PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-u-skladu-s-odredbom-mxgs NN 64/2003

• Odredbom članka 140. ZUP-a propisano je da je službena osoba koja vodi postupak dužna, po potrebi, upozoriti stranku na njezina prava u postupku, te joj ukazati na pravne posljedice njezinih radnji i propuštanja u postupku.


Stranica 2003-04-64-764 NN 64/2003

• Propustivši provesti postupak sukladno mjerodavnim odredbama ZUP-a, te propustivši utvrditi bitne činjenice za ostvarivanje prava podnositelja, upravno tijelo izvršilo je povredu temeljnih načela iz članka 7. i članka 14. ZUP-a, što je u konkretnom slučaju imalo za posljedicu povredu ustavnog prava podnositelja iz članka 14. stavka 2. Ustava. Ustavno jamstvo jednakosti svih pred zakonom ne može se učinkovito ostvarivati ukoliko podnositelju, suprotno zakonu, nije omogućeno znati koji su uvjeti (dokumenti) potrebni za ostvarivanje nekog prava i ukoliko podnositelj nije upoznat s razlozima kojima se nadležno upravno tijelo vodilo pri rješavanju upravne stvari.


Internet NN 64/2003

• Nepravilnosti u postupanju upravnog tijela protežu se i na osporavanu presudu Upravnog suda Republike Hrvatske. Potvrdivši zakonitost pojedinačnog upravnog akta, a u slučaju kada je nadležno upravno tijelo propustilo provesti postupak na način utvrđen ZUP-om, i Upravni sud Republike Hrvatske povrijedio je ustavno jamstvo jednakosti svih pred zakonom. Tim više što su u obrazloženju presude Upravnog suda Republike Hrvatske iznesene određene činjenice koje nisu sadržane u obrazloženju rješidbe upravnog tijela, a što je u suprotnosti s odredbom članka 39. Zakona o upravnim sporovima (»Narodne novine«, broj 53/91, 9/92 i 77/92). Prema navedenoj odredbi Upravni sud Republike Hrvatske kontrolu zakonitosti izvršava na podlozi činjenica koje su utvrđene u upravnom postupku.


Internet stranice NN 64/2003

• 11. Ovdje se smatra potrebnim naglasiti da su osporavane rješidbe donesene isključivo na prosudbi da podnositelj nije pripadnik hrvatskog naroda, utemeljenoj na činjenici optiranja oca podnositelja za talijansko državljanstvo u vrijeme kada je podnositelj bio malodoban. Međutim, prema ocjeni Suda, propusti ili radnje roditelja u statusnim stvarima, učinjene za vrijeme malodobnosti djeteta, ne smiju ići neposredno na njegovu štetu pri ostvarivanju prava koja mu iz zakona proizlaze.


Internet stranice NN 64/2003
• 12. Iz navedenoga proizlazi da je zahtjev podnositelja za primitak u hrvatsko državljanstvo odbijen na temelju činjenice koja nije bila neposredno mjerodavna za odlučivanje o postojanju zakonskih uvjeta propisanih člankom 16. Zakona o hrvatskom državljanstvu.

Internet stranice NN 64/2003
• Stoga je nadležno upravno tijelo u ponovljenom postupku dužno uputiti podnositelja koje dokaze ovaj mora tijekom postupka pridonijeti, držeći se pri tome pravnih stajališta ovog Suda izrečenih u ukidnoj odluci, sukladno odredbi članka 77. stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.

Internet stranice NN 64/2003 • 13. Slijedom iznijetoga, Ustavni sud je utvrdio da je osporenom presudom Upravnog suda Republike Hrvatske podnositelju povrijeđeno ustavno pravo zajamčeno člankom 14. stavkom 2. Ustava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 64/2003 • 15. Na isticanim povredama odredaba članka 117. stavka 3. Ustava ne može se zasnivati ustavna tužba. Ovo iz razloga što navedena ustavna odredba ne sadrži ljudska prava i temeljne slobode koje Sud štiti sukladno odredbi članka 62. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Poslovne stranice NN 64/2003 • 16. Na temelju odredbe članka 73., članka 74. i članka 76. stavka 1. i stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, odlučeno je kao u točki I., točki II. i točki III. Izreke.
Pregledi NN 64/2003 • Točka IV. izreke utemeljena je na odredbi članka 29. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Glasnik NN 64/2003 • I. Ne prihvaćaju se prijedlozi za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o pravima iz mirovinskog osiguranja djelatnih vojnih osoba i ovlaštenih službenih osoba (»Narodne novine«, broj 22/02).
Novo NN 64/2003 • 1. Obrad Gavrić iz Jastrebarskog i Nenad Majstorović iz Zagreba, podnijeli su prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o pravima iz mirovinskog osiguranja djelatnih vojnih osoba i ovlaštenih službenih osoba (»Narodne novine«, broj 22/02 – u daljnjem tekstu: osporavani Zakon).
Poslovi NN 64/2003 • 3. U svojim prijedlozima predlagatelji ističu da je osporavani Zakon ovlaštene vojne, policijske i pravosudne umirovljenike stavio u nejednak položaj u odnosu na druge umirovljenike. Naposljetku, predlagatelji navode da su osporenim Zakonom retroaktivno umanjene mirovine određenim osobama, bez obzira na okolnost kada su te osobe stekle pravo na mirovinu.
Poticaji NN 64/2003 • Iz sadržaja prijedloga predlagatelja proizlazi kako oni cijene da osporavani Zakon nije suglasan s odredbama članka 14. stavka 2. Ustava i odredbama članka 89. stavka 4. Ustava.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 43/06, Broj 66/97, Broj 17/01, Broj 101/95, Broj 112/04, Broj 107/01


LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA Pregled