PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-u-rjesenju-ministarstva-ukazano-pyjp NN 21/2003

• Prema odredbi članka 7. stavka 2. Ustavnog zakona o ljudskim pravima, pravo na službenu uporabu, uz hrvatski jezik, manjinskog jezika imaju samo manjine koje u općinama čine većinu stanovnika. To pravo, prema stajalištu Ministarstva, nemaju županije, zbog čega za postavljanje natpisnih ploča na talijanskom jeziku na zgradi Istarske županije u Pazinu, ocjenjuje Ministarstvo, nije bilo zakonskog utemeljenja. U pobijanom rješenju, nadalje, je zauzeto stajalište da županija, koja je prema tada važećim ustavnim odredbama bila jedinica lokalne uprave i samouprave, ne može postupati pozivom na članak 8. navedenog Ustavnog zakona, prema kojem samo jedinice lokalne samouprave mogu utvrditi službenu uporabu dvaju ili više jezika i pisama.


Stranica 2003-02-21-321 NN 21/2003

• 6. Ocjenjujući tužbu podnositeljice, Upravni sud se nije upuštao u ocjenu zakonitosti navedenog akta Ministarstva, već je utvrdio da tužba nije dopuštena jer je podnesena protiv akta koji nema svojstva upravnog akta, u smislu ZUS-a.


Internet NN 21/2003

• Prema stajalištu Upravnog suda, rješenje Ministarstva uprave nema svojstva upravnog akta, jer se njime ne rješava o pravu ili obvezi u nekoj upravnoj stvari, već je ono doneseno u postupku upravnog nadzora, temeljem odredaba Zakona o upravnoj inspekciji. Naime, Upravni sud smatra da akt koji donosi nadležno ministarstvo u povodu prigovora na mjere upravnog inspektora, izrečene u postupku upravnog nadzora, nije upravni akt u smislu ZUS-a jer nije donesen u upravnoj stvari. Stoga je Upravni sud, pozivom na članak 30. stavak 1. točku 2. ZUS-a, pobijanim rješenjem tužbu odbacio.


Internet stranice NN 21/2003

• 7. Opći propis kojim je uređen upravni, odnosno inspekcijski nadzor je Zakon o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, broj 75/93, 48/99, 15/00, 127/00 i 59/01). Provedba upravnog nadzora jedan je od poslova državne uprave, čiji sadržaj je utvrđen člankom 19. tog Zakona, prema kojim odredbama ovlaštena tijela državne uprave nadziru provedbu zakona i drugih propisa te zakonitost rada i postupanja, pored ostalog, i u odnosu na tijela jedinica lokalne samouprave i uprave. Inspekcijski nadzor se za pojedina državna tijela, odnosno jedinice lokalne samouprave i uprave provodi sukladno posebnim zakonima (članak 23. tog Zakona), u ovom slučaju Zakonom o upravnoj inspekciji.


Internet stranice NN 21/2003
• Prema odredbama članka 34. tog Zakona, protiv drugostupanjskog rješenja nadležnog ministarstva, kojim je odlučeno o prigovoru na zapisnik o izvršenoj inspekciji, nema druge pravne zaštite jer se protiv tog rješenja ne mogu koristiti pravna sredstva.

Internet stranice NN 21/2003
• 9. Temeljem zakonskih odredaba, navedenih u točkama 7. i 8. ove odluke, Ustavni sud ocjenjuje da su akti, koji se donose u obavljanju poslova inspekcijskog nadzora, upravni akti. Stoga je i rješenje, koje u drugom stupnju donosi nadležni ministar, po svim svojim pravnim značajkama (konkretnost, autoritativnost, sadržaj, oblik, neposredno pravno djelovanje i vezanost uz zakon glede pravne osnove donošenja) upravni akt.

Internet stranice NN 21/2003 • Usprkos tomu što je Upravni sud pogrešno ocijenio pravnu narav osporenog rješenja Ministarstva uprave, Ustavni sud utvrđuje da to u ovom slučaju nije ustavnopravno relevantno, a iz razloga navedenih u točkama 10. i 11. ove odluke.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 21/2003 • Prema članku 133. Ustava, jedinice lokalne samouprave su općine i gradovi, dok su županije jedinice područne (regionalne) samouprave. Istovjetnu odredbu sadrži i članak 3. stavak 2. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01).
Poslovne stranice NN 21/2003 • U vrijeme donošenja osporenih upravnih akata (1998.), županija je bila jedinica lokalne uprave i samouprave (članak 131. stavak 1. Ustava - »Narodne novine«, broj 8/98 - pročišćeni tekst), što je bilo određeno i tada važećim Zakonom o lokalnoj samoupravi i upravi (članci 1. i 5. stavak 1.).
Pregledi NN 21/2003 • 11. Navedeni Ustavni zakon o ljudskim pravima prestao je važiti danom stupanja na snagu Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina, koji je donesen 13. prosinca 2002., objavljen u »Narodnim novinama«, broj 155 od 23. prosinca 2002. godine, a stupio na snagu danom objave.
Glasnik NN 21/2003 • 12. Slijedom izloženog, Ustavni sud je utvrdio da podnositeljici ustavne tužbe nisu povrijeđena ustavna prava istaknuta u ustavnoj tužbi.
Novo NN 21/2003 • 13. Na temelju članaka 73. i 75. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u izreci.
Poslovi NN 22/2003 • Ovom Uredbom utvrđuju se plaće, dodaci na plaće, naknade troškova, te druga prava i obveze koje proistječu iz rada u službi vanjskih poslova, i to kako u sjedištu službe tako i u predstavništvima Republike Hrvatske u inozemstvu (u daljnjem tekstu: predstavništva u inozemstvu). Predstavništva u inozemstvu u smislu ove Uredbe su diplomatske misije i konzularni uredi Republike Hrvatske.
Poticaji NN 22/2003 • (1) Zaposleni u službi vanjskih poslova imaju pravo na plaću, dodatke na plaću i naknade troškova u skladu s ovom Uredbom.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 98/04, Broj 26/93, Broj 29/99, Broj 112/07, Broj 149/09, Broj 32/93


LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA Pregled