PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 91/2008 • Mjere rizičnog kapitala često uključuju složene konstrukcije osmišljene za promicanje rizičnog kapitala iz razloga što tijela javne vlasti donose poticaje za jednu skupinu gospodarskih subjekata (ulagača) kako bi osigurala financiranje za drugu skupinu (ciljne male i srednje poduzetnike). Ovisno o ustroju mjere, pa čak i ako je namjera tijela javne vlasti samo pružiti pogodnosti potonjoj skupini, poduzetnici na jednoj ili na obje te razine mogu ostvariti pogodnost državnih potpora. Povrh toga, u većini slučajeva mjera predviđa osnivanje fonda ili drugog pokretača ulaganja čije je postojanje odvojeno od ulagača i poduzetnika u koje se ulaganje izvršava. U takvim je slučajevima također potrebno razmotriti može li se fond odnosno pokretač ulaganja smatrati poduzetnikom koji ostvaruje pogodnost državne potpore.
NN 91/2008 • Komisija uzima u obzir sljedeće posebne faktore pri utvrđivanju je li državna potpora prisutna na svakoj od različitih razina 16.
NN 91/2008 • Potpora ulagačima. Ako mjera omogućuje privatnim ulagačima da izvrše ulaganja u obliku dionica ili nalik dionicama u poduzetnika ili skup poduzetnika po povoljnijim uvjetima od javnih ulagača, odnosno od uvjeta koje bi imali da su takva ulaganja poduzeli u odsutnosti te mjere, za te se privatne ulagače smatra da im je pružena prednost. Takva prednost može poprimiti različite oblike, kao što je navedeno u odjeljku 4.2. ovih smjernica. Ovo je slučaj čak i ako mjera navodi ulagača da prednost prenese na predmetnog poduzetnika odnosno poduzetnike. Nasuprot tome, Komisija smatra da je ulaganje izvršeno pari passu između javnih i privatnih ulagača te tako ne predstavlja državnu potporu ako bi njegovi uvjeti bili prihvatljivi uobičajenom gospodarskom subjektu u tržišnom gospodarstvu u odsutnosti ikakve državne intervencije. Pretpostavlja se da je ovo slučaj samo ako javni i privatni ulagači dijele istovjetne uzlazne i silazne rizike i koristi te su na istoj razini podređenosti, kao i ako obično barem 50% financiranja mjere pružaju privatni ulagači koji su neovisni od poduzetnika u koje ulažu.
NN 91/2008 • Potpora investicijskom fondu, pokretaču ulaganja i/ili njegovom upravitelju. Općenito, Komisija smatra da je investicijski fond ili pokretač ulaganja posredničko tijelo za transfer potpore ulagačima i/ili poduzetnicima u koje se ulaganje izvršava, a ne korisnik same potpore. Međutim, mjere kao što su fiskalne mjere ili ostale mjere koje uključuju izravne transfere u korist pokretača ulaganja odnosno postojećeg fonda s brojnim i različitim ulagačima koji imaju karakter neovisnog poduzetnika, mogu predstavljati potporu osim ako se ulaganje izvršava po uvjetima koji bi bili prihvatljivi uobičajenom gospodarskom subjektu u tržišnom gospodarstvu i stoga ne pružaju prednost korisniku. Jednako tako, potpora upraviteljima fondova odnosno društvu za upravljanje smatra se prisutnom ako njihova naknada ne odražava u cijelosti trenutnu tržišnu naknadu u usporedivim situacijama. S druge strane, pretpostavlja se da potpora ne postoji ako su upravitelji odnosno društvo za upravljanje izabrani u postupku otvorenog i transparentnog javnog natječaja ili ako ne primaju nikakve druge prednosti koje pruža država.
NN 91/2008 • U slučajevima u kojima se ulaganje izvršava po uvjetima koji bi bili prihvatljivi privatnom ulagaču u tržišnom gospodarstvu u odsutnosti ikakve državne intervencije, poduzetnici u koje se izvršava ulaganje ne smatraju se primateljima potpore. U tom smislu Komisija razmatra jesu li takve odluke o ulaganju vođene isključivo ostvarivanjem dobiti i vezane uz razumni poslovni plan i prognoze, kao i uz jasnu i realnu izlaznu strategiju. Također je bitan izbor i investicijske ovlasti upravitelja fonda odnosno društva za upravljanje, kao i postotak i stupanj uključenosti privatnih ulagača.
