PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-uredbe-koje-se-donose-gbmh NN 16/1994

• Prvo ograničenje tiče se vremenskog važenja takvih uredaba; mogu trajati najduže godinu dana, ali taj rok može biti i kraći, ako zakonodavac prije tog roka povuče svoje ovlaštenje izraženo u zakonu. Tako te uredbe imaju karakter privremenog propisa snage zakona. Uredba o plaćama zbog svog sadržaja, materije koju uređuje, kao i svrhe radi koje je donijeta ima izrazito privremeni karakter. Treba konstatirati, da Zastupnički dom nije opozvao svoju ovlast Vladi, što upućuje na zaključak da je s tom Uredbom suglasan. Drugo ograničenje odnosi se na opseg ovlaštenja koja zakonodavac potrjerava Vladi. Kako su u konkretnom slučaju Zakonom ta ovlaštenja široko podijeljena i sa svrhom koja je jasno određena, Ustavni sud nije našao razloga za sumnju da bi ta ovlaštenja bila prekoračena. Isto tako Ustavni sud nije našao razloge za sumnju da bi Uredba o plaćama prekoračila ograničenja iz članka 88. stavka 1. Ustava, što predstavlja treće pravno ograničenje. To iz razloga, jer se Uredba o plaćama ne bi mogla smatrati normom koja razrađuje Ustavom utvrđene slobode i prava. Uredba uređuje način utvrđivanja najviših iznosa mase plaća i naknada troškova materijalnih prava određenih kolektivnim ugovorima koje pravne osobe mogu isplatiti u veljači 1994. godine, te iznose najniže osnovne i minimalne plaće.


Stranica 1994-03-16-311 NN 16/1994

• U pogledu poštivanja načela iz Konvencije broj 98. valja reći da osporena Uredba upravo u skladu s odredbom članka 4. Konvencije postupa prema nacionalnim, dakle gospodarskim uvjetima u sklopu programa gospodarske politike. Činjenica je da ni Vlada Republike Hrvatske, a niti ostali socijalni partneri nisu, u skladu s odgovarajućim odredbama sklopljenih kolektivnih ugovora, ugovore otkazali (pa ni djelomično) niti je iniciran postupak mirenja, niti su predmet spora povjerili arbitraži po postupku i na način kako su ga socijalni partneri ugovorili. Naime, iz navoda podnositelja prijedloga proizlazi da socijalni partneri nisu u cilju postizanja sporazuma iscrpili sve mogućnosti predviđene relevantnim kolektivnim ugovorima, dakle mirenje i arbitražu. Te mogućnosti osporenom Uredbom nisu otklonjene. Iz navedenoga slijedi, da osporenom Uredbom o plaćama Vlada nije prekoračila ovlaštenja u smislu odredbe članka 88. Ustava Republike Hrvatske niti su prekršena načela utvrđena Konvencijom broj 98. o pravima radnika na organiziranje i kolektivne pregovore. Dakle, do postizanja dogovora socijalnih partnera, odnosno konkretnih rezultata postupka mirenja ili odluke arbitraže, socijalna sigurnost zaposlenih zaštičena je upravo na način utvrđen kolektivnim ugovorima u odnosu na donje granice zarade, a određivanje mase sredstava, što utječe na gornje granice, dio je gospodarskog programa i element stabilizacijskog programa čije je izvršenje u toku.


Internet NN 16/1994

• Socijalni partneri dužni su, po stajalištu Ustavnog suda nastaviti postupak pregovaranja, posebno onaj rješavanja sporova iz Glave XIV. Općeg kolektivnog ugovora za gospodarstvo odnosno u smislu Glave XII. Općeg kolektivnog ugovora za javne djelatnosti i javna poduzeća. Ta činjenica im omogućuje da u tom postupku sklope sporazum i za razdoblje kroz koie su bile na snazi osporena i ranije Uredbe o plaćama. Do tada je osporena Uredba legitimna. Tek nakon tako iscrpljenog postupka moglo bi se, pod određenim pretpostavkama, postaviti pitanje ustavnosti takvih uredbi Vlade Republike Hrvatske. Iako za rješenje konkretne stvari nije odlučno, stajalište je Ustavnog suda Republike Hrvatske da bi u primjeni članka 88. Ustava Republike Hrvatske zakonodavac trebao biti određeniji na koja se pitanja iz njegova djelokruga odnosi ovlast Vladi Republike Hrvatske, čime bi se otklonile moguće sumnje u tom pogledu i pridonijelo pravnoj sigurnosti. Na temelju izloženoga Ustavni sud Republike Hrvatske riješio je kao u izreci. Objavljivanje ovog rješenja u "Narodnim novinama", zasniva se na odredbi članka 20. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.


