PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-tijekom-parnicnog-postupka-presudom-fjpw NN 164/2004

• Naime, zaposlenici županijskih ureda plaću i druga primanja primaju iz državnog proračuna, a podnositelji iz županijskog proračuna, jer je županija u to vrijeme na temelju odredbi Zakona o lokalnoj upravi i samoupravi (»Narodne novine«, broj 90/92., 94/93., 117/93., 5/97., 117/99., 128/99., 51/00. i 105/00.) bila jedinica lokalne uprave i samouprave koja se samostalno financirala. Budući da je tužena Županija zaključila Kolektivni ugovor koji se odnosio na sve zaposlenike u samoupravnom dijelu županije, isti je morala primjenjivati.


Stranica 2004-11-164-2904 NN 164/2004

• Presudom Općinskog suda u Koprivnici, broj: P-383/2002-26 od 23. kolovoza 2002. godine, tužbeni zahtjev podnositelja je odbijen jer nisu uplatili predujam za financijsko vještačenje, a isto je bilo potrebno kako bi se utvrdilo koliko bi svakom od podnositelja po pojedinoj osnovi pripalo u okviru osiguranih, a neraspoređenih sredstava u proračunu Županije.


Internet NN 164/2004

• Županijski sud u Koprivnici utvrđuje da je takav zaključak prvostupanjskog suda pravilan, jer s obzirom na utvrđenje da je u proračunu tužene Županije na poziciji 27 u 1999. godini ostalo neraspoređeno 8.319,41 kn, a za 2000. godinu na poziciji 24 za naknadu troškova za zaposlene, ostalo neraspoređeno 98,72 kn, bilo je potrebno provesti financijsko vještačenje kako bi se utvrdilo koji iznos u okviru tih proračunskih sredstava pripada svakom od podnositelja, a temeljem Kolektivnog ugovora. Takvo utvrđenje temelji na svom pravnom stajalištu da isplata prava iz Kolektivnog ugovora, koji je bio u primjeni od 1. siječnja 1999. do 31. prosinca 2000. godine, ovisi o tome koliko je u proračunu Županije za 1999., odnosno za 2000. godinu, ostalo neraspoređenih sredstava, jer su odredbe Zakona o proračunu prisilnog karaktera, a ostvarenje prava iz Kolektivnog ugovora ovisno je o odredbama proračuna Županije za svaku pojedinu godinu, koji proračun mora biti u skladu s odredbama Zakona o proračunu.


Internet stranice NN 164/2004

• »Pravo zaposlenih i članova njihovih obitelji na socijalnu sigurnost i socijalno osiguranje uređuje se zakonom i kolektivnim ugovorom.«.


Internet stranice NN 164/2004
• »Na sklapanje, valjanost, prestanak ili drugo pitanje u svezi s ugovorom o radu, kolektivnim ugovorom ili (...), a koje nije uređeno ovim ili drugim zakonom, primjenjuju se u skladu s naravi toga ugovora opći propisi obveznog prava.«.

Internet stranice NN 164/2004
• Slijedom toga, za prestanak obveze iz kolektivnog ugovora, sukladno tome, supsidijarno je mjerodavna odredba članka 17. Zakona o obveznim odnosima (»Narodne novine«, broj 53/91., 73/91., 3/94., 7/96., 91/96. i 112/99.), koja propisuje:

Internet stranice NN 164/2004 • »Sudionici u obveznom odnosu dužni su izvršiti svoju obvezu i odgovorni su za njezino ispunjenje.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 164/2004 • 6. U svezi primjene odredbi kolektivnih ugovora, Ustavni sud je u Odluci, broj: U-III-494/1998 od 4. rujna 2002. godine, zauzeo pravno stajalište da se zakonskom odredbom može derogirati odredba kolektivnog ugovora, na način da se kolektivnim ugovorom priznato pravo na jubilarnu nagradu ne mora isplatiti ako u tekućoj godini nisu predviđena proračunska sredstva u državnom proračunu za isplatu navedenoga iznosa.
Poslovne stranice NN 164/2004 • 7. U ovom predmetu sudovi su utvrdili nespornim činjenice da je Kolektivni ugovor sklopljen, da je istime tužena Županija preuzela obveze u odnosu na podnositelje ustavne tužbe, te da im regres i božićnica za 1999. godinu nisu isplaćeni u ugovorenom iznosu. Kod tako utvrđenog činjeničnog stanja, Županija, budući da je tijekom parničnog postupka ustrajala na svom prigovoru, odnosno na tome da nije bila dužna platiti preuzete obveze po Kolektivnom ugovoru, trebala je dokazati da je obveza isplate prestala voljom stranaka kolektivnog ugovora ili na temelju zakona.
Pregledi NN 164/2004 • Činjenica da za određena prava preuzeta Kolektivnim ugovorom (konkretno: isplata regresa i božićnice u određenom iznosu), prema navodima Županije nisu osigurana dostatna sredstva u županijskom proračunu, nije pravno relevantan razlog da se odbije isplatiti regres i božićnica službenicima u županiji u ugovorenoj visini. Stoga je pogrešno pravno stajalište Županijskog suda u Koprivnici izraženo u spornoj presudi (citirano u točki 4. odjeljku 6. obrazloženja).
Glasnik NN 164/2004 • Na opisani način, sudovi su pogrešno utvrđujući da postoje uvjeti za neisplatu materijalnog prava iz radnog odnosa koje je ugovoreno Kolektivnim ugovorom, povrijedili podnositeljima zajamčenu jednakost pred zakonom, odnosno odredbu članka 14. stavka 2. Ustava.
Novo NN 164/2004 • 8. U odnosu na navode iz ustavne tužbe o povredi odredbe članka 117. stavka 3. Ustava (koja odredba propisuje načelo zakonitosti za sudbenu vlast, odnosno propisuje temeljne smjernice i dužnosti sudova da postupaju zakonito), za istaknuti je da ta odredba ne sadrži ustavna prava, pa se na toj odredbi ne može temeljiti ustavnosudska zaštita putem ustavne tužbe.
Poslovi NN 164/2004 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Drugom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Jasna Omejec, predsjednik Vijeća, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Mrkonjić, Emilija Rajić i Vice Vukojević, članovi Vijeća, odlučujući o ustavnoj tužbi Ž. D. iz S., na sjednici održanoj 10. studenoga 2004. godine, jednoglasno je donio
Poticaji NN 164/2004 • II. Općinski sud u Korčuli dužan je donijeti odluku u predmetu podnositelja, koji se vodi pred tim sudom, pod brojem: P-360/04 (P-340/97), u najkraćem mogućem roku, ali ne duljem od šest (6) mjeseci, računajući od prvog idućeg dana nakon objave ove odluke u »Narodnim novinama«.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 117/99, Broj 19/06, Broj 22/01, Broj 77/00, Broj 56/06, Broj 59/93


LINK - NOVA PONUDA KORISNIH ALATA ZA POBOLJŠANJE POSLOVANJA Pregled