PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 143/2009 • (2) Ovlašćuje se ministar financija da pravilnikom podrobnije propiše način provedbe ovoga Zakona te sadržaj i oblik izvješća iz stavka 1. ovoga članka.
NN 143/2009 • Nadzor nad primjenom ovoga Zakona obavlja Ministarstvo financija – Porezna uprava i Financijska policija.
NN 143/2009 • Na postupak pravne zaštite, obnovu postupka, zastaru, obračunavanje, naplatu posebnog poreza na plaće, mirovine i druge primitke te vođenje prekršajnog postupka primjenjuju se odredbe Općega poreznog zakona.
NN 143/2009 • (1) Novčanom kaznom od 20.000,00 do 500.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba:
NN 143/2009 • 2. ako u propisanom roku ne dostavi propisano izvješće iz članka 8. ovoga Zakona.
NN 143/2009 • (2) Novčanom kaznom od 5.000,00 do 100.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka odgovorna osoba u pravnoj osobi.
NN 143/2009 • (3) Novčanom kaznom od 5.000,00 do 100.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj fizička osoba:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 143/2009 • 2. ako u propisanom roku ne dostavi propisano izvješće iz članka 8. ovoga Zakona.
NN 143/2009 • U razdoblju važenja ovoga Zakona ne primjenjuje se odredba članka 5. stavka 5., a odredbe članka 81. stavka 2. i 3. i članka 86. Zakona o mirovinskom osiguranju (»Narodne novine«, br. 102/98., 127/00., 59/01., 109/01., 147/02., 117/03., 30/04., 177/04., 92/05., 43/07., 79/07. i 35/08.) ne primjenjuju se od 1. siječnja 2010. do 31. prosinca 2010.
NN 143/2009 • Ovaj Zakon stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama« i ostaje na snazi do 31. prosinca 2010., s tim što odredba članka 1. stavka 2. ovoga Zakona stupa na snagu 1. siječnja 2010.
NN 143/2009 • 6. U točki III. zahtjeva (»Obrazloženje«) podnositelj zahtjeva iznosi sljedeće prigovore o neustavnosti ZoPPPM-a:
NN 143/2009 • »Odredbom članka 1. stavka 1. Zakona ne uređuje se na Ustavom propisan način sudjelovanje svih u podmirivanju javnih troškova. Naime, Zakonom se ne poštuju načela pravednosti, jednakosti i razmjernosti jer se u daljnjim odredbama Zakona, posebno, u članku 5. stavku 1. Zakona uvodi nejednakost i neravnopravnost u podmirivanju javnih troškova. Odredbom članka 51. stavka 1. Ustava izričito je propisano da je svatko dužan sudjelovati u podmirivanju javnih troškova, a u skladu sa svojim gospodarskim mogućnostima. U rečenoj odredbi Zakona ne vodi se računa o gospodarskim mogućnostima građana u podmirivanju javnih troškova jer predmetni Zakon najviše tereti građane s najmanjim primanjima, a oni sa primanjima koja premašuju iznose navedene u članku 5. stavku 1. točki 2. Zakona ne osjećaju teret poreznog opterećenja. Prema tome, članak 1. stavak 1. Zakona koji tvrdi da se Zakon temelji na načelima pravednosti, jednakosti i razmjernosti nije ustavan niti je u skladu s člankom 51. stavkom 1. Ustava jer podmirivanje javnih troškova nije uređeno u skladu s gospodarskim mogućnostima.
NN 143/2009 • U konkretnom slučaju, smatram da je odredbom članka 3. Zakona isplatiteljima plaća poduzetnicima oduzeto pravo koje imaju prema mjerodavnom propisu, jer se plaće u trgovačkim društvima uređuju na način utvrđen pravilima toga društva te se navedenom odredbom ne poštuje Ustavom zajamčena poduzetnička i tržišna sloboda. Nedvojbeno je da se poduzetničke slobode mogu iznimno ograničiti zakonom, radi zaštite interesa i sigurnosti Republike Hrvatske, prirode, ljudskog okoliša i zdravlja ljudi (članak 50. stavak 2. Ustava). No, zakonodavna intervencija države u uređenje pitanja iz područja plaća zaposlenika trgovačkih društava, ima za posljedicu neustavnost takvih zakonskih odredaba jer se njima ne štite interesi Republike Hrvatske.
NN 143/2009 • Zakonodavcu se ne zabranjuje da obveze pojedinih istovrsnih ili sličnih skupina uređuje različito, ako se time ispravljaju postojeće nejednakosti ili ako za to postoje drugi opravdani razlozi. Međutim, diskriminatorno je u članku 5. stavku 1. Zakona uređeno uvođenje poreznih stopa jer za njih nema objektivnih i razmjernih kriterija odnosno ne postoji razmjernost između poreznog opterećenja. Prema tome, takovim uređenjem plaćanja posebnog poreza na plaće, mirovine i druge primitke ozbiljno je narušeno načelo zabrane diskriminacije po socijalnom podrijetlu i imovini, kao i jednakost svih pred zakonom. U članku 14. stavku 2. Ustav propisuje načelo jednakosti svih pred zakonom odnosno pruža jamstvo da će se zakoni u Republici Hrvatskoj primjenjivati jednako na sve građane, što primjenom osporavanog Zakona ne bi bilo ostvareno.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 76/07, Broj 63/01,
Broj 76/09, Broj 23/09,
Broj 72/94, Broj 55/09
LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE