PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-ustavna-tuzba-je-podnesena-nhpl NN 119/1999

• Podnositelj ustavne tužbe smatra da mu je navedenom presudom Upravnog suda Republike Hrvatske povrijeđeno ustavno pravo na rad (članak 54. stavak 1. Ustava), odnosno pravo koje zaposleni imaju po osnovi socijalne sigurnosti i socijalnog osiguranja (članak 56. stavak 1. Ustava).


Stranica 1999-11-119-1931 NN 119/1999

• Kako smatra da za njegovo nepostupanje suglasno navedenoj zakonskoj odredbi postoje opravdani razlozi, predlaže da se ustavna tužba usvoji, ponište osporeni akti te sporni dio radnog vremena provedenog u bivšoj JNA prizna u radni staž i upiše u radnu knjižicu.


Internet NN 119/1999

• Tijekom postupka podnositelj ustavne tužbe je Sudu dostavio rješenje Administrativne komisije Vlade Republike Hrvatske, klasa: 140-09/94-13/01, urbroj: 50304/4-95-01 od 24. listopada 1995., kojim mu se priznaje u mirovinski staž kao staž osiguranja u dv


Internet stranice NN 119/1999

• U vrijeme donošenja osporenih akata na snazi je bio Zakon o ostvarivanju prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja pripadnika bivše JNA (»Narodne novine«, br. 96/93), kojim su bili uređeni način i uvjeti preuzimanja ostvarenih prava na mirovinu i druga novčana primanja pripadnika bivše JNA ostvarenih prije 8. listopada 1991. godine, odnosno način i uvjeti ostvarivanja tih prava osoba kojima je na teritoriju Republike Hrvatske prestalo svojstvo aktivne vojne osobe u bivšoj JNA do 31. prosinca 1991. godine.


Internet stranice NN 119/1999
• Predmet upravnog postupka bio je zahtjev podnositelja ustavne tužbe za utvrđivanje u mirovinski staž radi ubilježbe u radnu knjižicu razdoblja provedenog u bivšoj JNA od 10. rujna 1963. do 31. srpnja 1992. godine.

Internet stranice NN 119/1999
• Nadležna upravna tijela su taj zahtjev odbila uz obrazloženje da nisu ispunjeni zakonski uvjeti jer mu svojstvo aktivne vojne osobe u JNA nije prestalo do 31. prosinca 1991. godine s obzirom da se prema potvrdi Ministarstva obrane, Zapovjedništva HRM u S. od 3. veljače 1993. na raspolaganje Hrvatskoj vojsci stavio 1. kolovoza 1992. godine.

Internet stranice NN 119/1999 • Upravni sud je u osporenoj presudi, kojom je odbio tužbu podnositelja u upravnom sporu, zauzeo stajalište da su nižestupanjska tijela pravilno postupila kada su zahtjev i žalbu podnositelja odbila, međutim, da su pogrešno primijenila navedene propise. Naime, Upravni sud zaključuje da tužena upravna tijela mogu utvrditi mirovinski staž radi upisa u radnu knjižicu samo za osiguranike tuženog Fonda, dok utvrđivanje mirovinskog staža u tom Fondu za osiguranike drugih fondova nije zakonom predviđeno. Stoga osiguranici Zajednice socijalnog osiguranja vojnih osiguranika (čiji osiguranik je bio podnositelj ustavne tužbe), zaključuje Upravni sud, mogu ostvarivati prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja u Republici Hrvatskoj na osnovi navedenog Zakona samo na temelju dokaza o mirovinskom stažu s kojim raspolažu.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 119/1999 • Nadležna upravna tijela su neosnovano odbila zahtjev podnositelja ustavne tužbe jer iz isprava upravnog spisa proizlazi da se on iz objektivnih i opravdanih razloga nije mogao do određenog zakonskog roka ni osobnim pristupom niti pismenim izjašnjavanjem staviti na raspolaganje Hrvatskoj vojsci. Međutim, on je to, prema ocjeni Ustavnog suda, učinio svojim djelovanjima u interesu Hrvatske vojske i Republike Hrvatske, zbog čega je na kraju i bio uhićen od strane bivše JNA te odveden u vojni zatvor u Beograd.
Poslovne stranice NN 119/1999 • Stajališta upravnih tijela glede načina stavljanja podnositelja ustavne tužbe na raspolaganje (osobno izjašnjavanje nadležnom tijelu Hrvatske vojske) su po mišljenju Ustavnog suda isuviše formalistička i ne izražavaju pravi smisao i svrhu odredbe članka 4. tada važećeg Zakona o ostvarivanju prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja pripadnika bivše JNA. Tim više što niti sama ta odredba pobliže ne određuje načine na koje se sve može to učiniti. Nedorečenost te odredbe u navedenom smislu, stoga, nalaže nadležnim tijelima da u njenoj primjeni i tumačenju postupaju uzimajući u obzir sve relevantne okolnosti svakog pojedinog slučaja.
Pregledi NN 119/1999 • Glede stajališta Upravnog suda navodi se da adekvatan postupak ostvarivanja prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja vrijedi i za pripadnike bivše JNA koji do 31. prosinca 1991. nisu ostvarili prava iz tog osiguranja. U odredbi članka 4. Zakona o ostvarivanju prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja pripadnika bivše JNA je utvrđeno da ta prava ove osobe mogu ostvariti ako ispunjavaju i uvjete za njihovo stjecanje prema odredbama preuzetog Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju vojnih osiguranika. Pored toga, i donošenje posebnog zakona za ostvarivanje prava iz mirovinskog osiguranja pripadnika bivše JNA jamči tim osobama da će se i postupak u kojem ostvaruju ta prava u Republici Hrvatskoj provesti na način propisan zakonom.
Glasnik NN 119/1999 • U ponovnom postupku odlučivanja o zahtjevu podnositelja ustavne tužbe uzet će se u obzir i utvrđenja iz navedenog rješenja Administrativne komisije Republike Hrvatske, donesenog temeljem odredbi Zakona o pravima bivših političkih zatvorenika (»Narodne novine«, br. 34/95 i 164/98), a nakon što je osnovom upravo navedenih činjenica (pritvaranja podnositelja od strane bivše JNA i njegovog boravka u vojnom zatvoru u Beogradu) rješenjem istog tijela, klasa: 140-09/94-13/01, urbroj: 50304/4-95-01 od 18. srpnja 1995. godine, podnositelju utvrđen status bivšeg političkog zatvorenika.
Novo NN 119/1999 • Tim su Zakonom, naime, uređena prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja bivšim političkim zatvorenicima (članak 1.). U odredbi članka 13. tog Zakona propisano je da se u pogledu uvjeta za stjecanje prava na mirovinu, visinu mirovine, postupka za ostvarivanje prava, isplate i usklađivanja mirovine te drugih pitanja koja nisu uređena tim Zakonom, odgovarajuće primjenjuju odredbe propisa o mirovinskom osiguranju radnika.
Poslovi NN 119/1999 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu predsjednik Suda dr. Jadranko Crnić te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac, Milan Vuković i Mladen Žuvela, povodom prijedloga Eugena Zadraveca iz Zagreba, za ocjenu ustavnosti i zakonitosti drugog propisa, na sjednici održanoj dana 13. listopada 1999. godine, donio je sljedeću
Poticaji NN 119/1999 • 1. Pokreće se postupak za ocjenu ustavnosti i zakonitosti odredbe članka 12. stavak 1., 2. i 3. Pravilnika o uvjetima i postupku izdavanja dozvola društvu za poslovanje vrijednosnim papirima i ovlaštenom posredniku za obavljanje poslova trgovine vrijednosnim papirima (»Narodne novine«, broj 56/97), te se ukida članak 12. stavak 1., 2. i 3. Pravilnika.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 57/96, Broj 28/02, Broj 1/99, Broj 91/09, Broj 14/06, Broj 89/08


LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA Pregled