PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 133/2002 • UNPA-područja bila bi ona područja na kojima je, prema izjavi glavnog tajnika UN-a, potrebno poduzeti posebne mjere tijekom prijelaznog razdoblja do konačnog postizanja političkog rješenja. Ona su u Vance-ovu planu definirana kao »ona područja u Hrvatskoj u kojima Srbi čine većinu ili značajnu manjinu pučanstva, i gdje su lokalne napetosti nedavno dovele do oružanog sukoba«.
NN 133/2002 • Sukladno tome, na teritoriju Republike Hrvatske osnivaju se četiri UNPA područja, nazvana Sektorima Sjever, Jug, Istok i Zapad. Sektor Jug obuhvaćao je istočni dio Like i Sjeverne Dalmacije, uključujući gradove Titovu Korenicu, Donji Lapac, Gračac, Knin, Obrovac i Benkovac.
NN 133/2002 • – Nad pojedinim područjima koja su graničila s UNPA-zonama, a u to su vrijeme bila okupirana i faktički nedostupna hrvatskim vlastima, mirovne snage UN-a nisu imale mandat. Ta su područja znana pod nazivom »ružičaste zone«. Ružičaste zone se prvi puta spominju u Izvješću glavnog tajnika UN-a, S/23844, od 24. travnja 1992., u kojemu su definirane kao »određena područja u Hrvatskoj koja trenutno kontrolira JNA, ali se nalaze izvan dogovorenih granica UNPA.« Rezolucijom 762 od 30. lipnja 1992. Vijeće sigurnosti odobrava koncepciju »ružičastih zona« u Republici Hrvatskoj, odnosno prihvaća izvješće glavnog tajnika UN-a od 26. lipnja 1992., kojim je odobren plan za što bržu uspostavu hrvatskih vlasti u ružičastim zonama. U izvješću glavnog tajnika UN-a od 26. lipnja 1992. između ostalog se utvrđuje:
NN 133/2002 • Pitanje žružičastihž zona je jedno od najkompleksnijih. Problem je osobito težak u područjima koja graniče sa Sjevernim i Južnim Sektorom. Ipak, hrvatske vlasti ispravno tumače plan odobren u Vijeću sigurnosti, koji ne dopušta promjene granica UNPA područja, osim manjih promjena predviđenih u posljednjoj rečenici paragrafa 9 aneksa III dokumenta S/23280. Stoga, hrvatske vlasti nisu imale obvezu promijeniti dogovorene granice kako bi izbjegle problem. (Radi o neuspjelom pokušaju proširenja UNPA područja na ružičaste zone od strane srpske okupacijske vlasti i ispravom tumačenju Republike Hrvatske da su one pod vlašću Vlade Republike Hrvatske - op.)
NN 133/2002 • Civilna policija Ujedinjenih naroda (UNCIVPOL) bit će razmještena u »ružičastim zonama« sa zadatkom nadgledanja provedbe zakona i ustavnog poretka od strane postojećih policijskih snaga, osobito s ciljem dobrobiti manjina u tom području.
NN 133/2002 • Kada UNPROFOR procijeni da je došlo odgovarajuće vrijeme, ali čim je prije moguće, UNCIVPOL će nadgledati obnovu vlasti hrvatske policije i uspostavu lokalne policije koja će odražavati demografsku strukturu područja prije sukoba.
NN 133/2002 • Hrvatska će Vlada provesti opću amnestiju, glede događaja vezanih za sukob, prije uspostave vlasti u područjima »ružičastih zona«, te će na taj način pomoći stvoriti ozračje sigurnosti u kojem će se raseljene osobe moći vratiti u svoje domove.«.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 133/2002 • Međunarodnopravni dokument koji je na najjasniji način definirao tadašnje stanje u Republici Hrvatskoj jest Rezolucija Opće skupštine Ujedinjenih naroda, A/RES/49/43, donesena na 83. plenarnom zasjedanju, održanom 9. prosinca 1994. godine. Ona glasi:
NN 133/2002 • Potvrđujući relevantna načela Povelje Ujedinjenih naroda te, posebice, načelo nedopustivosti prisvajanja teritorija uporabom sile,
NN 133/2002 • Uznemireni i zabrinuti činjenicom da pojavna situacija u dijelovima Hrvatske koji su pod kontrolom Srba predstavlja de facto dopuštanje i poticanje stanja okupacije dijelova suverenog hrvatskog teritorija, te stoga ozbiljno ugrožava suverenitet i teritorijalni integritet Republike Hrvatske,
NN 133/2002 • Naglašavajući da teritoriji Hrvatske koji su pod kontrolom Srba moraju biti mirno reintegrirani u ostali dio zemlje, pod strogim nadzorom međunarodne zajednice,
NN 133/2002 • Ističući važnost uzajamnog priznanja međunarodnih granica svih država na području bivše Jugoslavije, te podsjećajući na sve relevantne rezolucije Vijeća sigurnosti o ovom pitanju,
NN 133/2002 • 2. Poziva sve strane, a posebice Saveznu Republiku Jugoslaviju (Srbiju i Crnu Goru), da se pridržava u potpunosti svih rezolucija Vijeća sigurnosti u vezi sa stanjem u Hrvatskoj, kao i da strogo poštuje njezin teritorijalni integritet, te s tim u vezi zaključuje da su njihove aktivnosti, usmjerene integriranju okupiranih teritorija Hrvatske u upravni, vojni, obrazovni, transportni i komunikacijski sustav Savezne Republike Jugoslavije (Srbije i Crne Gore) ilegalne, ništave i nevažeće, i moraju prestati odmah;
NN 133/2002 • 3. Zahtijeva od Savezne Republike Jugoslavije (Srbije i Crne Gore) da odmah prestane s bilo kakvom vojnom i logističkom potporom samoproglašenim vlastima u dijelovima Hrvatske koji su pod kontrolom Srba;
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 52/08, Broj 106/01,
Broj 41/99, Broj 77/07,
Broj 66/93, Broj 47/08
LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA