PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 7/1998 • Na dan stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o osnivanju i vođenju katastra pomorskog dobra ("Narodne novine", br. 1/76).
NN 7/1998 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Nikola Filipović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući o prijedlogu Pere Cvjetovića, Andre Vlahušića i Vedrana Kraljevića iz Dubrovnika, koje zastupa Slavica Rozić, odvjetnica iz Dubrovnika, na sjednici održanoj dana 14. siječnja 1998. godine, donio je
NN 7/1998 • Pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti sa zakonom Odluke o izmjeni Poslovnika Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije, koju je odluku donijela Skupština Dubrovačko-neretvanske županije na konstituirajućoj sjednici, održanoj 17. svibnja 1997. godine, te se ova Odluka ukida.
NN 7/1998 • 1. Odbacuje se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom konstituiranja Skupštine Dubrovačko neretvanske županije, koje je izvršeno 17. svibnja 1997. godine, te odluka iste Skupštine o izboru predsjednika i potpredsjednika Skupštine Dubrovačko neretvanske županije, te o izboru župana i podžupana Dubrovačko-neretvanske županije.
NN 7/1998 • Pero Cvjetović, Andro Vlahušić i Vedran Kraljević predložili su ovom Sudu da pokrene postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom odluka Skupštine Dubrovačko neretvanske županije, koje su navedene u izreci ove odluke i rješenja, uz tvrdnju da je i konstituiranje Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije izvršeno nezakonito.
NN 7/1998 • Svoj prijedlog podnositelji obrazlažu navodima da je sjednica sazvana po Vladi Republike Hrvatske, ali da sjednici nije predsjedavao dobno najstariji vijećnik, već je prema odluci Vlade Republike Hrvatske sjednicu otvorio i njome predsjedavao Ivica Martić, pročelnik Ureda župana. Ovo da je protivno odredbama članka 3. Poslovnika Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije. Prije samog čina konstituiranja da je izmijenjen dnevni red Skupštine na način da je u isti uvrštena i točka dnevnog reda "Izmjena Poslovnika Skupštine". Izmjena dnevnog reda je izglasana većinom glasova vijećnika te potom donesena odluka o izmjeni Poslovnika o radu Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije, kojom je izmijenjena odredba članka 7. Poslovnika o radu Skupštine na taj način da se o izboru predsjednika i potpredsjednika Skupštine glasuje javno. Istodobno da nisu izmijenjene odredbe članka 19. Statuta Dubrovačko-neretvanske županije, prema kojim odredbama o izboru predsjednika Skupštine glasuje se tajno, ukoliko ima više kandidata. Zbog izvršene izmjene Poslovnika, a i načina vođenja sjednice te utvrđivanja dnevnog reda da je i samo konstituiranje Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije bilo izvršeno nezakonito. U prijedlogu se naglašava da su odluke donesene na konstituirajućoj sjednici Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije o izmjeni Poslovnika, o izboru predsjednika i potpredsjednika Skupštine te o izboru župana i podžupana Dubrovačko-neretvanske županije u nesuglasju s odredbama članka 131. stavka 3. Ustava Republike Hrvatske, članka 74. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi ("Narodne novine", br. 90/92, 94/93 i 117/93) te i odredbama članaka 16., 19. i 26. Statuta Dubrovačko neretvanske županije. Predložena je i privremena obustava odluka navedenih u izreci ove odluke i rješenja.
NN 7/1998 • U tijeku ovog ustavnosudskog postupka, zatražen je odgovor Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije, pribavljen je zapisnik sjednice Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije, održane 17. svibnja 1997., Statut i Poslovnik iste Skupštine te stručno mišljenje Ministarstva uprave. Održana je i savjetodavna rasprava sa stručnjacima i znanstvenicima.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 7/1998 • Na istoj konstituirajućoj sjednici izabrani su predsjednik i potpredsjednici Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije te župan i podžupan Dubrovačko-neretvanske županije.
NN 7/1998 • Vlada Republike Hrvatske je, temeljem odredbe članka 39. stavka 3. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o izborima članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave ("Narodne novine", br. 39/96), svojom odlukom od 12. svibnja 1997. godine, sazvala konstituirajuću sjednicu Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije. Ovom odlukom utvrđen je dnevni red, kao i da do određivanja najstarijeg člana Županijske skupštine sjednici predsjedava pročelnik Ureda župana, a u slučaju njegove spriječenosti osoba koju će odrediti Vlada Republike Hrvatske.
NN 7/1998 • Vlada Republike Hrvatske obavlja izvršnu vlast u Republici Hrvatskoj u skladu s Ustavom i zakonom (članak 107. Ustava). U obavljanju lokalnih poslova, tijela jedinica lokalne samouprave samostalna su u skladu sa zakonom i statutom i podliježu samo nadzoru zakonitosti ovlaštenih republičkih tijela (članak 130. stavak 1. Ustava). Zakonom o lokalnoj samoupravi i upravi te Zakonom o Vladi Republike Hrvatske utvrđene su pobliže ovlasti i dužnosti Vlade Republike Hrvatske u odnosu na jedinice lokalne samouprave sukladno navedenim ustavnim odredbama. Konkretne ovlasti i dužnosti Vlade utvrđene su i pojedinim odredbama drugih zakona. Tako je Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i uprave (članak 39. stavak 3.) propisano da Vlada Republike Hrvatske saziva konstituirajuće sjednice županijskih skupština i Skupštine grada Zagreba.
NN 7/1998 • U konkretnom slučaju, a prema zapisniku sjednice Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije od 17. svibnja 1997. godine, prije verifikacije mandata i utvrđivanja najstarijeg člana Skupštine, dakle, prije konstituiranja Skupštine, po Vladi Republike Hrvatske određeni predsjedavajući predložio je dopunu dnevnog reda povodom prijedloga petnaestorice vijećnika. Većinom glasova nazočnih (dio vijećnika napustilo je sjednicu), utvrđen je po predsjedavajućem predloženi dnevni red i to uvrštavanjem u onaj određen po Vladi Republike Hrvatske novih točaka: "Izbor Odbora za Statut i Poslovnik", "Prijedlog odluke o izmjeni Poslovnika Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije" i "Izbor župana i dva podžupana Dubrovačko-neretvanske županije".
NN 7/1998 • Ovo utvrđivanje dopunjenog dnevnog reda, pod predsjedavanjem osobe koja nije birana za vijećnika, predstavlja odlučivanje koje prelazi granice ovlaštenja Vlade, odnosno njenog predstavnika.
NN 7/1998 • Istodobno, Ustavni sud upozorava da se novo predstanvičko tijelo može konstituirati samo prema važećim propisima (statut, poslovnik ili drugi propis), koje su donijela predstavnička tijela koja su prestala djelovati, što znači da novo predstavničko tijelo ne može samo donijeti pravila o svom konstituiranju.
NN 7/1998 • Ista odluka o izmjeni Poslovnika Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije također nije u suglasju sa zakonom u materijalno-pravnom smislu.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 194/03, Broj 43/09,
Broj 58/00, Broj 46/97,
Broj 204/03, Broj 69/07
LINK - POSLOVNI PROGRAMI, INVESTICIJE, POTICAJI, KREDITI, UGOVORI