskoj razini, jer omogućava međunarodnu usporedivost podataka. Primjena klasifikacije ISCED ’97 omogućuje transformaciju detaljnih nacionalnih statistika obrazovanja u agregirane kategorije koje su međunarodno usporedive. Cilj je klasifikacije da za svaki obrazovni program u svijetu odredi razinu i obrazovnu skupinu, te tako omogući usporedivost podataka o obrazovanju prema jedinstvenom kriteriju.
NN 105/2001 • 1) Prijevod objavljen u publikaciji Državnog zavoda za statistiku 2000. godine »Međunarodna standardna klasifikacija obrazovanja ISCED ’97«
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 105/2001 • Kako je Republika Hrvatska zemlja otvorena obrazovnoj razmjeni, klasifikacija NSKO će omogućiti lakšu razmjenu obrazovnih programa te učenika i studenata na europskoj i svjetskoj razini, kao i međunarodno verificiranu osnovicu za nostrifikaciju svjedodžbi i diploma stečenih u obrazovnim sustavima drugih država.
NN 105/2001 • Prema sadašnjem stanju u razvoju klasifikacije ISCED’ 97, kako je navedeno u odjeljku 4, može se reći da je Republika Hrvatska među prvim zemljama u svijetu koja je izradila svoju Nacionalnu standardnu klasifikaciju obrazovanja na temelju klasifikacije ISCED’ 97.
NN 105/2001 • Jedan od nedostataka klasifikacije ISCED ’97 koji se odražava i na klasifikaciji NSKO jest nedostatak razrađenih nižih nivoa obrazovnih skupina.
NN 105/2001 • Na međunarodnom nivou sustav obrazovanja Republike Hrvatske bit će jednoznačno usporediv sa sustavima obrazovanja drugih država.
NN 105/2001 • 5.3. Pravila razvrstavanja obrazovnih programa prema klasifikaciji NSKO
NN 105/2001 • Obrazovni programi razvrstani su prema ukriženim varijablama »položaj obrazovanja« i »obrazovna skupina«. Svaki obrazovni program može biti razvrstan u samo jedno polje određeno ovim dvjema varijablama. Iako su varijable nezavisne, jasno je da ne postoje programi za sva polja koja mogu nastati ukriženjem svih kategorija varijabli »položaj obrazovanja« i »obrazovna skupina«.
NN 105/2001 • Varijabla položaj obrazovanja složena je od više dimenzija pojedinog obrazovnog programa. Položaj obrazovanja određen je sa šest dimenzija. U okviru prve varijable svaka dimenzija predstavljena je jednom znamenkom. Za razliku od ukriženih varijabli koje su međusobno nezavisne, dimenzije unutar varijable položaj
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 72/05, Broj 10/90,
Broj 13/03, Broj 109/03,
Broj 80/08, Broj 125/06
LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA