PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 33/2002 • Proces reforme i modernizacije oružanih snaga mora obuhvatiti različite komponente, kao što su: smanjenje brojčane veličine, reorganizaciju (preustroj), izgradnju visokog stupnja profesionalizma, pomlađivanje, povećanje operativnosti, kompatibilnost i interoperabilnost, bolje društveno pozicioniranje i dr. Kroz te procese uključujući i moguće ukidanje obveznog služenja vojnog roka Oružane snage Republike Hrvatske steći će obilježja modernih oružanih snaga, sposobnih za izvršavanje šireg spektra nacionalnih i međunarodnih zadaća te za integriranje u multinacionalne obrambene saveze.
NN 33/2002 • Od strategijske je važnosti za moderne i efikasne oružane snage definiranje cjelokupnog sustava vojne izobrazbe djelatnoga, pričuvnoga, dočasničkog i časničkog kadra. U tom smislu, potrebno je razviti dugoročne projekcije rješenja koja će biti primjerena zahtjevima za visokom vojnom ekspertizom i stručnošću a ujedno će omogućiti integriranje s civilnim sustavom izobrazbe u Republici Hrvatskoj.
NN 33/2002 • Posebno treba urediti sustav izobrazbe civilnih kadrova za potrebe cijelog spektra obrambenih zadaća. Institucijama obrambenog sustava, a posebno Ministarstvu obrane potrebni su civilni eksperti za obrambena pitanja, koji će biti u stanju promišljati, kreirati i provoditi obrambena rješenja sukladna sigurnosnim interesima Republike Hrvatske, ali ujedno i potrebama daljnjega demokratskog razvoja društva. Pored izobrazbe profesionalnih civilnih eksperata, važno je kroz institucionalizirane sadržaje izobrazbe na veću razinu podići i ukupnu obrambenu kulturu svih subjekata demokratskog društva.
NN 33/2002 • Djelatnost javnog informiranja ima posebno važnu ulogu u potpori daljnjem razvoju obrambenog sustava. Rad svih profesionalnih obrambenih institucija i sva obrambena rješenja trebaju biti podložni javnom društvenom nadzoru. Također, uloga i djelovanje svih tijela državne vlasti o pitanjima obrane trebaju biti transparentni i izloženi kritičkoj valorizaciji. Na drugoj strani, potrebno je primjereno educiranje građana o obrambenim pitanjima, radi izgradnje primjerene razine sigurnosne kulture, ali i relevantnog sudjelovanja u odlučivanju i nadzoru. Zajedno s daljnjim jačanjem uloge nevladinih organizacija, takvi procesi omogućit će izgradnju tzv. kritičkog javnog mnijenja kao neizostavnog subjekta i čimbenika demokratskog razvoja.
NN 33/2002 • c) S obzirom na raskorak između širokog spektra vrlo zahtjevnih sigurnosnih potreba te raspoloživih resursa i mogućnosti, definirana strategijska rješenja podrazumijevaju neizbježne sigurnosne rizike koje treba analizirati i držati pod upravljačkom kontrolom. Najvažniji rizici vezani su uz moguće pogoršanje stanja međunarodnog okružja Republike Hrvatske, eventualnu promjenu uloge NATO-a kao najpouzdanijega obrambenog saveza i jamca kolektivne sigurnosti te prepreke i nemogućnost provedbe potrebnih obrambenih reformi.
NN 33/2002 • Radikalno pogoršanje postojećih, relativno povoljnih međunarodnih odnosa te ponovno nadvijanje ratne opasnosti nad Republikom Hrvatskom neizbježno bi utjecalo na promjenu strategijskih promišljanja i prioriteta djelovanja na obrambenom području. Institucije i snage obrambenog sustava, koje primjena strategijskih rješenja može odvesti u procese intenzivnih reformi, mogle bi biti zatečene i potencijalno nespremne za brzu i učinkovitu reakciju na vojno ugrožavanje. Stoga je važno da se programom i tempom reformi upravlja pažljivo i sukladno mogućnostima paralelnog zadovoljavanja temeljnih operativnih potreba.
NN 33/2002 • Postojeća uloga NATO-a kao najpouzdanijega obrambenog saveza i osiguravatelja međunarodne stabilnosti – koji ima tendenciju daljnjeg širenja i razvijanja suradnje sa širokim krugom zemalja – može, iz različitih razloga, biti dovedena u pitanje. To bi za Republiku Hrvatsku značilo reduciranje ili ukidanje mogućnosti izgradnje pouzdanog partnerstva i savezništva, te potrebu preispitivanja najvažnijih strategijskih opredjeljenja na sigurnosnom i obrambenom području. Najmanje vjerojatna, ali ipak relevantno za razmatranje, opcija je potkopavanja kredibiliteta, pa čak i raspad NATO-a usljed nesuglasica koje mogu biti izazvane težinom ili neučinkovitošću odgovora na glavne sigurnosne prijetnje globalnog karaktera.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 33/2002 • d) Izazovi i rizici primjene rješenja definiranih ovim dokumentom brojni su i realni. Mogu se prevladati samo predanim radom i usmjerenim nastojanjima djelatnika svih nadležnih institucija – od pripadnika vojnih postrojbi i djelatnika u tijelima lokalne samouprave do dužnosnika najviše razine državne vlasti. Zbog ograničenih ljudskih i materijalnih resursa, potrebna je puna suradnja svih dijelova države i društva u stvaranju preduvjeta za primjenu postavljenih strategijskih rješenja. Pri tome posebnu važnost ima uključivanje hrvatskih znanstvenih, tehnoloških, industrijskih, transportnih i drugih potencijala u unapređivanje operativnih i tehničkih sposobnosti oružanih snaga i drugih obrambenih institucija.
NN 33/2002 • Proglašavam Zakon o obrani, koji je donio Hrvatski sabor na sjednici 19. ožujka 2002.
NN 33/2002 • Ovim se Zakonom uređuje obrambeno ustrojstvo i funkcioniranje obrambenog sustava Republike Hrvatske, nadležnosti tijela državne vlasti u području obrane, upravljanje, rukovođenje, zapovijedanje i demokratski nadzor nad Oružanim snagama Republike Hrvatske, dužnosti i prava građana u obrani suvereniteta, neovisnosti i teritorijalne cjelovitosti Republike Hrvatske.
NN 33/2002 • Obrana se Republike Hrvatske može provoditi i u suradnji s međunarodnim obrambenim organizacijama kojima je Republika Hrvatska pristupila ili im pristupa, u skladu s Ustavom, zakonima i međunarodnim ugovorima.
NN 33/2002 • Temeljni pojmovi koji se upotrebljavaju u ovom Zakonu imaju sljedeća značenja:
NN 33/2002 • 2) Obrambeni sustav je dio sustava nacionalne sigurnosti Republike Hrvatske koji predstavlja jedinstveni oblik ustrojstva i pripreme nositelja vojne i civilne obrane usmjerenih na ostvarivanje ciljeva obrane.
NN 33/2002 • 3) Vojna obrana je sustav institucija i aktivnosti usmjerenih na pripreme za obranu i obranu države vojnim sredstvima. Vojna obrana obuhvaća Oružane snage Republike Hrvatske i strukture nadležne za upravljanje, rukovođenje i zapovijedanje njima.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 90/02, Broj 135/99,
Broj 125/97, Broj 45/06,
Broj 112/07, Broj 68/98
LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA