PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-1-zakon-o-mirovinskom-zqhw NN 43/2007

• – člankom 3. Zakona o plaćanju doprinosa za mirovinsko osiguranje u 1999. godini, objavljenom u »Narodnim novinama«, broj 71 od 8. srpnja 1999.;


Stranica 2007-04-43-1470 NN 43/2007

• – Zakonom o izmjeni Zakona o mirovinskom osiguranju, objavljenom u »Narodnim novinama«, broj 59 od 30. lipnja 2001.;


Internet NN 43/2007

• – Zakonom o dopunama Zakona o mirovinskom osiguranju, objavljenom u »Narodnim novinama«, broj 109 od 11. prosinca 2001.;


Internet stranice NN 43/2007

• – Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o mirovinskom osiguranju objavljenom u »Narodnim novinama«, broj 147 od 10. prosinca 2002. (u daljnjem tekstu: ZID ZOMO/2002);


Internet stranice NN 43/2007 • – Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o mirovinskom osiguranju, objavljenom u »Narodnim novinama« broj 30 od 9. ožujka 2004.;
Internet stranice NN 43/2007 • – Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o mirovinskom osiguranju, objavljenom u »Narodnim novinama«, broj 177 od 15. prosinca 2004., i
Internet stranice NN 43/2007 • – Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o mirovinskom osiguranju, objavljenom u »Narodnim novinama«, broj 92 od 27. srpnja 2005.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 43/2007
• 2. Iz prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 21. ZOMO-a, koji je Ustavnom sudu podnijela ?urđica Reesch (U-I-1814/2001), razvidno je da predlagateljica osporava ustavnost (i) članka 21. stavka 2. ZOMO-a, koji glasi:

Poslovne stranice NN 43/2007
• (2) Zavod općim aktom određuje uvjete pod kojima se smatra da je osiguranik uzdržavao člana obitelji, kao i uvjete prestanka prava na obiteljsku mirovinu zbog nastale promjene u imovnom stanju, odnosno prihodima koji su bili jedan od uvjeta za stjecanje prava na obiteljsku mirovinu.

Servis NN 43/2007 • Predlagateljica smatra nesuglasnim s člankom 14. Ustava rješenje prema kojem Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje (u daljnjem tekstu: HZMO) određuje uvjete pod kojima se udovica, odnosno udovac iz članka 21. stavka 1. točke 1. ZOMO-a smatraju uzdržavanim članovima obitelji umrlog osiguranika, a neustavnim smatra i »Odluku Zavoda za mirovinsko osiguranje, njegovo tumačenje članka 21. i primjenu u praksi«.
Glasnik NN 43/2007 • Navedenim se člankom prenose ovlasti za uređenje u njemu naznačenih pravnih odnosa na pravnu osobu s javnim ovlastima (HZMO), a da se istodobno ovlastima HZMO-a pri uređenju tih odnosa ne postavljaju nikakve granice. Zbog naravi odnosa čije uređenje u cijelosti prepušta HZMO-u, Ustavni sud ocjenjuje da su člankom 21. stavkom 2. ZOMO-a na HZMO prenesene zakonodavne ovlasti, za što ne postoji ustavna osnova.
Novo NN 43/2007 • – načelo pravne izvjesnosti traži da budu zadovoljena dva zahtjeva koja proizlaze iz izraza »propisan zakonom« ili »sukladan zakonu«. Prvo, zakon mora biti svima dostupan na odgovarajući način: građaninu mora biti omogućeno saznanje o tome što je pravno pravilo koje će se u danim okolnostima primijeniti na dotični slučaj. Drugo, odredba se ne može smatrati »zakonom« sve dok nije formulirana dovoljno precizno da građaninu omogući da prema njoj uskladi svoje ponašanje: njemu se mora omogućiti – po potrebi, uz odgovarajući savjet – da predvidi, do stupnja koji je razuman u danim okolnostima, posljedice koje njegovo ponašanje može uzrokovati;
Poslovi NN 43/2007 • – zakon koji daje »diskrecijske« ovlasti javnim vlastima mora ukazati na opseg te ovlasti, a stupanj preciznosti koji se od zakona zahtijeva mora ovisiti o osobitosti materije o kojoj se radi. Bilo bi suprotno vladavini prava da zakonska ovlaštenja dana javnim vlastima bude izražena u odredbama koje sadrže neograničenu moć. Dosljedno tome, zakon mora ukazati na opseg svake ovlasti povjerene javnim vlastima, i na dostatno precizno formuliran način korištenja tih ovlasti, imajući u vidu legitimne ciljeve i mjere koje su potrebne kako bi se pružila odgovarajuća zaštita pojedincu od arbitrarnog uplitanja javnih vlasti (točka 19.5. Odluke/2000).
Poticaji NN 43/2007 • 3.2. Primijene li se navedena opća pravna stajališta na konkretan slučaj, razvidno je da članak 21. stavak 2. ZOMO-a ne ispunjava zahtjeve koje pred njega postavlja načelo vladavine prava.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 126/08, Broj 5/09, Broj 5/03, Broj 134/07, Broj 48/92, Broj 81/03


LINK - SERVIS SA POSLOVNIM INFORMACIJAMA, PROGRAMIMA I USLUGAMA Pregled