NN 91/2008 • 16 Valja, međutim, primijetiti da je za jamstva koja država daje u korist ulaganja u rizični kapital vjerojatnije da uključuju element potpore ulagaču nego što je to slučaj s tradicionalnim jamstvima na zajmove, za koja se obično smatra da predstavljaju potporu zajmoprimcu, a ne zajmodavcu.
NN 91/2008 • Ako je cjelokupno financiranje, pruženo korisnicima u obliku rizičnog kapitala, de minimis u smislu Uredbe Komisije (EZ-a) br. 69/2001 od 12. siječnja 2001. o primjeni članaka 87. i 88. Ugovora o EZ-u na potpore male vrijednosti 17 i Uredbe Komisije (EZ-a) br. 1860/2004 o primjeni članaka 87. i 88. Ugovora o EZ-u na potpore male vrijednosti u sektorima poljoprivrede i ribarstva 18, tada se smatra da ono nije obuhvaćeno člankom 87. stavkom 1. Ugovora o EZ-u. Kod mjera rizičnog kapitala primjena de minimis pravila postaje složenija zbog poteškoća pri izračunu potpore, kao i zbog činjenice da se mjerama može osigurati potpora ne samo ciljnim poduzetnicima nego i ostalim ulagačima. Međutim, ako se te poteškoće mogu prevladati, de minimis pravilo ostaje primjenjivo. Prema tome, ako program osigurava javni kapital samo do odgovarajućeg de minimis praga svakom poduzetniku tijekom trogodišnjeg razdoblja, tada je izvjesno da je svaka potpora tim poduzetnicima i/ili ulagačima unutar propisanih ograničenja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 91/2008 • Člankom 87. stavkom 3. točkom (c) Ugovora o EZ-u predviđa se da se potpora za olakšavanje razvoja određenih gospodarskih aktivnosti može smatrati usklađenom sa zajedničkim tržištem ako takva potpora ne utječe negativno na uvjete trgovine u mjeri suprotnoj zajedničkom interesu. Na osnovi testa ravnoteže iznesenog u odjeljku 1.3. Komisija ocjenjuje mjeru rizičnog kapitala usklađenom samo ako zaključi da mjera potpore dovodi do povećanog pružanja rizičnog kapitala bez negativnog utjecanja na uvjete trgovine u mjeri suprotnoj zajedničkom interesu. U ovom se odjeljku navodi niz uvjeta pod kojima Komisija smatra da je potpora u obliku rizičnog kapitala u skladu s člankom 87. stavkom 3. točkom (c).
NN 91/2008 • Ako Komisija posjeduje potpunu prijavu koja pokazuje da su ispunjeni svi uvjeti utvrđeni u ovom odjeljku, nastojat će izvršiti brzu ocjenu potpore unutar vremenskih rokova određenih u Uredbi Vijeća (EZ-a) br. 659/1999 od 22. ožujka 1999. koja utvrđuje detaljna pravila za primjenu članka 93. Ugovora o EZ-u 19. Za određene vrste mjera koje ne ispunjavaju sve uvjete navedene u ovom odjeljku Komisija poduzima detaljniju ocjenu mjere rizičnog kapitala, kao što je potanko opisano u odjeljku 5.
NN 91/2008 • Ako postoji i potpora na razini ciljnih poduzetnika te je pružanje rizičnog kapitala vezano uz troškove koji su opravdani za potporu prema drugoj uredbi, okviru ili drugim smjernicama, taj se tekst može primijeniti pri razmatranju je li potpora usklađena sa zajedničkim tržištem.
NN 91/2008 • Komisija vjeruje da vrste mjere sposobne proizvesti ovakav rezultat uključuju sljedeće:
NN 91/2008 • (a) osnivanje investicijskih fondova (»fondova poduzetničkog kapitala«) u kojima je država partner, ulagač ili sudionik, čak i po manje povoljnim uvjetima od ostalih ulagača;
NN 91/2008 • (c) ostali financijski instrumenti u korist ulagača u rizični kapital odnosno fondova poduzetničkog kapitala radi osiguravanja dodatnog kapitala za ulaganje;
NN 91/2008 • (d) fiskalni poticaji investicijskim fondovima i/ili njihovim upraviteljima, odnosno ulagačima radi poduzimanja ulaganja u rizični kapital.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 143/08, Broj 120/05,
Broj 70/91, Broj 143/06,
Broj 73/94, Broj 15/03
LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO