PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 28/2003 • Konkretno, kako je u slučaju Konzum/Alastor riječ o horizontalnoj koncentraciji poduzetnika, nepostojanje usporedne, dovoljno razgranate maloprodajne mreže na pojedinim područjima, moglo bi u krajnjem slučaju imati nepoželjan učinak na opskrbu potrošača i poslovanje dobavljača. Naime, u slučaju da dominantni poduzetnik iz bilo kojeg razloga dođe u poslovne poteškoće, nepostojanje dovoljno razgranate alternativne mreže imalo bi za izravnu posljedicu nemogućnost opskrbe dijela tržišta. Ovo iz razloga što je potrebno određeno, relativno dugo razdoblje, da se tržište restrukturira na način da opskrbu preuzmu drugi prodavatelji i drugi dobavljači, pogotovu oni s kojima dominantni poduzetnik do tada nije poslovao. Posebnu pozornost treba posvetiti procjeni u kolikoj je mjeri rast tržišnih udjela dominantnog poduzetnika (u relativno dužem razdoblju) izravna posljedica preuzimanja drugih poduzetnika i njihovih tržišnih udjela, a koliko je posljedica njegovog organskog rasta.
NN 28/2003 • Sve navedene mjere stupaju na snagu odmah, odnosno nakon dostave ovog rješenja, kako je to navedeno u točki 1. podtočka 2. izreke ovog rješenja.
NN 28/2003 • Mjere će biti na snazi dok Agencija ne donese rješenje o njihovu prestanku, odnosno do donošenja rješenja o ocjeni dopuštenosti koncentracije poduzetnika u upravnom predmetu Konzum/Alastor. Mjere će biti na snazi najduže godinu dana, računajući od dana njihovog donošenja, kako je to riješeno u točki 1. podtočka 3. izreke ovog rješenja.
NN 28/2003 • Prema članku 37. ZZTN ovo je rješenje konačno u upravnom postupku, kako je to utvrđeno u točki 4. izreke ovog rješenja.
NN 28/2003 • Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali nezadovoljna stranka može pokrenuti upravni spor kod Upravnog suda Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostavljanja ovog rješenja.
NN 28/2003 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, dopredsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Emilija Rajić, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući o prijedlogu Hrvatskog ureda za osiguranje iz Zagreba, Martićeva 73, kojeg zastupa direktor Ante Lui, te o prijedlogu Hrvatske gospodarske komore iz Zagreba, Rooseveltov trg 2, koju zastupa predsjednik Nadan Vidošević, za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici Suda održanoj dana 12. veljače 2003. godine, donio je
NN 28/2003 • I. Pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom Republike Hrvatske odredaba članka 12. stavka 3. i članka 24. stavka 1. točke 1. Zakona o Hrvatskom crvenom križu (»Narodne novine«, broj 92/01) i te se odredbe ukidaju.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 28/2003 • Podnositelji prijedloga smatraju da navedene odredbe Zakona nisu u suglasnosti s odredbama članaka 3., 49., 50. i 51. Ustava Republike Hrvatske.
NN 28/2003 • Osporenim zakonskim odredbama je društvima koja se bave osiguranjem od automobilske odgovornosti nametnuta obveza uplate sredstava za sufinanciranje djelatnosti Hrvatskog crvenog križa.
NN 28/2003 • Ta je obveza propisana samo za jednu kategoriju trgovačkih društava - trgovačka društva za osiguranje, i to samo za ona među njima, koja se bave osiguranjem od automobilske odgovornosti (ako je to, kako napominju podnositelji, vrsta osiguranja koju je zakonodavac imao u vidu propisujući obvezu za društva koja se bave »obveznim osiguranjem vozila«, budući da takva vrst osiguranja nije poznata u pravnom sustavu Republike Hrvatske).
NN 28/2003 • Društva za osiguranje, kako se dalje navodi u prijedlozima, većinom su u privatnom vlasništvu, a neka i u pretežitom vlasništvu inozemnih pravnih i fizičkih osoba. U njih su uložena značajna poduzetnička sredstva, a nametanje obveze financiranja humanitarnih djelatnosti u drugim je zakonodavstvima nepoznato. Stoga, navedeno znatno utječe na ukupnost rezultata poslovanja takvih društava, pri čemu valja imati u vidu i to da cjelokupna djelatnost osiguranja već u proteklom razdoblju iskazuje gubitke. Prema tome, daljnje propisivanje financijskih obveza društvima za osiguranje izaziva i daljnja poskupljenja osiguranja, što djeluje nepoticajno kako na građane - ugovaratelje osiguranja, tako i na poduzetnike, koji su uložili svoja sredstva temeljem određenih planova ulaganja i razvoja. Stoga podnositelji drže da se radi o umanjivanju poduzetničkih prava stečenih ulaganjem kapitala i o ograničavanju poduzetničkih sloboda kojim se ne postiže niti jedan od Ustavom utvrđenih ciljeva zbog kojih bi takvo ograničavanje bilo dopustivo.
NN 28/2003 • Predlažu da Ustavni sud pokrene postupak i ukine osporavane zakonske odredbe.
NN 28/2003 • »Novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 do 50.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna ili fizička osoba:
NN 28/2003 • 1. ako društva za osiguranje ne uplate propisani dio premije iz osiguranja iz članka 12. ovog Zakona u utvrđenom iznosu na račun Hrvatskog crvenog križa.«
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 73/97, Broj 42/90,
Broj 30/02, Broj 74/06,
Broj 143/06, Broj 11/07
LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA