PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-ustavni-sud-republike-hrvatske-owyr NN 25/1994

• 1. Prihvaćaju se prijedlozi za pokretanje postupka, te se pokreće postupak za ocjenu ustavnosti Zakona o pretvaranju deviznih depozita građana u javni dug Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 106/1993.).


Stranica 1994-03-25-428 NN 25/1994

• 1. Pokreće se postupak za ocjenu ustavnosti odredaba članaka 3. i 5. Zakona o Hrvatskoj radioteleviziji ("Narodne novine". br. 43/92 - proč. tekst, 94/93).


Internet NN 25/1994

• 2. Ne prihvaća se prijedlog za ocjenu ustavnosti - odredaba članaka 4, 62. i 63. Zakona o telekomunikacijama ("Narodne novine", br.18/78, 1/83, 8/84, 21/87 i 42/90) - odredaba članaka 64, 69. i 72. Zakona o sustavima veza (preuzet člankom 1. stavak I. točka 3. Zakona o preuzimanju saveznih zakona iz oblasti prometa i veza, koji se u Republici Hrvatskoj primjenjuju kao republićki propisi, "Narodne novine", br. 53/91).


Internet stranice NN 25/1994

• Odredbom članka 3. Zakona o Hrvatskoj radioteleviziji (dalje: Zakon o HRT) odredeno je da Javno poduzeće Hrvatska radiotelevizija (dalje: HRT)obavlja poslove proizvodnje, emitiranja, prijenosa i odašiljanja tri radijska i tri televizijska programa od značenja za Republiku, te da obavlja izgradnju, razvijanje i održavanje republićke mreže objekata odašiljača i veza za odašiljanje, prijenos i prijem tih programa. A odredbom članka 5. ovog Zakona utvrđuje da HRT emitira, prenosi i odašilje radijske programe na tri, odnosno četiri mreže (dvije za SV i UKV područje, a dvije za UKV područje) a televizijske programe na tri mreže za VHV i UHV područje.


Internet stranice NN 25/1994
• Ocjenu ustavnosti odredaba navedenih u točki 1. izreke predložila je i Televizija Rijeka - Televisione Fiume, Rijeka. Ustavni sud Republike Hrvatske prihvatio je ove prijedloge. Odredba članka 38. stavak 1. Ustava Republike Hrvatske, izrijekom jamći slobodu mišljenja i izražavanja misli. Stavkom 2. ove ustavne norme utvrdeno je da sloboda izražavanja misli obuhvaća, medu ostalim i slobodu osnivanja ustanova javnog priopćavanja.

Internet stranice NN 25/1994
• Ustavna sloboda garantirana člankom 38. Ustava Republike Hrvatske razrađena je u zakonodavstvu Republike. Tako Zakon o javnom informiranju ("Narodne novine", br. 22/92) u odredbi članka 3. utvrđuje da je javno informiranje slobodno. Sloboda javnog informiranja prema istom zakonskom članku obuhvaća osobito slobodu izražavanja misli, slobodu prikupljanja, istraživanja. objaljivanja, širenja i primanja informacija, te slobodu osnivanja podzeća i ustanova novinsko-nakladnićke radiodifuzne i filmsko-informativne djelatnosti. Nadalje posebno se naglašava da se, među ostalim, proizvodnjom i emitiranjem radio i televizijskog programa. mogu baviti građani i pravne osobe, teda radijsku i televizijsku postaju mogu osnovati poduzeća i ustanove radio-difuzne djelatnosti

Internet stranice NN 25/1994 • Nadalje, Sabor Republike Hrvatske je svojim Zaključkom od 7. prosinca 1990. prihvatio akte Savjeta Europe o slobodi izražavanja i informiranja ("Narodne novine". br. 7/91). To su rezolucije. deklaracije i preporuke Savjetodavne skupštine Europe i Parlamentarne skupštine savjeta Europe. koje se, kao i odredbe članka 49. Ustava Republike Hrvatske, zalažu za zabranu monopola nad sredstvima javnog priopćavanja. Zalažu se i za slobodno osnivanje ustanova za emitiranje radijskih i televizijskih programa.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 25/1994 • Televizija Rijeka - Televisione Fiume iz Rijeke predlaže pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti odredaba navedenih pod točkom 2. izreke. Ustavni sud nije prihvatio ovaj prijedlog.
Poslovne stranice NN 25/1994 • Odredbama navedenim pod toč. 2. al.1. izreke odreduje se način utvrdivanja Plana veza Republike Hrvatske - što znači svake vrste prijenosa i prijema emisija, znakova, signala, pismenih priopćenja, slika, znakova i dr. što uključuje pojam telekomunikacije. Utvrduje se, nadalje, nosilac poslova izgradnje. razvoja i održavanja radio-difuznih objekata i dr., kako za područje Republike tako i za manje lokalitete, te odreduje da HRT osigurava prijem radio-difuznih emisija na području Republike Hrvatske, a lokalna radiodifuzna stanica za područje općine.
Pregledi NN 25/1994 • Odredbama navedenim pod 1. 2. al. 2. utvrđuje se mogućnost dodjele radio frekvencija iz radiofrekvencijskih pojaseva što se međunarodnim ugovorima koji obvezuju Republiku Hrvatsku raspodjeljuju pojedinim službama, nadležnost republičkog organa za izdavanje dozvola za radiostanicu i određivanje podataka. koji se prilažu uz zahtjev za izdavanje te dozvole. Osim što je ustvrdio da su navedene odredbe suprotne Ustavu Republike Hrvatske, predlagatelj ovu tvrdnju nije argumentirao. niti je učinio vjerojatnim sumnju u ustavnost osporenih zakonskih odredaba. Osnove za sumnju u suprotnost ovih odredaba sa Ustavom Republike Hrvatske nije našao ni ovaj Sud. Stoga je odlućeno kao u točki 2. izreke ovog rješenja. Točka 3. izreke temelji se na članku 20. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 13/91).
Glasnik NN 25/1994 • Zaštitu svojih prava glede primitka u državljanstvo Republike Hrvatske. M. M. može tražiti stavljanjem prijedloga za izmjenu rješenja Ministarstva unutarnjih poslova od 24. studenog 1992. godine broj 511-01-43-UP/I 18378/2287/1-1992, primjenom odredbi Zakona, o općem upravnom postupku o ponavljanju postupka u rokovima određenim u članku 23. stavak 3. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 25/1994 • Pravodobnom ustavnom tužbom M. M. tvrdi da mu je rješenjem Ministarstva unutarnjih poslova. navedenim u točki II. izreke. te presudom Upravnog suda Republike Hrvatske broj Us-4498/93, povrijedeno pravo na sudsku zaštitu u pogledu zakonitosti pojedinačnih akata upravne vlasti, budući je navedenim rješenjem odbijen sa zahtjevom za primitak u hrvatsko državljanstvo, a da mu za to nisu navedeni razlozi, primjenom odredbi članka 28. stavak 3. Zakona o hrvatskom državljanstvu.
Propis NN 25/1994 • Rješenje navedeno u točki II. izreke postalo je pravomoćno 13. prosinca 1993. dakle prije dana objave rečene odluke Ustavnog suda Republike Hrvatske.
Propis NN 25/1994 • Navedene činjenice kao i činjenica da je ustavna tužba podnesena 11. siječnja 1994., dakle nakon objavljivanja već spomenute odluke Ustavnog suda Republike Hrvatske o ukidanju članka 28. stavak 3. Zakona o hrvatskom državljanstvu, upućuju na primjenu članka 23. stavak 2. i 3. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 13/91). Ovo iz razloga što ta zakonska odredba propisuje da svatko kome je povrijeđeno pravo pravomoćnim pojedinačnim aktom, donijetim na osnovi ukinutog zakona, ima pravo tražiti od nadležnog tijela izmjenu tog pojedinačnog akta odgovarajućom primjenom odredaba o ponavljanju postupka. Zaštita povrijeđenog ustavnog prava ostvaruje se stoga primjenom odredaba članka 23. stavak 2. i 3. naprijed navedenog zakona, a ne ustavnom tužbom.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 150/05, Broj 71/08, Broj 40/01, Broj 35/08, Broj 83/09, Broj 82/95


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled