PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-u-vrijeme-podnosenja-toga-rbne NN 12/1998

• Ta je odredba Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o obrani ("Narodne novine", broj 57/96) preformulirana u ovaj tekst: "5. osoba koja je stekla hrvatsko državljanstvo naturalizacijom ili prirođenjem ako je u državi čiji je bila građanin regulirala obvezu služenja vojnog roka."


Stranica 1998-01-12-193 NN 12/1998

• Odredbe navedenog Pravilnika propisivale su (stavak 1. članka 102. Pravilnika) da vojni obveznici koji se vode u vojnoj evidenciji na teritoriju Republike Hrvatske, a odslužili su manje od 10 mjeseci vojnog roka u JNA, uputit će se na dosluženje vojnog roka sukladno stavku 1. članku 109. Zakona, dok prema stavku 2. tog članka osobe iz njegova stavka 1, kojima je ostalo za doslužiti manje od 60 dana prevode se u pričuvni sastav.


Internet NN 12/1998

• Za razliku od odredaba spomenutog Pravilnika ova zakonska odredba na snazi je sve do stupanja na snagu Zakona o obrani ("Narodne novine", broj 49/91, to jest od 20. rujna 1991. pa do danas, jedino je izmjenama i dopunama Zakona o obrani ("Narodne novine", broj 57/96, članak 33.) u članku 109. stavku 2. brojka "60" zamijenjena brojkom "30"). Te izmjene i dopune stupile su na snagu 20. srpnja 1996. Što se tiče navedenih odredaba Pravilnika o izvršavanju vojne obveze i civilne zaštite, one su bile na snazi do 22. siječnja 1994. godine, kad je stupio na snagu Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o izvršavanju vojne obveze i civilne službe ("Narodne novine", broj 3/94), koji je brisao sve prijelazne i završne odredbe ranijeg Pravilnika (to jest odredbe članaka 101, 102, 103, 104, 105, 106. i 107.).


Internet stranice NN 12/1998

• U podnositeljevu predmetu došlo je do ovog slijeda događaja:


Internet stranice NN 12/1998
• Međutim, krajem 1995. godine, u povodu poziva za zamjenu vojne knjižice, rečeno mu je da nije odslužio vojni rok, a u postupku nakon toga:

Internet stranice NN 12/1998
• Presuda Upravnog suda poziva se na to da je podnositelj služio vojni rok u bivšoj JNA u trajanju od 8 mjeseci i 14 dana, te da je stekao hrvatsko državljanstvo, pa zaključuje: "Odredbom članka 103. stavak 1. točka 5. Zakona o obrani ("Narodne novine", broj 74/93) propisano je, da se obveze služenja vojnog roka oslobađa osoba koja je stekla hrvatsko državljanstvo naturalizacijom ili prirođenjem, ako je u državi, čiji je bila građanin, odslužila vojni rok. Kako tužitelj nije odslužio u cijelosti vojni rok, to se temeljem gornje zakonske odredbe nije mogao osloboditi obveze služenja vojnog roka."

Internet stranice NN 12/1998 • Podnositelj smatra da su mu povrijeđena prava koja proizlaze iz ustavnih odredaba u člancima 3. i 115. stavak 3. Ustava, te iz načela u članku 16. Ustava, zatim da mu je povrijeđeno pravo jednakosti građana pred zakonom iz članka 14. stavak 2. Ustava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 12/1998 • Premda se to izrijekom ne spominje, iz sadržaja ustavne tužbe proizlazi da podnositelj smatra povrijeđenim i ustavno pravo na pravično suđenje, iz odredaba članka 29. Ustava, i to povezano s načelom saslušanja stranke u upravnom postupku, jer mu nije bila pružena mogućnost izjašnjenja o činjenicama i okolnostima koje su od važnosti za donošenje rješenja.
Poslovne stranice NN 12/1998 • Osobito je to istaknuto u svezi s činjenicom njegova služenja vojnog roka u JNA nakon 8. listopada 1991. godine, u povodu čega on ističe da su se pripadnici hrvatskog naroda, koji su bili primorani služiti vojni rok u bivšoj JNA, nalazili u vojarnama pod posebnom stegom i uz budno nadziranje doslovno svakog pokreta. U tim okolnostima podnositelju je bilo izuzetno teško pobjeći, i u tome je uspio tek 1. veljače 1992. godine.
Pregledi NN 12/1998 • Donoseći odluku o osnovanosti ustavne tužbe ovaj Sud u prvom redu imao je u vidu interpretaciju odredbe članka 103. točka 5. Zakona, koja je u upravnim rješenjima sužena na razdoblje do 8. listopada 1991. godine. Za takvu interpretaciju ove zakonske odredbe nema temelja, pa su njome povrijeđene odredbe članaka 19. stavak 1. i 115. stavak 3. Ustava.
Glasnik NN 12/1998 • Ovaj zaključak potvrđuje i odredba članka 101. Pravilnika o izvršavanju vojne obveze i civilne službe ("Narodne novine", broj 63/91, 12/92, 20/92 i 3/94), a prema kojoj se vojne obveznike koji se vode u vojnoj evidenciji na teritoriju Republike Hrvatske, a prije napuštanja JNA odslužili su 10 i više mjeseci vojnog roka, općinsko tijelo uprave za poslove obrane rješenjem prevodi u pričuvni sastav oružanih snaga.
Novo NN 12/1998 • Prema ocjeni ovog Suda vrijeđaju se i vladavina prava i pravna sigurnost građana ako se građanin za vrijeme važenja jednih propisa obrati upravnim tijelima radi reguliranja svog statusa prema tada važećim propisima, a upravna tijela, odlučujući o njegovu statusu tri godine nakon toga, primijene kasnije donijete propise, i to nepovoljnije za podnositelja zahtjeva. O pravnom statusu podnositelja nije se moglo odlučivati a da se u prvom redu nisu imali u vidu propisi koji su bili na snazi u vrijeme kad je on zatražio reguliranje svog statusa, s posljedicama što su za njega u tom času iz propisa proizlazile.
Poslovi NN 12/1998 • S tim u svezi ne stoji tvrdnja u presudi Upravnog suda da su upravna tijela u ovom predmetu mogla donositi svoja rješenja bez prethodnog izjašnjenja stranke pozivom na odredbu članka 141. stavak 1. točka 2. Zakona o općem upravnom postupku ("Narodne novine", broj 53/91 i odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske u broju 103/96). Prema toj odredbi organ može po skraćenom postupku riješiti stvar neposredno ako se stanje stvari može utvrditi na podlozi službenih podataka kojima organ raspolaže, a nije potrebno posebno saslušanje stranke radi zaštite njezinih prava odnosno pravnih interesa. Sa stajališta Ustava ova zakonska odredba nije se mogla primijeniti na stranku koja je po propisima stekla pričuvni status, dobila službenu potvrdu o tome da je regulirala vojnu obvezu, a nakon toga joj je rečeno da uopće nije odslužila vojni rok. Takvoj stranci trebalo je omogućiti saslušanje radi zaštite njezinih prava odnosno pravnih interesa.
Poticaji NN 12/1998 • Ova se odluka temelji na odredbama članaka 30. i 20. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91), te na odredbi članka 59. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94).
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 21/02, Broj 15/04, Broj 85/05, Broj 2/09, Broj 59/98, Broj 41/07


LINK - POSLOVNI PROGRAMI, INVESTICIJE, POTICAJI, KREDITI, UGOVORI Pregled