Internet stranice NN 18/1994

• Na osnovi članka 54. stavak 2. Carlnskog zakona ("Na rodne novine", br. 53A/91, 33/92, 26/93 i 106/93), te točke 1. podtočka 6 Odluke o kriterijima za carinski kontingent ("Narodne novine", br. 62/92, 45/93, 89/93, 95/93, 114/93 i 10/94), sukladno prijedlogu Ministarstva gospodarstva i pribavljenom mišljenju Hrvatske gospodarske komore, ministar financija donosi slijedeće


Internet stranice NN 18/1994
• 1. Odobrava se carinski kontingent za uvoz opreme i dijelova, te instalacijskog materijala za obavljanje gospodarske ili druge odgovarajuće djelatnosti, osim osobnih automobila iz tarifnog broja 87.03 Carinske tarife, koji se uvoze radi zamjene ili popravka gospodarske opreme i objekata uništenih ili oštećenih ratnim razaranjima, bez plaćanja carine, u vrijednosti do 90.000.000,- USD, za razdoblje do 31. prosinca 1994. godine.

Internet stranice NN 18/1994
• 2. Pri korištenju predmetnoga carinskoga kontigenta, štetom nastalom ratnim razaranjima smatra se šteta nastala:

Internet stranice NN 18/1994 • - bombardiranjem, raketirsnjem i drugim oblicima oružanog napada neprijateljskih postrojbi ili obrane u svezi s takovim napadima,
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 18/1994 • 3. Korisnik carinskog kontingenta iz točke 1. ovoga rješenja može biti poduzeće ili drugi poduzetnik koji opremu i dijelove za opremu, te instalacijski materijal, koji se ne proizvode u Republici Hrvatskoj, uvozi radi zamjene ili popravka gospodarske opreme i objekata uništenih ili oštećenih ratnim razaranjima, sukladno mišljenju i prijedlogu županijske ili Republičke komisije za popis i procjenu ratne štete. Poduzetnikom u smislu stavka 1. ove točke smatra se i poljoprivrednik, kojemu je obavljanje poljoprivredne djelatnosti jedino ili glavno zanimanje.
Poslovne stranice NN 18/1994 • 4. Pojedinačno rješenje o odobrenju uvoza opreme i dijelova, te instalacijskog materijala, koji se mogu uvesti po osnovi predmetnoga carinskoga kontingenta; donosi Ministarstvo financija, na temelju činjenica i okolnosti glede ispunjavanja uvjeta za ostvarivanje prava na predmetnu carinsku povlasticu utvrđenih mišljenjem i prijedlogom nadležne Županijske komisije za popis i procjenu ratne štete. Nalazi li se uništena ili oštećena oprema. odnosno objekti na području dviju ili više županija, rješenje iz stavka 1. ove točke, Ministarstvo financija donosi sukladno mišljenju i prijedlogu Republičke komisije za popis i procjenu ratne štete.
Pregledi NN 18/1994 • 5) Mišljenje i prijedlog iz točke 4. ovoga rješenja, nadležna županijska odnosno Republička komisija za popis i procjenu ratne štete izdaje na pisani zahtjev korisnika carinskog kontingenta, uz koji se podnosi:
Glasnik NN 18/1994 • b) dokaz o uzroku, vrsti i visini štete nastale kao posljedica ratnih razaranja (zapisnik stručne komisije poduzeća verificiran po nadležnoj komisiji za popis i procjenu ratne štete, nalaz i mišljenje sudskog vještaka ili druge stručne osobe ovlaštene po nadležnoj komisiji za popis i procjenu ratne štete za utvrđivanje uzroka, te procjenu visine štete nastale ratnim razaranjima),
Propis NN 18/1994 • c) specifikaciju opreme koja se uvozi temeljem predmetnoga carinskoga kontingenta, s tarifnom oznakom robe prema Carinskoj tarifi, komercijalnim ili tehničkim nazivom robe, oznakom količine robe, te ukupne vrijednosti robe koja se uvozi temeljem predmetnoga carinskog konlingenta,
Propis NN 18/1994 • e) ispravu kojom se dokazuje status korisnika carinskog kontingenta, i to:
Propis NN 18/1994 • - za poduzetnika: rješenje nadležnoga upravnoga ili drugoga tijela o obavljanju djelatnosti,
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 114/03, Broj 134/07, Broj 21/93, Broj 155/09, Broj 35/99, Broj 130/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled